Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Pirms kāda laika Kalifornijas štata (ASV) iedzīvotājam Šonam Melounam vietējā ceļu policija sastādīja protokolu par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu – likumsargi apgalvoja, ka pusaudzis vietā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 45 jūdzes stundā (72 km/h), traucās ar ātrumu 62 jūdzes stundā (100 km/h). Par to Šonam tika piespriests 190 ASV dolāru liels naudas sods, tomēr puisis atteicās savu vainu atzīt un vērsās tiesā, apgalvojot, ka viņa automašīnā uzstādītā GPS navigācija ir uzrādījusi mazāku braukšanas ātrumu. Ar pirmo piegājienu Šonam diez ko gludi negāja, jo Kalifornijas štats pieaicināja GPS navigāciju ekspertu, kurš apgalvoja, ka GPS ierīces nav tik precīzas, lai būtu par pamatu policijas ātruma radara mērījumu apstrīdēšanai, tādēļ tiesa pusaudža prasību noraidīja.

Šons izlēma nepadoties un lēmumu pārsūdzēja. Interesanti, ka šoreiz jau pieminētais GPS eksperts savas domas mainīja, un apgalvoja, ka GPS iekārtas precizitāte ir līdz pat vienai jūdzei stundā (1.6 km/h), tādējādi apstiprinot GPS navigācijas sistēmas reģistrētos datus par automašīnas ātrumu.

Iekārta bija noregulēta tā, lai brīdī, kad automašīnas ātrums pārsniedz 70 jūdzes stundā (110 km/h), pusaudža vecākiem tiktu nosūtīts e-pasts ar dēla braukšanas ātrumu. Tāpat šī navigācijas sistēma regulāri iegaumēja mašīnas braukšanas ātrumu, neatkarīgi no tā cik ātri tā pārvietojās.

Pēc tam iekārtas saglabātos datus analizēja tiesa, un galvenais tiesnesis, pamatojoties uz pieaicinātā eksperta sacīto, uzskatīja, ka pierādījumi ir pietiekami, lai Šonu attaisnotu.

Neatbildēts gan paliek jautājums kādēļ policijas radars uzrādīja par 33% lielāku ātrumu nekā GPS sistēma. Ticamākais izskaidrojums, acīm redzot, ir tāds, ka ceļu policijas brigāde patiesībā fiksēja citas automašīnas pārvietošanās ātrumu…

Izmantotie resursi:
Gizmodo.com

Izsaki savu viedokli