Aktuāls

Mēneša laikā pirkumus ar viedtālruni un aproci veikuši vairāki tūkstoši cilvēku

IT sasniegumi, bizness

Sevi piesaka jauns izglītojošs raidījums bērniem – “ZinZINOO”

Sakaru pakalpojumi

”Fidget Spinner” nav miris – izgatavots tālrunis ar iestrādātu gultni

Tālruņi, mobilās ierīces

Vairums jauniešu labprātāk iegādātos ”iPhone”, nevis ”Android” viedtālruņus

Tālruņi, mobilās ierīces

Laikā, kad Latvijas ekonomikas izaugsme mērāma vien pāris procentos, uzņēmējiem ir jāmeklē iespējas, kā uzlabot sava biznesa rentabilitāti. Viena no iespējām ir stingrāka izmaksu kontrole dažādās pozīcijās, tostarp informācijas tehnoloģiju (IT) sistēmu ierīkošanai un uzturēšanai.

Telekomunikāciju uzņēmums “Stream Networks” klientu aptaujā noskaidrojis, ka galvenās problēmas, ar ko saskaras uzņēmumi, ir novecojušas IT tehnoloģijas, neuzraudzītas IT sistēmas, kā arī IT pakalpojumu vienotas kvalitātes trūkums, ko rada daudzi līgumi ar vairākiem IT pakalpojumu sniedzējiem, kuri savstarpēji nekoordinē darbību un strādā saskaņā ar atšķirīgiem kvalitātes standartiem.

“IT uzturēšanas izmaksām ir tendence palielināties, it sevišķi, ja uzņēmumam nav pārskata pār IT resursiem un to izlietojumu, kā arī pilnvērtīgu datu rezerves kopēšanas un drošības ir risinājumu. Turklāt darbu izpildi bieži kavē darbības pārrāvumi, neefektīvas e‑pasta sistēmas un nepietiekamais tehniskais atbalsts,” novērojumos dalās “Stream Networks” valdes loceklis Edgars Ricevs.

IT nozares pārstāvju aplēses liecina, ka, piemēram, izvēloties dažādus pakalpojumu sniedzējus vai algojot dažādus IT administratorus un konsultantus, uzņēmumi bieži pārtērē līdz pat 80% vairāk līdzekļu, salīdzinājumā ar viena pakalpojuma sniedzēja kompleksu IT ārpakalpojumu piedāvājumu. Visbiežāk ar šo saskaras mazie un vidējie uzņēmumi.

Pēc Riceva paustā, centralizējot uzņēmuma IT resursu pārvaldību un kontroli, var palielināt uzņēmuma rentabilitāti un ietaupīt nozīmīgus finanšu resursus, novirzot tos, piemēram, uzņēmuma pamatdarbības attīstībai.

“Paturot prātā centralizācijas ideju, esam radījuši produktu “OneIT, ko varētu dēvēt par IT ārpakalpojumu vienas pieturas aģentūru. Tas ir pilns pakalpojumu cikls, sākot no datortehnikas iegādes un apkopes ikdienā, serveru infrastruktūras izveidošanas un apkalpošanas, līdz IT sistēmu pielāgošanas atbilstoši uzņēmuma vajadzībām, lokālā tīklā ieviešanas, interneta un telefona ierīkošanas, diennakts tehniskā atbalsta nodrošināšanas utt.,” pastāstīja Ricevs.

Tas nozīmē, ka uzņēmēji varēs precīzi prognozēt līdzekļu izlietojumu IT budžetā un nepārmaksāt par IT pakalpojumiem un programmatūrām, darbs būs efektīvāks, ražīgāks, jo būs samazināti darbības pārrāvumi un uzlabota ātrdarbība, datu rezerves kopēšana, arhivēšana un uzglabāšana nodrošinās to, lai nejauši datu zudumi vai darbinieku maiņa neapdraudētu sadarbību ar klientiem vai reputāciju.

Savukārt Latvijas Interneta asociācijas (LIA) izpilddirektors Viesturs Šeļmanovs-Plešs uzsvēra, ka informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) risinājumi pašlaik ir ikviena veiksmīgi augoša uzņēmuma stūrakmens.

“Iekļaujoties kopējā Eiropas digitālajā tirgū, kur preču un pakalpojumu kustība vairs nav saistīta ar uzņēmuma darbības sfēru un atrašanās vietu, IKT nozīme vēl vairāk pieaug. IKT kā komplekss ārpakalpojums ir tas virziens, kurā būtu jāraugās tiem uzņēmumiem, kas vēlas, lai IKT būtu palīgs, nevis sarežģīta nasta viņu ikdienas darbā,” viņš spriež.

Pēc LIA vadītāja sacītā, uzņēmuma mājas lapas CRM (klientu attiecību pārvaldība), e‑pasti, datu bankas rezerves kopijas, procesu automatizācija, klientu un pasūtījumu pārvaldība, kā arī koplietojamo failu pārvaldība un kiberaizsardzība – ir tās IKT komponentes, kuras drošāk ir izvēlēties kā ārpakalpojumu, kā “mākoņa” servisu, lai visas pūles varētu veltīt uzņēmuma pamatdarbības attīstīšanai.

Centrālās statistikas pārvaldes jaunākie dati rāda, ka Latvijas iekšzemes kopprodukta (IKP) pieaugums šā gada otrajā ceturksnī noplacis līdz 2,5% pretstatā 2,8% izaugsmei pirmajā ceturksnī. Turklāt IKP palielinājums 2014.gada aprīlī-jūnijā bija zemāks par Finanšu ministrijas prognozēm.

Saistītās tēmas: itit pakalpojumiuzņēmējdarbība

Izsaki savu viedokli