Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Jaunais, uzlabotais Meriva modelis, kas ir kļuvis vēl efektīvāks, pievilcīgāks un funkcionālāks, savu pasaules pirmizrādi piedzīvoja Briseles Starptautiskajā auto izstādē (16.–26. janvāris). Papildus tā unikālajam daudzpusīgumam, Opel mazais vienapjoma automobilis tagad izceļas arī ar atjaunotu dizainu un papildus modernām tehnoloģijām, kas vēl vairāk uzlabo komforta un efektivitātes līmeni.

Modelis ir pieejams ar visdažādākajiem Euro 6 normām atbilstošiem dzinējiem, tai skaitā arī jaunākās paaudzes 1,6 CDTI – klusākais un efektīvākais agregāts savā klasē. Viena no tā versijām nodrošina īpaši zemu degvielas patēriņu – 3,8 l/100 km. Turklāt pirmo reizi vienapjoma automobiļa emisiju daudzums ir zem 100 g – tikai 99 g/km CO2. Jaunās transmisijas rūpējas par vēl maigāku un precīzāku pārnesumu pārslēgšanu, bet Opel IntelliLink informācijas un izklaides sistēma ar uzlaboto darbības ātrumu un funkcionalitāti lieliski integrē viedtālruņa funkcijas automobilī.

16666_01dc3ea2932

2003. gadā savu debiju piedzīvoja pirmās paaudzes Opel Meriva, radot mazo vienapjoma automobiļu segmentu un uzstādot daudzpusīguma standartus, kas tādā veidā tika padarīti pieejami plašākai publikai. Otrās paaudzes modelis 2010. gadā šos standartus pacēla vēl neredzētos augstumos, piedāvājot inovatīvas iezīmes, kas ne tikai uzlabo daudzpusīgumu, bet arī ergonomiku – pretējos virzienos veramo durvju sistēma FlexDoors, kas krietni atvieglo iekļūšanu un izkļūšanu no automobiļa, dažādos veidos pielāgojamā aizmugurējo sēdekļu sistēma FlexSpace, izsmalcinātie ergonomiskie priekšējie sēdekļi, dažādie sīklietu uzglabāšanas un novietņu risinājumi, kā arī Opel unikālā, aizmugurējā bamperī integrētā FlexFix velosipēdu pārvadāšanas sistēma. Meriva modeļa panākumu pamatā ir ergonomika un paaugstinātā sēdpozīcija. To lietderību augstu novērtē arī neatkarīgie veselības eksperti.

Meriva ir arī iespaidīgs paraugs kvalitātes un klientu apmierinātības ziņā. Pagājušā gada decembrī publiskotajā TÜV 2014. gada ziņojumā, kas balstīts uz aptuveni astoņu miljonu dažādu veidu un zīmolu lietoto spēkratu vispārējo pārbaužu rezultātiem, Opel Meriva tika atzīts par automobili ar vismazāko defektu daudzumu. Divu līdz trīs gadu veco automašīnu kategorijā, Meriva pārspēja visus Mazda, Toyota, Porsche, BMW un Audi modeļus un kļuva par kopumā kvalitatīvāko pasažieru automobili Vācijā, nopelnot TÜV Zelta sertifikātu. Turklāt Meriva modeli novērtē ne tikai TÜV profesionāļi un eksperti kopumā, bet arī paši automobiļa lietotāji – Tirgus izpētes institūta J.D. Power and Associates klientu apmierinātības pētījumā VOSS daudzpusīgais minivens konkurentus atkal atstāja aiz muguras un finišēja pirmajā vietā, iegūstot apbrīnojamu 80,6 % atzīmi. J.D. Power and Associates klientu apmierinātības pētījums nosaka to automašīnu īpašnieku apmierinātību, kuriem ir vidēji divu gadu braukšanas pieredze ar attiecīgo automobili.

„Jaunais Meriva ir labāks nekā jebkad agrāk,” norāda Peters Kristians Kūsperts (Peter Christian Küspert), Opel Pārdošanas daļas valdes loceklis un GME Pārdošanas un pēcpārdošanas daļas viceprezidents. „Opel Meriva savā segmentā, ja ne vien pat visā industrijā, nosaka ergonomikas, daudzpusīguma un kvalitātes standartus. Tagad, pateicoties jaunajam Euro 6 normām atbilstošo dzinēju spektram, kura klāstā ir arī savā klasē klusākais 1,6 CDTI agregāts, jaunajām transmisijām, kas nodrošina maigāku un precīzāku pārnesumu pārslēgšanu, un jaunākās paaudzes informācijas un izklaides sistēmai IntelliLink, kas viedtālruņa funkcijas integrē automobilī, modelis nodrošina vēl komfortablāku braukšanas baudījumu. Turklāt vēl pievilcīgākas mēs esam padarījuši arī Meriva modeļa cenas – sākot no 13 889 eiro (Baltijas valstīs ieteicamā mazumtirdzniecības cena, ieskaitot PVN). Klienti, kuri vēlas apvienot pirmklasīgu komfortu, funkcionalitāti un lielisku produktu par pievilcīgu cenu, būs sajūsmā.”

