Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Uzņēmums Google sadarbībā ar IAB Europe un TNS Infratest ir izveidojuši patērētāju barometru ar mērķi sniegt ieskatu pircēju paradumos, kā arī atklāt to, kādā veidā patērētāji izmanto internetu kā informācijas avotu, lai veiktu galējo izvēli par pirkumu. Ar patērētāju barometru, kas atklāj informāciju arī par Latvijas pircēju paradumiem, var iepazīties mājaslapā  www.consumerbarometer2013.com.

Patērētāju barometrs uzņēmumiem sniedz iespēju izprast, kā pircēji pirms preču vai pakalpojumu iegādes internetā vai bezsaistē izpēta informāciju par vēlamo produktu. Pētījums veikts, aptaujājot vairāk nekā 2000 Latvijas interneta lietotājus, kuri iegādājušies kādu no pētījumā definētajiem grupu produktiem vai pakalpojumiem. 36 kategoriju produkti un pakalpojumi ir iedalīti septiņās grupās, piemēram, mazumtirdzniecība, tehnoloģijas, pārtika un veselības preces, auto, mediji un izklaide, ceļošana, kā arī finanses un nekustamais īpašums. Pētījuma ietvaros respondentiem tika jautāts, kā tie ir ieguvuši informāciju par produktu vai pakalpojumu pirms izvēles veikšanas, kā arī to, kā tie veikuši pirkumus pēdējā gada laikā.

“Pētījums pierāda, ka Latvijā informācijas iegūšana internetā ieņem ļoti svarīgu lomu, izvēloties produktus visās septiņās kategorijās. Pētījumā atklāts, ka pirms produktu vai pakalpojumu iegādes izpēti internetā veic 69% Latvijas pircēju. Šāds rezultāts ir līdzīgs arī Lielbritānijā, kas tiek uzskatīta par vienu no spēcīgākajām e-komercijas valstīm Eiropā. Pat tad, ja produkta vai pakalpojuma iegāde ir veikta tradicionālajā ceļā, 41% Latvijas patērētāju ir veikuši sākotnēju izpēti un izvēli internetā, savukārt Lielbritānijā šādi rīkojušies tikai 28% patērētāju. Tas spilgti pierāda to, cik svarīga Latvijas uzņēmējiem ir informācijas ievietošana internetā, lai sasniegtu savus pircējus un informētu tos par uzņēmuma piedāvātajiem produktiem un pakalpojumiem,” stāsta Google Baltijas tirgus attīstības menedžeris Vitautas Kubilius. “Latvijas uzņēmējiem ir jāpiešķir arvien svarīgāka loma e-mārketingam un informācijas pieejamībai tiešsaistē. Plaši izplatītais viedoklis, ka e-mārketings atmaksājas tikai tiem uzņēmumiem, kas pārdod savus produktus un pakalpojumus internetā, vairs nav spēkā. Patērētāju barometra dati liecina, ka daudzi uzņēmumi, nereaģējot uz pircēju paradumu tendencēm ar efektīvu interneta stratēģiju, var palaist garām lielāko interneta sniegto iespēju,” noslēdz V. Kubilius.

Patērētāju barometra dati atklāj, ka Latvijā internetu izmanto 75% iedzīvotāju, no kuriem 31% iegādājas preces un pakalpojumus internetā. Dažās nozarēs e-komercija dominē pilnībā – 76% auto apdrošināšanas polišu, 74% atpūtas lidojumu un 69% viesnīcu pakalpojumu Latvijas interneta lietotāji ir iegādājušies tiešsaistē. Ar citiem salīdzinājumiem dažādās preču un pakalpojumu grupās, kā arī valstīs, var iepazīties mājaslapā www.consumerbarometer.com.

“Patērētāju barometrs ļauj noskaidrot, kādas iekārtas interneta lietotāji izvēlas, veicot preču un pakalpojumu izpēti. Latvijā šobrīd ir salīdzinoši daudz patērētāju, kas informācijas iegūšanai izmanto viedtālruņus – 34% pircēju (35% Lietuvā, 38% Igaunijā), turpretim Lielbritānijā viedtālruņus lieto ievērojami lielāka daļa – 62% pircēju. Planšetdatorus Latvijā lieto 14% iedzīvotāju,” stāsta Google pētniecības vadītājs Tomass Ucingers. “Šis pētījums uzņēmumiem ļauj izzināt patiesi svarīgu informāciju, piemēram, par kuriem produktiem tiek meklēta informācija internetā un par kuriem bezsaistē. Ir iespējams uzzināt, vai patērētāji, lai iegūtu informāciju par noteiktu preču grupu, biežāk lieto viedtālruņus vai datorus/planšetes, tāpat arī ir iespējams noskaidrot, cik ilgi pirms produkta iegādes patērētājs sāk meklēt informāciju. Mūsdienās šī informācija ir ļoti būtiska, lai saprastu, kā interneta lietotāji izmanto tīmekli lēmuma pieņemšanai. Ja tas ir zināms, uzņēmumiem ir iespēja veikt visas nepieciešamās darbības, lai ietu pretī saviem klientiem,” secina Google pētniecības vadītājs Tomass Ucingers.

Izsaki savu viedokli