Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Alternatīvās degvielas automašīnām tiek pielāgotas, tādēļ, lai nodrošinātos pret naftas izzušanu, padarītu automašīnas ekonomiskākas un samazinātu dabas kaitējumu. Tomēr sporta auto cienītāji vienu no alternatīvajām degvielām, E85 bioetanolu, izmanto pavisam citiem mērķiem – automobiļa jaudas palielināšanai.

Autosportā jau labu laiku bioetanols tiek izmantots, arī tepat Latvijā, it sevišķi drifta vidē, tas ir visai izplatīts. Tagad šo degvielu iecienījuši arī ielas sporta auto īpašnieki. Tā, piemēram, ekstrēmais Koenigsegg Agera R ar 95E degvielu attīsta 927 Zs, savukārt ar E85 bioetanolu tā jaudu iespējams palielināt līdz pat 1100 zirgspēkiem.

Jaunākais piemērs saistās ar pagājušajā gadā prezentēto pilnpiedziņas Ferrari FF modeli. No rūpnīcas tas izripoja ar 650 zirgspēkiem, bet pēc kādas norvēģu kompānijas pārbūves uz bioetanolu FF tagad attīsta iespaidīgus 875 Zs. Ar šādu jaudu paātrinājums no vietas līdz simtam solās aizņemt mazāk nekā trīs sekundes.

Šādas pārbūves cena ir nedaudz vairāk par 1000 latiem, kas uz vairāk nekā 150 000 Ls lielo automašīnas cenu, nav liels skaitlis. Britu izdevumi ziņo, ka Ferrari FF pārbūve veikta Norvēģijas Ferrari dīlera uzraudzībā, tomēr nav zināms, vai pēc degvielas maiņas un jaudas palielināšanas spēkā palikusi ekskluzīvā spēkrata garantija.

Saistītās tēmas: bioetanolsferrariferrari ff

Izsaki savu viedokli