Uzlabots dizains ar modernām iezīmēm un elegantiem hromētiem elementiem

Opel dizaina filozofija – „skulpturāla māksla sastopas ar vācu precizitāti” – nevainojami atbilst mazajam un īpaši daudzpusīgajam vienapjoma auto. Daudzie uzlabojumi vēl vairāk izceļ jaunā Meriva modeļa galvenās iezīmes un piešķir tam vēl izsmalcinātāku izskatu. Priekšpusē tagad ir jauna radiatora reste ar vēl vairāk hromētu detaļu, kā arī hromētiem akcentiem, kas ieskauj miglas lukturus, tādējādi iezīmējot automobiļa priekšpuses aprises. Savukārt resti ietver jauna dizaina ērgļa acs formas priekšējie lukturi. Tagad modelim ir pieejami arī LED dienasgaismas lukturi, nodrošinot vēl izteiksmīgāku un modernāku izskatu. Sānos jaunā, elegantā hromētā viduslīnija izceļ viļņa formas dizainu, kas akcentē aizmugurējo logu, turklāt uzlabota arī redzamība. Šī iezīme, kā arī vidū novietotie durvju rokturi akcentē inovatīvo FlexDoors – pretējos virzienos veramo durvju sistēma, kas atvieglo iekāpšanu. Pateicoties LED gaismām ar jauno augstās kvalitātes izskatu, aizmugures dinamiskais un elegantais raksturs nu ir kļuvis vēl izsmalcinātāks.

Jaunajā Euro 6 normām atbilstošo dzinēju piedāvājumā – modernais un efektīvais 1,6 CDTI

Jaunais Meriva modelis ir pieejams ar jauna spektra benzīna, LPG un dīzeļdegvielas dzinējiem, kas jau šobrīd atbilst nākotnes Euro 6 emisiju standartiem. Tie stāsies spēkā 2015. gada septembrī.

Uzmanības centrā ir 1,6 CDTI motors, kas savu debiju piedzīvoja Zafira Tourer modelī. Tā galvenās īpašības ir zems degvielas patēriņš un saudzība pret apkārtējo vidi, kā arī izcili vienmērīga darbība un zems trokšņu un vibrācijas līmenis. Turklāt šis īpaši klusais dīzeļdegvielas dzinējs ir visklusākais savā klasē. Pilnībā no alumīnija veidotais inovatīvais agregāts ar common rail tiešo iesmidzināšanu nomainīs līdz šim Meriva modelī izmantotos 1,3 CDTI un 1,7 CDTI motorus.

Pirmā 1,6 CDTI dzinēja versija, kas ir pieejama jaunajā Meriva, nodrošina 100kW/136 ZS un patērē vien 4,4 l/100 km, izdalot 116 g/km CO2. Tas ir uzlabojums par 10 % salīdzinājumā ar iepriekšējo 96 kW/130 ZS 1,7 CDTI (4,9 l/100km un 129 g/km CO2). Jaunos rādītājus bija iespējams sasniegt, pateicoties inženiertehniskajiem risinājumiem, kas nodrošina savā klasē zemāko berzes līmeni amplitūdā starp 1500 un 2500 apgriezieniem minūtē. Turklāt jaunais 1,6 CDTI pie 2000 apgr./min nodrošina 320 Nm maksimālo griezes momentu (par 7 % vairāk nekā 1,7 CDTI).

Tuvākajā laikā tiks prezentētas arī nākamās dzinēja versijas, kuru starpā divas būs ar 81 kW/110 ZS jaudu. Viena no tām izcelsies ar īpaši zemu 3,8 l/100 km degvielas patēriņu un tikai 99 g/km CO2 emisiju, padarot Meriva modeli par pirmo vienapjoma automobili, kura emisiju daudzums ir zem 100 g/km.

