Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Jaunais Ford B-MAX piedāvā iespaidīgu unikāla dizaina, nesalīdzināmas ekonomijas un Eiropas modernākās mazās automašīnas tehnoloģiju kombināciju.

B-MAX raksturīgā Ford vieglas piekļuves durvju sistēma nodrošina netraucētu iekāpšanu un izkāpšanu, pateicoties veramajām priekšējām un bīdāmajām aizmugurējām durvīm, kurās integrēti centrālie statņi.

Jaunais modelis sasniedz arī klasē labākos degviela ekonomijas rādītājus un zemāko CO2 izmešu līmeni gan benzīna, gan dīzeļdegvielas dzinējiem1.

Novatoriskā, jaunā B-MAX ir pirmā automašīna piedāvā SYNC sistēmu – Ford balss vadības automašīnas savienojamības sistēmu ar avārijas palīgsistēmu, kas avārijas gadījumā ļauj veikt zvanu glābšanas dienestiem.

Tā ir arī pirmā automašīna savā segmentā, kam ir uzlabota aktīvā pilsētas bremzēšanas palīgsistēma, kas ļauj izvairīties no sadursmēm pie maza ātruma, kad satiksme priekšā ir stāvoša vai kustas lēni. 

„Ford B-MAX patiešām izaicina tradicionālo domāšanu attiecībā uz mazās klases automašīnām un pirmais realizē koncepciju, ko līdz šim nav uzdrošinājušies pārējie ražotāji,” sacīja Ford of Europe priekšsēdētājs un izpilddirektors Stefans Odels (Stephen Odell).  „Tā asprātīgais dizains diezgan burtiskā nozīmē atver durvis jaunām, aizraujošām idejām par to, ko var izdarīt ar kompaktas klases auto.”

„Taču šī ir kas vairāk nekā tikai eleganta un daudzpusīga kompaktā automašīna,” viņš piebilda. „Jaunākās Ford tehnoloģijas nozīmē, ka braukšana ar B-MAX ir daudz aizraujošāka, tam ir daudz lielāka drošība un klasē labākie degvielas ekonomijas rādītāji. Tas paveic to, ko citas automašīnas vienkārši nespēj. Mēs uzskatām, ka Ford B-MAX būs ļoti nozīmīga ietekme kompaktās klases auto tirgū.”

Jauna vīzija par kompaktajiem automobiļiem

B-MAX ir veidota uz Ford globālās „B-car” platformas, kas tam ir kopīga ar ļoti veiksmīgo jauno Fiesta. Tas demonstrē uzņēmuma vīziju par moderniem kompaktajiem un daudzfunkcionālajiem (multi-activity vehicle – MAV) transportlīdzekļiem, kas elegantā un modernā automobilī apvienotu ārkārtīgi lielu telpu un daudzpusību.

Ford Globālās mazo automobiļu līnijas direktors Jorgs Beijers (Joerg Beyer) sacīja: „B-MAX ir pilnībā balstīta uz novatorisku domāšanu, sākot jau ar tā unikālo durvju koncepciju, moderno 1.0 litra EcoBoost dzinēju un līdz pat jaudīgajai SYNC balss vadības sistēmai.  Tagad klientiem, kuri meklē kompaktu un daudzpusīgu automobili, ir jauna un aizraujoša izvēles iespēja.”

B-MAX ir nedaudz garāks par 4 metriem – tas ir par 11 cm garāks nekā piecdurvju Fiesta un par 32 cm īsāks nekā C-MAX, tādējādi tas atbilst aizvien pieaugošajām prasībām pēc mazajām automašīnām, kas piemērotas braukšanai pārpildītās pilsētās, nesamazinot telpu salonā vai pasažieru komfortu.

Unikāla Ford vieglas piekļuves durvju sistēma

Unikālā Ford vieglas piekļuves durvju sistēma rada jaunu komforta, piekļuves iespēju un daudzpusības līmeni. Tam ir standarta veramas priekšējās durvis un atbīdāmas aizmugurējās durvis, kas apvienotas ar jaunu virsbūves dizainu. Tradicionālais centrālais statnis ir integrēts priekšējās un aizmugurējās durvīs, nevis veidots kā daļa no pašas virsbūves.

Kad atvērtas gan priekšējās, gan aizmugurējās durvis, piekļūt salonam ir ļoti viegli – pa vairāk kā 1,5 metrus platu, brīvu durvju atvērumu. Tas ir aptuveni divreiz vairāk kā piedāvā konkurenti ar citādāka tipa durvīm, tādēļ iekāpt un izkāpt no aizmugurējās sēdekļu rindas, aprūpēt bērnus aizmugurējos sēdekļos vai ielikt un izņemt pirkumus ir daudz vieglāk2.

