Aktuāls

Jaunais ”Audi A7 Sportback” – sportisks luksusa klases modelis

Auto, Moto

Tagad arī Latvijā pirkumus no ”App Store”, ”Apple Music”, ”iTunes” un ”iBooks” varēs apmaksāt ar “Tele2” rēķinu

Internets

LG un ”Qualcomm” sadarbosies, lai izstrādātu nākamās paaudzes savienojumu risinājumus automašīnām

Auto aprīkojums

Mājokļa gaisa kvalitātes mērījumi uzlabo ne vien cilvēka veselību, bet arī mājokļa lietojamību

Sadzīves un virtuves tehnika

”OnePlus” slepeni zog viedtālruņu lietotāju datus

Portatīvie datori

”Alcatel” iegūst prestižo ”TOP/COM” Sudraba balvu par jauno zīmola aplikāciju ”enjoy.now”

IT sasniegumi, bizness

Nav jau nekāds noslēpums, ka jau šogad pārdošanā nonāks BMW elektromobilis i3, taču šis nebūt nebūs pirmais kompānijas izveidotais auto ar elektropiedziņu. Ieskatoties uzņēmuma pagātnē, iespējams atrast vel septiņus, ar elektromotoru aprīkotus, spēkratus.

Pirmais BMW izveidotais auto parādījās 1972. gadā Minhenes olimpiskajās spēlēs, kur tika izmantots organizatoru vajadzībām. Toreiz spēkrats tika bāzēts uz 1602 modeļa un aprīkots ar svina baterijām, kas svēra 350 kilogramus. Rezultātā auto ar vienu uzlādes reizi spēja pieveikt 60 kilometrus, taču to skaits strauji samazinājās, pieaugot ātrumam, kas varēja sasniegt 100 kilometrus stundā.

Pēc tam jau sekoja BMW E30 325iX, kas tika aprīkots ar daudz vieglākām baterijām, kuru svars sasniedza 265 kilogramus un spēja nodrošināt 150 kilometru distances pieveikšanu pat pilsētas satiksmē. Kopā tika izveidoti vien 8 šādi modeļi. Interesanti, ka pretstatā  klases tradīcijām auto tika aprīkots ar priekšpiedziņu.

1991. gadā kompānija plašākai sabiedrībai atrādīja jau nopietnāku prototipu- E1. Šis elektroauto jau bija daudz praktiskāks un piemērotāks ikdienas lietošanai. Alumīnija virsbūve nodrošināja samazinātu svaru, bet uzlabotas baterijas nodrošināja tālāku distanci (līdz 160 km). Rezultātā auto elektromotors attīstīja 43 zirgspēkus, bet griezes moments sasniedza 150 Nm. Transportlīdzekli varēja uzlādēt vien 6 stundu laikā. Kopā tika izgatavoti 5 šādi E1 prototipi.

bmw-electro-automobiles-1602-e30-3-series-e36-3-series-e1-concept-photo-357399-s-1280x782

Vēlāk BMW prezentēja atjauninātu E1 versiju, kas varēja lepoties ar uzlabotu bateriju, kā rezultātā būtiski auga auto efektivitāte un veicamā distance. Pēc tam sekoja uz 3. sērijas bāzēti auto. Tika izgatavotas 25 e36 elektroauto versijas, no kurām 8, eksperimenta nolūkos, tika izmantotas ikdienā. Šie spēkrati ievāca informācija par baterijas paradumiem pie ikdienas noslodzes un elektromotoru uzvedību. Pāris gadus vēlāk tika izveidots vēl viens 3. sērijas elektroauto, taču tas kalpoja kompānijas vajadzībām un satiksmē netika redzēts.

2008. gadā tika prezentēts, ar litija jonu baterijām aprīkotais, Mini, kas simtiņu varēja sasniegt 8,6 sekundēs. Kopā tika izveidoti 600 šādi auto un tie tika nodoti testēšanai ASV un Eiropā. Līdzīgu likteni piedzīvoja uz 1. sērijas bāzētais Concept ActiveE. Spēkratā tika testētas MCV (MegaCity Vehicle) tehnoloģijas, kas parādīsies gaidāmajā i3.

Jau šogad masveida ražošanā nonāks pirmais BMW elektroauto- i3. Domājams, ka vēlāk pievienosies i8 kupeja. Interesanti, ka kompānijai jau ir vairāk nekā 40 gadu pieredze ar elektroauto.

bmw elektro klans

Saistītās tēmas: bmw ielektromobīļi

Izsaki savu viedokli