Aktuāls

Industriālo tehnoloģiju līderis ABB sadarbosies ar Latvijas iesācējuzņēmumu “Adaplab”

Datori, IT, bizness

No „žiguļa”, kuram nav bremžu, no rūsas saēstas „Alfa Romeo” līdz dažu desmitu gadu vecam „Audi”, ar kuru pagriezienā braucot, autovadītājs riskētu pazaudēt izpūtēju. Tādas automašīnas iespējams nopirkt, ja kabatā ir tikai 500 vai mazāk eiro, apgalvo valstī lielākā transporta sludinājumu portāla LATAUTO.lv pārstāvji.

„Vēloties iegādāties automašīnu, pietiek ar nedaudz mazāku summu nekā vidējā mēnešalga – 530 eiro. Tomēr ticams, ka tādam pirkumam būs trūkumi. Piemēram, virsbūvi „izrotās” deformācijas, salonu – caurumi un traipi, bet zem motora pārsega blakus motoram slēpsies arī kāds defekts. Tāda automašīna, protams, ripos, bet izbraukt ar to uz ielas būs bīstami,” teic Andris Mālnieks, portāla LATAUTO.lv pārdošanas vadītājs.

Šobrīd starp ļoti lēti pārdodamām automašīnām dominē vācu „Volkswagen”, „Audi”, „BMW”, zviedru „Volvo” un amerikāņu „Ford” markas automašīnas. Tiesa, starp tām var sastapt arī retākas markas – piemēram, kompaktu japāņu „Daihatsu Sirion” automašīnu sarkanā krāsā.  

3006151341-mazda-323f

Automašīnu tirgus eksperts atzīmē, ka vairums tādu automašīnu sasniegušas 20 vai vairāk gadu. Turklāt nereti tās tiek pārdotas bez dokumentiem, un tehniskā apskate ir beigusies vai ir tuvu beigām.

„Iegādājoties vecu transportlīdzekli, autovadītājam vajadzēs iziet visas obligātās procedūras, lai varētu to vadīt. Nemaz nerunājot par remontu, pēc kura „prasās” lielākā daļa pustūkstoša vērtās automašīnas,” apgalvo A. Mālnieks.

Piemēram, starp pavecām automašīnām var atrast pirms 26 gadiem ražotu melnu “Audi 90” sedānu ar benzīna dzinēju, kuru šodien var nopirkt par nieka 160 eiro, smilšu krāsas žiguli „VAZ 21063”, kurš maksā 300 eiro vai baltu „BMW 318”, par kuru tiek prasīti 450 eiro.

Taču, kā apgalvo LATAUTO.lv pārdošanas vadītājs, pārlūkojot šo automašīnu sludinājumus, var redzēt, ka žigulis tiek pārdots bez bremzēm un akumulatora, „BMW” dzinēja pārsegs nolietojies, bet „Audi” automašīnai vajadzētu mainīt gan bremzes, gan dzinēja palaišanas sistēmu. Turklāt, pēc A. Mālnieka teiktā, atrodas pārdevēji, kuri automašīnai veic tikai kosmētisko remontu un piedāvā to par šķietami pievilcīgu cenu.

3006151341-daihatsu-sirion

„Atrast transportlīdzekli tehniskā kārtībā par 500 vai mazāk eiro gandrīz nav iespējams. Tāpēc autovadītājiem vajadzētu labi padomāt, vai viņiem labāk atmaksājas pirkt nekārtīgu „večuku” un remontam iztērēt papildus dažus simtus eiro, vai nedaudz pataupīt un pameklēt 5 vai 10 gadus vecas automašīnas labākā stāvoklī uz nomaksu,” teic A. Mālnieks.

Pec LATAUTO.lv datiem, šobrīd Latvijā tiek pārdotas apmēram 150 automašīnas, kuru cena nepārsniedz pus tūkstoš eiro.

Izsaki savu viedokli