Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Pieaugot mobilo sakaru popularitātei, mobilo ierīču un pakalpojumu klāstam pasaulē strauji ir pieaudzis arī pieprasījums pēc šo sakaru drošības pakalpojumiem. Mobilo sakaru drošības risinājumu tirgum tuvākajos gados tiek prognozēta strauja izaugsme, paverot plašas iespējas arī mazām nišas kompānijām, liecina starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG veiktais mobilo sakaru tirgus pētījums Mobile Security: from Risk to Revenue.

Pieprasījums pēc mobilo sakaru drošības produktiem un risinājumiem ir vienlīdz augsts abos – gan privātpersonu, gan arī uzņēmumu segmentos. Tāpēc tiek prognozēts, ka dažādi mobilo sakaru drošības risinājumi un produkti būs jaunu ieņēmumu avots gan mobilo sakaru un telekomunikāciju operatoriem, gan arī tehnoloģiju kompānijām.

Kārlis Mālnieks, KPMG Baltics SIA Riska un vadības konsultāciju pakalpojumu nodaļas IT konsultāciju vadītājs: “Mobilo sakaru straujā attīstība maina arī pašus mobilo sakaru un telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējus. Piemēram, Latvijas Mobilais telefons līdz ar jauno 4G pakalpojumu iegūst būtiskas priekšrocības mobilā satura piedāvāšanai, izmantojot internetu. Tādējādi uzņēmums, kas agrāk bija tikai mobilo sakaru operators, ir kļuvis par būtisku interneta pakalpojumu sniedzēju – uz mobilo telefonu pārceļas televīzija, radio, spēles, interneta banku izmantošana, norēķināšanās par pakalpojumiem utt.. Tas viss rada jaunus drošības riskus – privātās un komercinformācijas, paroļu un citu datu aizsardzības pilnveides nepieciešamību mobilajā vidē.”

„Tradicionālo mobilo sakaru un telekomunikācijas pakalpojumu ziņā operatoru piedāvājums kļūst arvien līdzīgāks, arī cenu konkurencei ir robežas. Līdz ar to viens no veidiem, kā atšķirties un piesaistīt klientus savam uzņēmumam, nākotnē būs arī ar drošību saistītie pakalpojumi un risinājumi,” norāda K. Mālnieks.

Pētījums liecina, ka gan privātpersonu, gan uzņēmumu vidū informācijas drošība kļūst par arvien izšķirošāku nosacījumu, izvēloties komunikāciju pakalpojumu sniedzēju. Tāpēc mobilo sakaru, telekomunikāciju un interneta operatoriem arvien lielāka vērība būs jāpievērš iedzīvotāju un uzņēmumu uzticības iegūšanai un pārliecības radīšanai, ka konkrētais operators spēj sniegt drošus pakalpojumus. Būs nepieciešams iegūt cilvēku uzticēšanos, ka personīgie dati un informācija ir aizsargāta, ka tā nav pieejama trešajām pusēm un tiek ievēroti drošības protokoli.

Pagaidām vēl daudzi cilvēki tieši tāpēc, ka neuzticas mobilajiem pakalpojumiem, atturas izmantot interneta bankas mobilajos tālruņos vai norēķināties ar mobilo sakaru starpniecību par precēm un pakalpojumiem. Vidēji 55% līdz pat 70% no mobilo sakaru lietotājiem ir ļoti bažīgi par savu datu drošību, pieslēdzoties internetam, izmantojot mobilos tālruņus. Šīm bažām ir arī pamatojums, jo pētījumi apliecina, ka 96% no Apple App Store un Google Play bezmaksas aplikācijām nosūta privātos datus trešajām pusēm un 76% no 50 vispopulārākajām bezmaksas aplikācijām drošības ziņā ir uzskatāmas par riskantām.

Tomēr līdzšinējā pieredze visā pasaulē norāda uz mobilo norēķinu īpatsvara pieauguma tendenci – daudzviet, izdevumu optimizācijas nolūkos un pakalpojumu pieejamības apsvērumu dēļ, uzņēmumi un privātpersonas atsakās no fiksētajiem par labu mobilajiem komunikācijas pakalpojumiem. Piemēram, ASV lielākās telekomunikāciju kompānijas AT&T bezvadu datu plūsma no 2007. līdz 2012. gadam ir palielinājusies par 20 tūkstošiem procentu.

Pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka mobilie sakari ir kļuvuši par vienu no augošākajiem inovāciju tehnoloģiju sektoriem, kur arvien lielāks pieprasījums būs tieši pēc atbilstošām drošības tehnoloģijām un risinājumiem. Mobilo pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, būs iespējams piedāvāt saviem lietotājiem drošus mākoņdatošanas pakalpojumus, krāpniecības kontroles risinājumus, kas novērsīs vai brīdinās cilvēkus par iespējamu ļaunprātīgu rīcību vai drošības riskiem, kas saistās ar noteiktu aplikāciju izmatošanu mobilajā tālrunī.

Mobile-Security

Izsaki savu viedokli