Aktuāls

”Spotify” mobilajā ”Android” aplikācijā lēnām sāk ieviest dziesmu vārdus

Mobilās aplikācijas

”Apple” advokāti noraizējušies par ”aizkostā ābola” plaģiātismu

Dažādi

Latvijā oficiāli sākta jauno Samsung Galaxy S8 un S8+ tirdzniecība

Tālruņi, mobilās ierīces

Nissan TeRRA SUV konceptautomobilis, kas tika atklāts 2012. gada Parīzes automobiļu izstādē, apvieno divu izcilu Nissan automobiļu segmentu īpašības -SUV automobili un elektroautomobili vienā automobilī, kas jūtas vienlīdz labi gan apvidus apstākļos neskartā dabā, gan klusi slīdot moderno pilsētu ielās. Ar inovatīvo 4×4 degvielas šūnu elektrisko spēka pievadu un sportisko eksterjeru, kas automobiļa kompaktajām dimensijām piešķir neaizmirstamu tēlu, TeRRA ilgtspējīgu braukšanu ievieš aizraujošā, jaunā vidē.

Iemiesojot „vienīgo nulles izmešu SUV”, TeRRA turpina Nissan pilsētas SUV un tādukrossoveru kā Qashqai veiksmes stāstu, apliecinot, ka uzņēmuma kompetence nulles izmešu automobiļu izveidē nu ietver arī degvielas šūnu tehnoloģiju.

„Mūsu izaicinājums bija ieviest Nissan spēcīgās SUV un krossoveru īpašības arī nulles izmešu jomā, un degvielas šūnu tehnoloģija ir mūsu jaunā robeža nulles izmešu mobilitātē,” stāsta Fransuā Bankons (Francois Bancon), Nissan produktu stratēģijas un plānošanas nodaļas ģenerāldirektors. „Tas nav pārāk liels un smags arī tuksnešiem, bet mūsu mērķis bija jauna pieeja SUV automobiļiem, kas būtu piemēroti arī dzīvei pilsētā. Unikālais, diagonālais automobiļa sēdvietu izvietojums piedāvā aizraujošu brauciena pieredzi, pateicoties izcilajai redzamībai, kas rada sajūtu, ka Jūs pārvaldāt jebkurus apstākļus.”

„Iedvesmu mēs smēlāmies no Ziemeļeiropas gados jauno klientu dzīves stila,” stāsta Širo Nakamura (Shiro Nakamura), Nissan vecākais viceprezidents un radošais direktors. „Mēs sadzirdējām viņu tiekšanos pēc ilgtspējīgas mobilitātes, kas pavērtu ceļu visur, kurp tie vēlētos doties.”

Autovadītāju automobiļa salonā sagaida unikāls instrumentu panelis – elektronisks planšetdators, kas kalpo kā „inteliģentā atslēga”. Automobiļa vadītājs to novieto tam paredzētajā vietā, iekāpjot automobilī, un noņem to, dodoties prom. Kad instrumentu panelis ir uzstādīts TeRRA, tā noklusējuma ekrāns parāda ātrumu un citus galvenos brauciena rādījumus, taču autovadītājs var viegli pārslēgt to arī uz izklaides, komunikāciju, navigācijas un citiem ekrāniem. Ārpus automobiļa tas nodrošina visas funkcijas, ko sagaidām no planšetdatora, turklāt nepārtraukti nodrošina saikni ar automobili.

TeRRA autovadītāja sēdvieta atrodas priekšā un gandrīz automobiļa centrā, unikālā diagonālā izvietojumā, kur automobiļa aizmugurējie pasažieri sēž priekšējiem aiz pleca, nevis tieši tiem aiz muguras. Sēdekļi izvietoti sešstūra formā, kas izmantota arī citos dizaina elementos. Ja nolocīsiet trīs pasažieru sēdekļus, ievērosiet, ka TeRRA salona grīda ir pilnīgi gluda, neradot šķēršļus velosipēdu, kajaku vai citu lietu pārvadāšanai. Šī gludā virsma ir iespējama, pateicoties ārkārtīgi kompaktajam spēka pievadam, kas ir šā nulles izmešu konceptautomobiļa pamatā.

Jauda – 4×4, izmešu apjoms – nulle

Kaut arī TeRRA tiek prezentēts kā dizaina konceptautomobilis, nevis tehnoloģisks sasniegums, tā piedāvātais 4×4 degvielas šūnu elektriskais spēka pievads noteikti nav iztēles auglis. Priekšējiem riteņiem jaudu nodrošina elektriskais dzinējspēks, kas pašreiz tiek izmantots Nissan LEAF. Katram aizmugures ritenim, kas nepieciešamības gadījumā nodrošina visu riteņu piedziņu, ir ritenī iebūvēts elektromotors, kas balstīts uz trīs PIVO konceptautomobiļu veiksmīgajiem prototipiem. Tā kā aizmugures riteņu piedziņai nav nepieciešama piedziņas vārpsta, uz automobiļa salona grīdas un zem virsbūves nav ierastā paugurveida izvirzījuma. Tas nodrošina pilnīgi līdzenu automobiļa salona grīdu un automobiļa apakšpusi.

Zem dzinēja pārsega ir plaša vieta Nissan patentētajam ūdeņraža degvielas šūnu agregātam: tas ir plakans, ārkārtīgi kompakts bloks, kas rada pasaulē vadošo jaudas intensitāti – 2,5 kW/l. Kā jaunākā Nissan degvielas šūnu sērijas tehnoloģija kopš 1996. gada, tā maksā tikai vienu sesto daļu no tās 2005. gada priekšgājējas cenas, jo nepieciešamība pēc dārgajiem dārgmetāliem ir samazināta līdz vienai ceturtajai daļai no iepriekšējā daudzuma.

TeRRA ir konceptautomobilis, taču tas parāda, ka Nissan ir gatavi ražot degvielas šūnu elektriskos automobiļus sērijveidā, tiklīdz ūdeņradis kļūs plašāk pieejams.

Saistītās tēmas: automašīnasNissan

Izsaki savu viedokli