Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Jaunākie Eiropas Savienības normatīvi paredz, ka sākot ar 2020. gadu, iekšdedzes dzinēju spēkratiem ir jāatbilst Euro 6 un Euro 7 izmešu normām. Eksperti norāda, ka šī situācija var būtiski apdraudēt dīzeļdegvielu dedzinošo auto tirgu.

Ford pārstāvis Eiropā Joe Bakaj norāda, ka izmaksas, ko nāksies ieguldīt, lai sasniegtu Euro 6 un Euro 7 standartus, būs lielas. Vispirms jau nāksies izstrādāt jaunas tehnoloģijas, lai samazinātu kaitīgo izmešu daudzumu un padarītu dzinējus efektīvākus. Tāpat tas varētu paaugstināt dīzeļdegvielas cenas.

Interesanti, ka ar benzīnu darbināmo spēkratu dzinējus būs vieglāk adaptēt gaidāmajām normām, savukārt dīzeļdegvielas transportlīdzekļiem nāksies izstrādāt jaunas tehnoloģijas. Neraugoties uz to, Ford pārstāvis paziņoja, ka dotajā brīdī benzīna dzinēji attīstības ziņā atpaliek no tiem, kas izmanto dīzeļdegvielu.

Tiesa gan, jau tuvākajā laikā šai atstarpei vajadzētu samazināties, benzīna dzinējiem kļūstot ekonomiskākiem.

Dotajā brīdī visvairāk auto, kas izmanto dīzeļdegvielu, ir atrodami Spānijā un Francijā – aptuveni 70 procenti no kopējā spēkratu skaita. Tikmēr Lielbritānijā dīzeļu skaits sasniedz aptuveni pusi no visiem spēkratiem, bet Eiropas Savienības vidējais rādītājs ir attiecīgi 55 procenti. Turklāt Eiropa, uz citu reģionu fona, izceļas ar īpaši lielu dīzeļu noietu. Piemēram, Japānā un ASV vel 2010. gadā auto, kuru degvielas bākās bija atrodams dīzelis, procentuālais īpatsvars bija mērojams viena cipara apmērā.

Auto-krasas-620x300

Saistītās tēmas: degvielaeiropa

Izsaki savu viedokli