Aktuāls

Radot jaunā Clio pēdējās paaudzes versiju, Renault īpašu uzmanību pievērsis, lai nodrošinātu jaunākās aktīvā un pasīvās drošības tehnoloģijas.

Pagājušais gads bija jaunas ēras sākums neatkarīgajam vērtētājam Euro NCAP, kas ieviesa jaunas drošības vērtēšanas procedūras, kas balstītas uz četriem kritērijiem. Šie jaunā Renault Clio uzrādītie rezultāti vērtējami kā izcili, ieskaitot 88 procentus pieaugušo drošības jomā un 89 procentus bērnu drošībā, 66 procentus gājēju drošībā un 99 procentus par vadītāja aizsardzībai nodrošinātajiem mehānismiem. Uzrādot ievērojamus uzlabojumus, salīdzinot ar savu priekšgājēju un saņemot kopējo vērtējumu 85 procenti, kas ir labākais segmentā, jaunais Clio saņēmis augstāko vērtējumu bērnu un gājēju drošības jomā, kā arī tas atzīts par labāko drošības aprīkojuma ziņā. Jaunais Renault Clio saņēmis titulu Euro NCAP 2012.gada “labākais supermini”.

2013_renault_clio_overseas_01-0704

Visas modeļa versijas aprīkotas ar ESC, ASR saķeres kontroles sistēmu, ABS un avārijas bremžu atbalsta sistēmu, kā arī ar elektrisku mainīga pastiprinājuma spēka stūres pastiprinātāju, kruīza kontroles sistēmu un ātruma ierobežotāju. Runājot par pasīvo drošību, automašīnas būtisks ieguvums ir VHEL tērauds. Arī pasažieru aizsardzībai piedāvātais aprīkojuma klāsts ir ļoti plašs: augstākās efektivitātes frontālie drošības spilveni, sānu galvas/ krūškurvja drošības spilveni ar dubultajiem sānu ietekmes sensoriem, drošības jostu spriegotāji, svara ierobežotāji, bagāžas aizsardzība, ‘Fix4sure’ sistēma, trīs punktu, četru pozīciju Isofix bērnu sēdekļa stiprinājums priekšējai pasažiera vietai un divām aizmugurējām sēdvietām. Papildus tam ir arī vizuāls un akustisks brīdinājuma signāls (SBR) drošības jostām visiem pasažieriem.

Renault-Clio-2013-images-widescreen-04

Kā papildus aprīkojumu iespējams izvēlēties atpakaļskata kameru un aizmugurējos parkošanās sensorus, kas sniedz vadītājam vispārīgu izpratni par vidi apkārt transportlīdzeklim. Turklāt jaunais Renault Clio aprīkots ar uzsākšanas braukt kalnā sistēmu, kas pieejams gandrīz visiem modeļa klāsta dzinējiem.

Vairāk kā 50 gadus Renault aktīvi strādā, lai attīstītu tehnoloģijas, kas veicinātu Renault modeļu drošību. Uzņēmuma pieeja un pieredze balstīta reālā pieredzē un reālu satiksmes negadījumu analīzē. 2001.gadā Renault Laguna kļuva par pirmo automašīnu vēsturē, kas ieguva Euro NCAP augstāko vērtējumu – piecas zvaigznes. Kopš tā laika ducis citu Renault modeļu izcīnījis to pašu rezultātu (ieskaitot Clio III 2005.gadā), neskatoties uz to, ka drošības testi kļuvuši daudz sarežģītāki. Līdz ar to, runājot par drošību, Renault var lepoties kā viens no vadošajiem Eiropas automašīnu ražotājiem ar drošākajiem modeļiem katrā klasē.

CLIO STĀSTS: 22 GADI AR “LIELO AUTOMAŠĪNU ATRIBŪTIEM”

Kopš pirmās paaudzes Clio ieviešanas Renault “mazā automašīna ar lielo automašīnu atribūtiem” ir ievērojami uzlabota. 22 gadus ilgās pastāvēšanas laikā ir pārdoti vairāk kā 11 miljoni Clio modeļi, un klienti visvairāk novērtē šī modeļa komfortu, daudzpusību, drošību, kvalitāti un piedāvāto aprīkojumu, pozicionējot to kā pionieri savā segmentā. Vēl vairāk – Clio ir ieviesis virkni lietu mazo automašīnu segmentā, kas līdz tam bija pieejams tikai augstākas klases modeļiem.