B-MAX atbīdāmās aizmugurējās durvis abās pusēs ir jo īpaši ērtas automašīnu pārpildītās ielās vai šaurās stāvvietās, kad ir grūti piekļūt automašīnai pa veramajām durvīm. Priekšējās un aizmugurējās durvis var atvērt pilnīgi atsevišķi, tādejādi tas ļauj piekļūt attiecīgi priekšējai vai aizmugurējai salona daļai.

Izcila interjera daudzpusība

Automašīnā B-MAX ir apvienota Ford vieglas piekļuves durvju sistēma ar daudzpusīgu un viegli konfigurējamu sēdekļu sistēmu. 60/40 dalīto aizmugurējā sēdekļa atzveltni iespējams nolocīt ar vienkārša ‘vienas rokas kustības’ mehānisma palīdzību.  Arī priekšējā blakussēdētāja sēdekļa atzveltni var nolocīt, radot plašu un līdzenu grīdu no priekšas līdz aizmugurei, kas ļauj ievietot līdz pat 2,35 metrus garus priekšmetus.

Vieglā piekļuve ļauj pavisam viegli pa sānu durvīm ielikt automobilī lielākus priekšmetus, piemēram, saliekamās mēbeles vai pat velosipēdu. Kad aizmugurējo sēdekļu atzveltnes ir nolocītas, pielāgojamais bagāžas nodalījums ļauj radīt līdzenu grīdu ar papildu vietu zem tās, kur paslēpt vērtīgākas mantas.

B-MAX vadītājus iepriecēs augstāka sēdēšanas pozīcija – automobilis ir par 12 cm augstāks nekā Fiesta. Tas ievērojami palielina arī kāju telpu un augstumu līdz griestiem aizmugurējā sēdekļu rindā.

Klasē labākā degvielas ekonomija gan benzīna, gan dīzeļdegvielas dzinējiem

B-MAX ar Ford jaunākajiem benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem, kas aprīkoti ar zema CO2 izmešu daudzuma ECOnetic tehnoloģijām, uzstāda jaunus degvielas ekonomijas standartus kompakto MAV automobiļu klasē.

Benzīna dzinēju klāsta priekšgalā atrodas trīs cilindru 1,0 litra Ford EcoBoost benzīna dzinējs, kas pieejams 100 un 120 ZS versijās. 120 ZS EcoBoost dzinējs standarta komplektācijā ir aprīkots ar Ford automātisko Start-Stop sistēmu, kas ļauj tam sasniegt klasē vadošo CO2 izmešu līmeni 114 g/km un degvielas patēriņu 4,9 l/100 km. Pārējās benzīna dzinēja versijas ir 90 ZS 1,4 litru Duratec agregāts vai 105 ZS 1,6 litru Duratec dzinējs, kas tiek kombinēts ar Ford augstas efektivitātes PowerShift sešpakāpju automātisko transmisiju ar moderno dubultā sajūga tehnoloģiju.

B-MAX ir pieejams ar divu Duratorq TDCi dīzeļdzinēju izvēli, un tie abi piedāvā klasē labāko degvielas ekonomiju.  95 ZS 1,6 litru dzinējam CO2 izmešu līmenis ir 104 g/km, bet degvielas patēriņš – 4,0 l/100 km. Ford Eiropas produktu klāstā pirmo reizi parādās 75 ZS 1,5 litru dīzeļdzinējs, kas atvasināts no 1,6 litru agregāta.  Tā CO2 izmešu līmenis ir 109 g/km, bet degvielas patēriņš – 4,1 l/100 km.

Visām B-MAX automašīnām standartā uzstādītās ECOnetic tehnoloģijas ietver elektrisko stūres pastiprinātāju, kam patērē mazāk enerģijas nekā hidrauliskās stūres pastiprinātāja sistēmas, ātrumkārbas pozīcijas indikatoru, kas parāda visefektīvākos ātrumu pārslēgšanas momentus, kā arī Ford ekonomiskā režīma informācijas sistēmu, kas palīdz autovadītājiem izvēlēties ekonomiskāko braukšanas stilu. 1.0 litra EcoBoost un 1.5/1.6 litru Duratorq dzinējiem ir arī viedā reģeneratīvā akumulatora lādēšanas sistēma, kas uzlādē akumulatoru brauciena visekonomiskākajā brīdī.

Saistītās tēmas: automašīnasford

Izsaki savu viedokli