Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Insignia OPC ar 239 kW/325 ZS un 435 Nm maksimālo griezes momentu šobrīd ir jaudīgākais Opel modelis. Pilnpiedziņas automašīna ar jaunu, uzlabotu izskatu un modificētu šasiju piedzīvoja savu pirmizrādi starptautiskajā auto izstādē Frankfurtē.

“Jaunais Insignia OPC žilbina,” teic Opel jaudīgo un motosporta automobiļu nodaļas vadītājs Folkers Straičeks (Volker Strycek). “Ar lielu atbildību pret pat vissmalkākajām detaļām, mūsu inženieri ir veikuši svarīgus šī modeļa uzlabojumus. Tie izpaužas gan dizainā, gan vēl labākas braukšanas īpašībās. Līdz ar to OPC uzreiz ierindojas sērijveida vidējās klases sporta automobiļu pirmajās rindās.”

1377587918711

Uzmanība pret katru detaļu – gan salonā, gan virsbūvē

Jaunais Insignia OPC atstāj iespaidu jau pēc pirmā acu uzmetiena. Pārveidotā virsbūve ar OPC raksturīgiem dizaina elementiem – kā izteiksmīgām detaļām priekšpusē un integrēto izpūtēja cauruli aizmugurē – ļauj nojaust šī modeļa spēku un rosina iztēloties traukšanos ar to lielā ātrumā pa Nirburgringas apļiem.

Aiz skatienu piesaistošās virsbūves slēpjas modernas tehnoloģijas. OPC šasija ir pacelta, un līdzīgi kā citiem jaunās Insignia saimes locekļiem, īpaša uzmanība pievērsta pārveidotajai aizmugurējai asij, inženieriem nomainot aptuveni 60 % komponentu. Samazinājies ir arī trokšņu un vibrāciju līmenis. Jaunā ESP programmatūra ir panākusi vēl precīzāku dinamiku, jo īpaši runājot par stūres reakciju un pagriezienu kontroli. Modificētā FlexRide šasijas piekares programmatūra ar regulējamiem amortizatoriem nodrošina optimālu noturību uz ceļa. Šī specifiskā programmatūra OPC modeļiem uzlabo braukšanas dinamiku, pieļaujot ātrāku un precīzāku reakciju uz dažādiem manevriem un ceļa stāvokli.

Ar sešpakāpju manuālo transmisiju un pilnpiedziņu no 0 līdz 100 km/h Insignia OPC paātrinās 6.0 sekundēs (Sports Tourer: 6.3 sekundēs) un sasniedz 250 km/h maksimālo ātrumu (ar elektronisko ierobežotāju). Apstākļos bez ierobežojumiem OPC ar manuālo pārnesumkārbu spēj sasniegt pat 270 km/h maksimālo ātrumu (Sports Tourer: 265 km/h). Jaudīgā Brembo bremžu sistēma nodrošina īsāku bremzēšanas ceļu un maksimālu stabilitāti pat intensīvas vai ārkārtas izmantošanas apstākļos.

Insignia OPC lietotājs baudīs arī elektroniski vadāmās 4×4 sistēmas priekšrocības. Visu riteņu piedziņas sistēmā ietilpst augstas kvalitātes sajūgs, kas darbojas pēc Haldex principa, un elektronisks diferenciāla bloķētājs, lai nodrošinātu īpaši labu saķeri ar ceļu. Tas nepārtraukti piemērojas ceļa apstākļiem un nemanāmi maina griezes momenta sadalījumu no 0 līdz 100 % starp priekšējo un aizmugurējo tiltu, kā arī starp aizmugurējiem riteņiem. Kombinācijā ar elektronisko FlexRide Premium līmeņa šasiju, pilnpiedziņas sistēma uzstāda augstākus standartus reakcijas laika un automobiļa kontroles jomā.

Salonā pārņem motosporta sajūtas

OPC braucējus pārsteigs īstenas motosporta vēsmas salonā. Izturīgie Recaro sēdekļi, kas par papildu samaksu pieejami ar ādas apdari un atmiņas funkciju, OPC transmisijas svira, pilnīgi jauns instrumentu panelis un centrālā konsole rada Premium līmeņa atmosfēru. Astoņu collu jaunā dizaina instrumentu panelī (papildaprīkojums) vadītājs varēs pārskatīt ne tikai pamatinformāciju, bet arī tādas specifiskas detaļas kā eļļas spiedienu un temperatūru, akumulatora voltāžu, droseles pozīciju, bremžu jaudu un gravitācijas spēku, kas izriet no laterālā paātrinājuma.

Ar automātisko transmisiju aprīkotajam OPC uz paaugstinātas izturības stūres (par papildu samaksu arī apsildāmas) atrodas arī ātrumpārslēga svira. Tas ļauj vadītājam īpaši ērti manuāli pārslēgt pārnesumus pat automātiskajā režīmā. Ja svira ir neaktīva vismaz 12 sekundes, automobilis turpina normāli braukt automātiskajā režīmā. Tādējādi jaunais Insignia OPC ērti apvieno manuālās un automātiskās darbības priekšrocības.

Saistītās tēmas: automašīnasopel

Izsaki savu viedokli