Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

„Leaf” ir pirmais elektriskās piedziņas auto, kas pretendē uz „Latvijas GADA AUTO” titulu. Tikai reizi konkursa vēsturē, 2004. gada fināla sacensībā „333” trasē piedalījās kāds no šo nākotnes tehnoloģiju pārstāvjiem – „Toyota Prius”. Un ieguva speciālu balvu ekoloģiski/ekonomiskajā kategorijā. Bet tas bija sen. Un „Prius” nav „tīrs” elektromobilis, bet „hibrīds”.

Tātad absolūta debija. „Leaf” stingri ņemot, nav uzskatāms par šī gada jaunumu. Tā dzimšanas gads ir 2011. Daži pat saka – 2010. Taču elektromobiļu ceļš uz plašu tirgu un pat mazu valstu konkursiem nav vienkāršs. Mazi ražošanas apjomi, ierobežots demo mašīnu skaits.

Un tā – „Leaf” ne tikai konkursā, bet arī Latvijas tirgū ir pieejams tikai šogad. Un žūrijai par to liels prieks, jo iespaidi ir negaidīti spilgti.

Boriss Sebjakins, auto žurnālists: „Braucienam nepieciešamās enerģijas izmaksas šādā versijā samazinās reizes četras, pat piecas. Taču bez nopietnām valsts programmām elektriskas izvēles atbalstam, šāda auto cena (gandrīz 30 000 latu) šobrīd ir par lielu. Pat ja tāda investīcija iespējama, atmaksāsies tā tikai tad, ja brauksiet daudz. 100 km dienā dos ap 2500 Ls gadā. Piecos gados (elektroiekārtu garantijas laiks) tātad tikai nedaudz vairāk par trešdaļu ieguldītā.”

Jānis Mežulis, arhitekts: „Nerunāsim par to, kā šis izskatās. Tas šoreiz nav svarīgi. Bet brauc – fantastiski labi! Ne mazākās smagnējuma (ar akumulatoriem taču piekrauts!) pazīmes. Dinamika – izcila. Un turklāt tieši vajadzīgajā 0-100 km/h diapazonā, nevis kaut kādos tur nekad ikdienā nelietojamos turbo režīmos. Ietilpība un ērtības – neatpaliek no pierastajiem iekšdedzes auto. „Degvielas” cena šokējoši maza – uzlāde 120 – 150 km nobraukumam (pilsētā!) maksā apmēram divus latus. Benzīnu vajadzētu pirkt par kādiem 10… Vajadzētu bļaut – gribu tādu!!! Bet nez kāpēc es šaubos…

Šaubos, jo, lai saglabātu iecerēto kilometru rezervi, jāatsakās no ierastām ērtībām – apsildīšanas, kondicionēšanas, pat skaļas mūzikas utml. Katra šo papildierīču ieslēgšana tūlīt atspoguļojas displejā kā zuduši iespējamie kilometri. Baidos, ka jutīšos neērti, ja darbdienas vidū pēkšņi būs neatliekami jānokļūst, teiksim, no Rīgas Ogrē. Auto man ir, tomēr tik tālu aizbraukt nevaru…

Tātad – dalītas jūtas. Katrā ziņā – „GADA AUTO 2013” tas nez vai ir. Jāpilnveidojas akumulatoru tehnoloģijām. Jāmainās mums pašiem – jāsaprot, ka taupīgā, racionālā dzīvē neiederas neplānoti izlēcieni uz Ogri. Katrā ziņā – paldies, „Leaf”! Tu liec par nākotni domāt nopietni un revolucionāri.”

Atis Jansons, auto žurnālists, „Latvijas GADA AUTO 2013” žūrijas priekšsēdētājs: „Pirmkārt, pārsteidz gaitas un vadāmības kvalitātes. Pretēji gaidītajam, „Leaf” stūrējas pat tīkamāk par lielu daļu priekšpiedziņas auto, jo ir labāk, kā saka, izsvarots. Gandrīz kā klasika…. Otrkārt, izrādās, ka motora rūciens ir tikai daļa no pārvietošanās skaņām. Te rūciena nav (vien ultraskaņai tuvs svilpieniņš brīžiem), tomēr arī pilnīga klusuma nav. Rites trokšņi, vējš… Līdz datorspēles līmenim arī „Leaf” nenonāk. Treškārt – visu jau pateica kolēģi. Šī koncepcija nav šodiena vai rītdiena. Vēl gadiem jāpaiet.”

Nissan „Leaf” tehniskie dati:
Cena 28 990 LVL
CO2 izmeši 0
Paātrinājums no 0 – 100km/h 11,9 sek
Maks. attāluma ar vienu uzlādi 175 km
Garums 4 445 mm
Riteņu garenbāze 2 700 mm
Pašmasa, min. 1 525 kg
Dzinēja jauda 80 kW
Akumulatoru ietilpība 24 kWh
Uzlādēšanas laiks no 220 V tīkla 8 stundas
„Nissan Leaf” ar saules paneļiem jumta spoileros maksā 29 205 LVL

Saistītās tēmas: automašīnasgada auto

Izsaki savu viedokli