Aktuāls

Jaunais Audi RS 6 Avant nozīmē revolucionāru veiktspēju. Tas ir vieglāks un efektīvāks kā iepriekšējais modelis, tā veiktspēja kārtējo reizi ir uzlabota. Ātruma uzņemšana līdz 100 km/h aizņem vien 3,9 sekundes, maksimālais ātrums ir 305 km/h. 4,0 l TFSI dzinējs attīsta 412 kW (560 ZS) jaudu, taču patērē vien 9,8 litrus degvielas uz 100 kilometriem.

Jaunais Audi RS6 Avant ir augstas veiktspējas sporta automobilis ikdienas lietošanai. Tā raksturu un īpaši sportisko darbību veidoja AUDI AG piederošā filiāle quattro GmbH. Pateicoties jaudīgajiem dzinējiem, uzņēmuma RS modeļi atrodas šī modeļu klāsta priekšgalā. Saīsinājums „RS” apzīmē šīs modeļu sērijas jaudīgākās versijas, quattro pastāvīgo visu riteņu piedziņu, ārkārtīgi vieglo vadāmību, neuzbāzīgo izskatu un ikdienas lietderību.

2013_audi_rs6-avant_front_ns_120512_717

4,0 l TFSI dzinējs, kas debiju piedzīvoja pagājušajā gadā, augstas veiktspējas automobiļu kategorijā ir izcils Audi svara samazināšanas stratēģijas piemērs. Jaunajā Audi RS 6 Avant šis dubulta kompresora V8 agregāts ar 3993 cm3 darba telpu sniedz uzticamu jaudu ikvienā braukšanas situācijā. Maksimālā 412 kW (560 ZS) jauda tiek sasniegta pie dzinēja ātruma no 5700 līdz 6700 apgriezieni minūtē, savukārt pastāvīgs 700 Nm griezes moments ir pieejams pie dzinēja ātruma no 1750 līdz 5500 apgriezieni minūtē.

Vilkme tiek attīstīta ļoti ātri, lielā mērā pateicoties diviem lieliem „twin-scroll” tipa turbokompresoriem. Tie kopā ar starpdzesētāju ir uzstādīti V veida spraugā starp cilindru līnijām. Arī cilindru galvu izplūdes atvere atrodas šajā spraugā, bet ieplūdes atvere – ārpus tās. Tādējādi dzinējs ir kompaktāks, un gāzei jāpārvar mazāks attālums, kas ļauj samazināt plūsmas radītos zudumus.

[bootgallery]

Astoņu cilindru dzinēja tūlītējo reakciju nodrošina arī RS modeļiem raksturīgā dzinēju pārvaldība un ieplūdes sistēma bez droseles. 4,0 l TFSI agregāts rada sportisku, bagātīgu skaņu. Vajadzības gadījumā pārslēdzami atloki izplūdes sistēmā padara skaņu vēl pilnīgāku. Papildu aprīkojumā Audi piedāvā arī sporta izplūdes sistēmu.

Jaudīgais dubulta turbokompresora V8 dzinējs ļauj paātrināt jauno Audi RS 6 Avant no nulles līdz 100 km/h 3,9 sekundēs, kas šajā segmentā ir labākais rādītājs. Standarta konfigurācijā maksimālais ātrums tiek elektroniski ierobežots pie 250 km/h. Ar papildu aprīkojuma Dinamikas komplektu to iespējams palielināt līdz 280 km/h. Dinamikas komplektā Plus sistēma iejaucas dzinēja darbībā tikai pie ātruma 305 km/h. Saskaņā ar Eiropas braukšanas cikla rādītājiem Avant vidēji patērē vien 9,8 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Šādu rezultātu sasniegt palīdz arī jaunā, standarta komplektācijā iekļautā start-stop sistēma un novatoriskā siltuma pārvaldība. Degvielas patēriņš salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli ir samazināts par aptuveni 40 procentiem.

2013_audi_rs6-avant_actprf_ns_120512_600

Viena efektivitātes tehnoloģija, kas jaunajā Audi RS 6 Avant ir jaunums, ir COD (cylinder on demand) sistēma. Pie zemas un vidējas slodzes un dzinēja ātruma tā aizver otrā, trešā, piektā un astotā cilindra ieplūdes un izplūdes vārstus. Tad 4,0 l TFSI dzinējs darbojas kā četru cilindru agregāts, līdz autovadītājs atkal nospiež gāzes pedāli spēcīgāk. Pie dzinēja darbības paaugstinātas slodzes apstākļos palielinās aktīvo cilindru efektivitāte.

Pārslēgšanās starp četru cilindru un astoņu cilindru darbību notiek vien pāris sekundes simtdaļu laikā. Vienīgais, ko pamana autovadītājs, ir indikators mērinstrumentu panelī. COD tehnoloģija ļauj samazināt degvielas patēriņu par aptuveni pieciem procentiem. Braucot ar mērenu ātrumu degvielas patēriņu iespējams samazināt pat par desmit procentiem. Aktīvie dzinēja gultņi izmanto nesinhronās pretsvārstības, lai kompensētu vibrācijas, kas rodas četru cilindru darbības laikā.

4,0 l TFSI dzinējs ir sakombinēts ar astoņu pakāpju tiptronic transmisiju, kuras pārnesumu pārslēgšanas laiki ir saīsināti. Automātiskā transmisija piedāvā D un S režīmus. Autovadītāji, kas vēlas pārslēgt pārnesumu paši, var izmantot pārnesumu lāpstiņas uz stūres vai transmisijas sviru, kam ir unikālais RS dizains. tiptronic transmisijas pirmo pārnesumu attiecība ir mazāka, lai nodrošinātu sportiskāku braukšanu, bet astotā pārnesuma lielākā attiecība samazina degvielas patēriņu.

Saistītās tēmas: audiautomašīnas

Izsaki savu viedokli