Uzlabotas tikušas arī jaunā Meriva transmisijas – tas veikts, pateicoties Opel 50 miljonu investīcijām piecpakāpju un sešpakāpju pārnesumkārbu optimizācijā. Izmaiņas skārušas gan to komponentus, gan slēgšanās mehānismus, kā arī to integrāciju automobilī, tādējādi nodrošinot būtiskus vienmērīguma un precizitātes uzlabojumus pārnesumu pārslēgšanā. Jaunās zemas berzes manuālās transmisijas apvienojumā ar visu versiju benzīna, LPG un dīzeļdegvielas dzinējiem, nodrošina augstāka līmeņa pārnesumu pārslēgšanas komfortu. Papildus tam, pieejama ir arī sešpakāpju zemas berzes automātiskā transmisija apvienojumā ar 1,4 Turbo benzīna dzinēja 88 kW/120 ZS un 103 kW/140 ZS versijām. Šī automātiskās transmisijas un benzīna dzinēja kombinācija piepildīs Meriva piekritēju dažādās vēlmes.

Jaunākas paaudzes IntelliLink informācijas un izklaides sistēma

Jaunais Meriva lepojas ar jaunākās paaudzes IntelliLink informācijas un izklaides sistēmu, kas nemanāmi ļauj automobilī integrēt viedtālruni. Septiņu collu lielais augstas izšķirtspējas krāsainais ekrāns piedāvā jaunu interfeisu ar IntelliLink grafikām, kas ir viegli nolasāmas un paātrina šīs ierīces pārvaldīšanu. Sistēmā ietilpst Bluetooth brīvroku telefona zvanu veikšanas savienojums un audio straumēšanas iespēja, bet papildu savienojamību nodrošina USB.

Jaunā Meriva IntelliLink standartaprīkojumā ir CD atskaņotājs, bet kā papildaprīkojums tiek piedāvāta arī digitālā radio apraide DAB (Digital Audio Broadcast), kas nodrošina vēl augstākas kvalitātes radio uztveršanu un skaņas kvalitāti. Navi 650 un Navi 950 IntelliLink sistēmā ir ietverta arī navigācija. Labākie ceļa maršruti un konkrētā kartes apgabala pietuvināšana vai attālināšana noris īpaši precīzi un ātri, turklāt ceļa mērķus pavisam vienkārši ir iespējams ievadīt ar balss kontroles palīdzību, izmantojot ātro „vienas frāzes ievadi” (pieprasot navigāciju un vienkārši izrunājot adresi vienā frāzē) funkciju, kāda jau ir pieejama Insignia modelī.

Visaptverošs daudzpusīgums un ergonomika – Meriva panākumu pamats

Neraugoties uz pieaugošo konkurenci Meriva segmentā, Opel modelis joprojām paliek nepārspēts, nodrošinot pirmklasīgu daudzpusīgumu un ergonomiskumu. Klienti jo īpaši augstu vērtē tieši šīs īpašības, kā arī paaugstināto sēdpozīciju. Meriva modeļu piekritēju amplitūda ir plaša – sākot no jaunām ģimenēm un beidzot ar pensijas vecuma cilvēkiem. Turklāt klienti uzsver, ka automobiļa galvenie trumpji ir viegli pielāgojamais daudzpusīgums, lieliskais komforts un pievilcīgā cena.

Meriva ir pirmais un vienīgais automobilis pasaulē, kura kopējā ergonomikas koncepcija ir sertificēta. 2010. gadā Vācijas Muguras veselības asociācijas AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) neatkarīgie eksperti Meriva modeli apbalvoja ar prestižo AGR kvalitātes sertifikātu, kas garantē ergonomiskumu un muguras aizsardzību. Šis speciālistu apliecinājums tika balstīts uz Meriva četrām raksturīgajām ekskluzīvajām inovācijām – daudzpusīgo aizmugurējo sēdekļu koncepciju FlexSpace; pretējos virzienos veramo durvju sistēmu FlexDoors, kas 84° platumā ļauj atvērt durvis un to atvēršanas rokturi ir ērti novietoti uz automobiļa vidējā statņa, padarot iekāpšanu un izkāpšanu daudz vieglāku; daudzējādi regulējamajiem ergonomiskajiem priekšējiem sēdekļiem; un unikālo automobilī integrēto velosipēdu pārvadāšanas sistēmu FlexFix, kas vienmēr ir līdzi un jebkurā brīdī var tikt izmantota. Šīs iezīmes joprojām padara Meriva par līderi pielāgojamības un ergonomikas ziņā.

Saistītās tēmas: automašīnaopel

Izsaki savu viedokli