Aktuāls

”Tinda Finger” – 2017. gada dīvainākais izgudrojums?

IT sasniegumi, bizness

9 fakti, ko tu nezināji par Latvijas sasniegumiem kosmosa izpētes jomā

IT sasniegumi, bizness

Filipīnās tiek izmēģināta ”Twitter Lite” optimizētā aplikācija

Internets

”Apple TV” neatbalsta ”Dolby Atmos” un 4K saturu nevarēs lejupielādēt

Biroja tehnika

Vai motociklista tiesības ir katra vīra goda lieta? – Instruktora pieredzes stāsts par jauno motobraucēju paaudzi

Auto, Moto

Banku datu un tiešsaistes drošības prakse ir galvenais, par ko raizējas patērētāji, lemjot, kam uzticēt savus personas datus un darījumus. Pēc Kaspersky Lab pasūtījuma nesen veiktā vairāk nekā 11 tūkstošu patērētāju aptauja* atklāja, ka vairāk nekā puse (63 %) respondentu Eiropā neizmantotu pakalpojumu sniedzēju, kas pēdējā laikā ir piedzīvojis datu drošības incidentu.

Arī lietotāji Latvijā ir noraizējušies par drošību, veicot finanšu darījumu darbības. Latvijas interneta lietotāju aptauja** liecina, ka vairāk nekā puse (53 %) respondentu ļoti baidās zaudēt savu naudu tīmeklī, veicot finanšu darījumus, vai tā būtu iepirkšanās tiešsaistē, internetbankas izmantošana vai jebkādi citi finanšu darījumi. Turklāt trešdaļa lietotāju Latvijā atzina, ka nelasa drošības noteikumus un norādījumus mājaslapās, kurās ievada savus personīgos un finanšu datus.

Lai gan patērētāji šķietami ir piesardzīgi attiecībā uz savas naudas un informācijas drošību, veicot tiešsaistes darījumus, daudzi atbildību par savas aizsardzības pastiprināšanu ar stabilākiem un uzticamākiem līdzekļiem uzveļ pakalpojumu sniedzējiem. 56 % patērētāju Eiropā atzina, ka viņi izvēlētos finanšu pakalpojumu sniedzēju vai veiktu darījumus ar interneta veikalu, balstoties vienīgi uz to piedāvātajiem papildu drošības pasākumiem, lai aizsargātu viņu sūri grūti nopelnīto naudu un konfidenciālo informāciju.

Turklāt pētījumā ir konstatēts, ka gandrīz divas trešdaļas (60 %) patērētāju Eiropā raizējas par to uzņēmumu datu drošības praksi, kam viņi nodod savu personīgo un finanšu informāciju — pieaugums par 6 % salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Tādējādi bankām un mazumtirgotājiem ir vēl svarīgāk parādīt, ka tie dara visu iespējamo, lai mazinātu šīs bažas, un ir izvirzījuši tiešsaistes darījumu un datu drošību par savu prioritāti.

Lietotāji Latvijā norādīja**, ka lielākā daļa no viņiem (84 %) ir pārliecināta, ka bezmaksas drošības programmatūra, ko viņiem nodrošina bankas, pilnīgi pasargās viņus no apdraudējumiem. Turklāt vairāk nekā puse lietotāju (52 %) uzskata, ka, ja viņi zaudēs naudu internetā, banka kompensēs viņiem šos zaudējumus.

«Arvien vairāk un vairāk patērētājiem ne vien izmantojot, bet pat esot atkarīgiem no mobilajām bankām un tiešsaistes maksājumiem, lai mijiedarbotos ar uzņēmumiem un veiktu darījumus, tiek gaidīts, ka pakalpojumu sniedzēji veic atbilstošus pasākumus, lai aizsargātu klientus pret krāpšanu un pārkāpumiem. Galu galā mūsu pētījums tāpat atklāja, ka 43 % patērētāju Eiropā biežāk izmantotu tiešsaistes maksājumus, ja tiem būtu uzticama finanšu darījumu aizsardzība, skaidri norādot, ka pakalpojumu sniedzējiem ir jādara vairāk, lai aizsargātu darījumu datus, tādējādi nodrošinot savas uzņēmējdarbības ilgtermiņa ienesīgumu un reputāciju,» sacīja Kaspersky Lab Krāpšanas novēršanas nodaļas vispārējais vadītājs Ross Hogans.

Izsaki savu viedokli