Renault-Clio-2013-images-widescreen-07

Clio tika ieviests 1990.gadā, aizvietojot līdz tam tik populāro modeli Renault 5. Lai gan tā bija mazās klases automašīna, tās dizains tika veidots daudz modernāks, izpelnoties tūlītēju klientu atzinību. Pavisam drīz tika iegūts arī pirmais tituls – “Eiropas 1991. gada automašīna” -, un Clio kļuva par līderi savā segmentā. Galvenais modeļu klāsts tika papildināts ar vairākām sportiskā versijām (Clio S un Clio 16V 1991.gadā, Clio Williams 2.0 16V 1993.gadā), savukārt Clio Baccara (1991.gads) ierindoja modeli “lielo automašīnu” klasē, piedāvājot tādu aprīkojuma specifikāciju, kas nekad iepriekš šajā segmentā netika redzēta – divu toņu ādas apdares sēdvietas, augstumam pielāgojama vadītāja sēdvieta, klimata kontroles sistēma, stūres pastiprinātājs u.c.

Kopā septiņās valstīs tika saražoti vairāk kā četri miljoni Clio I modeļu.

Otrās paaudzes Clio tika atklāts 1998.gadā, un tā mērķis bija turpināt piedāvāt klientiem modeli, kas aprīkots ar “lielo automašīnu atribūtiem”. Drošība tika ievērojami uzlabota, pateicoties ABS sistēmai un jaunākās paaudzes SRP vadītāja un priekšējā pasažiera drošības spilveniem, kā arī sānu drošības spilveniem un stūres pastiprinātājam, kas tiks piedāvāts kā standarta aprīkojums visiem modeļiem. 2000.gadā Clio kļuva vēl pievilcīgāks, kad Renault Sport sāka ražot Clio 2.0 16V un, aizmugures piedziņas Clio ar V6 24V 230 zs dzinēju!

2001.gadā, kad pārdošanas apjoms pārsniedza 1,9 miljonus vienību, Clio II piedzīvoja dizaina uzlabojumus, un tas tika aprīkots ar ārkārtas bremžu atbalsta sistēmu, drošības jostas spriegotājiem un lietus/gaismas sensoriem, kā arī tagad tas bija pieejams ar K9K 1.5 dCi turbo dzinēju.

Renault-Clio-2013-images-widescreen-19

Clio III tika ieviests 2005.gadā, tikmēr Clio II turpināja priecāties par panākumiem kā Clio Campus. Clio III turpināja savu priekšteču aizsākto un ieviesa jauninājumu segmentā – tas bija pirmais modelis, kas aprīkots ar brīvroku karti un, atkarībā no aprīkojuma līmeņa, ar aizmugurējiem parkošanās sensoriem. Savukārt, runājot par drošību, šis modelis uzrādīja izcilus rezultātus. Tas bija ne tikai pirmais modelis savā klasē, kas Euro NCAP testos izcīnījis augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes, bet tā uzrādītie rezultāti bija izcili, pateicoties ABS ar bremžu spēka sadalījuma sistēmu un ESP. Šis aprīkojums ļāva 2006.gadā izcīnīt titulu “Gada automašīna”, kļūstot par pirmo modeli, kas šo titulu ieguvis jau divas reizes.

2006.gadā klientiem tika piedāvāts Clio Renault Sport. Atzīmējot modeļa 18.gadadienu, 2008.gadā klientiem tika piedāvāta Clio universāla versija. Ieviešot otrās fāzes versiju, tika piedāvāta mērinstrumentu panelī iebūvēta Carminat TomTom navigācija, kas papildus bija aprīkota ar brīdinājuma sistēmu par bīstamām satiksmes situācijām. Pavisam drīz navigācijai tika piedāvātas arī reālā laika laikapstākļu prognozes, lai veicinātu papildus drošību.

Clio IV tirgū nonāca 2012.gadā, un jaunākā modeļa versija sevī iemieso jauno Renault dizaina identitāti. Modelis lieki nav tērējis laiku, iegūstot gan klientu atzinību, gan profesionāļu novērtējumu. Savukārt, modeļi Grandtour un R.S. versija ir pieejamas no 2013. gada pavasara.

Saistītās tēmas: automašīnasRenault

Izsaki savu viedokli