Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Internetā auto ziņu portālos katru dienu nonāk jaunas un dažādas baumas par jauniem modeļiem, topošām aliansēm un rūpnīcu palielināšanām, tādēļ turpmāk reizi nedēļā rubrikā Tantes pieturā runā, ka… piedāvāsim jaunāko baumu apkopojumu, lai mūsu lasītāji būtu kursā par to, kas jauns auto pasaulē.

Sāksim ar to, ka jau labu laiku internetā tiek ziņots, ka Toyota kā atbildi uz Honda lēto hibrīdu Insight gatavo ar Prius tehnoloģijām aprīkotu, bet uz lētākās platforma bāzētu modeli. Konkurenta Insight lētā cena – 2000-3000 latus zemāka nekā Prius – izskaidrojama ar to, ka tas bez Civic hibrīda sistēmas ieguvis lielu daļu lētākā mazauto Jazz tehniskos risinājumus. Tādēļ arī Toyota plāno jau esošai platformai pielāgot Prius Hybrid Synergy Drive sistēmu, un kā iespējama bāze tiek minēts kompaktais Auris, kas pirms diviem gadiem aizstāja priekšgājēju Corolla.

Auto cienītāju lokā viens no pēdējo gadu apspriestākajiem automobiļiem ir Subaru un Toyota kopīgi izstrādātā aizmugurējās piedziņas kupeja, par kuru arī mēs jau esam rakstījuši divas reizes. Pēdējās ziņās, kuras apstiprinājis pat Toyota Francijas pārdošanas un mārketinga nodaļas vadītāja vietnieks Tjerī Dombrevals, sacīts, ka, neraugoties uz ekonomisko recesiju, šis modelis galu galā tiks būvēts un ka zem Toyota zīmola tas varētu saukties Celica un atdzīvināt leģendāro modeli, kas 1970tajos gados aizsākās kā aizmugurējās piedziņas pārstāvis, 1980-1990tajos gados kā pilnpiedziņas modifikācijas piedzīvoja slavu rallijā, bet ar pēdējo (priekšējās piedziņas) paaudzi nonāca tūninga sfēras redzeslokā. Atliek vien cerēt, ka tuvākajā laikā neparādīsies jauni minējumi par modeļa atcelšanu un tas kā plānots 2010. vai 2011. gadā nonāks tirdzniecībā.

Neraugoties uz to, ka auto tirdzniecība šobrīd vairs nevedas tik labi kā agrāk, Daimler koncerns plāno paplašināt savu Alabamas ražotni, kurā šobrīd noris GL, M un R klašu ražošana. Iespējamās investīcijas apjomi varētu sasniegt 290 miljonus dolāru (ap 145 miljoniem latu), bet paplašināšana varētu tikt pabeigta līdz 2011. gadam. Par to, kas varētu tikt ražots, lai noslogotu visu lielo rūpnīcu, vēl nekas nav zināms, izteiktas vien baumas par elektro-auto un hibrīdiem. Jāatzīmē, ka šobrīd Alabamas ražotnē, pielāgojoties samazinātajam pieprasījumam pēc apvidus modeļiem, ir saīsināti darba laiki.

Pirms kāda laika ziņojām par Detroitas auto šovā prezentēto VW rodstera konceptu Bluesport, kas izcēlās ar vidū novietotu dzinēju, labiem dinamiskajiem rādītājiem un mazu patēriņu. Lai specifiskais modelis nonāktu sērijveida ražošanā un būtu ekonomiski izdevīgs, tad koncernam uz tā bāzes bez paša Bluesport jāizstrādā vismaz vēl viena versija. Tā varētu būt gan Audi, gan arī Porsche ražojuma, tādēļ vācu laikraksts AutoZeitung izveidojuši savu skatījumu par iespējamo Porsche Speedster. Tas varētu iegūt 1,4-litru un divu litru turbo dzinēju versijas, kas attīstītu līdz 250 zirgspēkiem, savukārt spēkrata svars nepārsniegtu 1200 kilogramu atzīmi. Ja minētais modelis nonāktu tirdzniecība, tas tiktu pozicionēts zem Boxster un kalpotu kā tā lētākā alternatīva.

Izsaki savu viedokli