Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Chevrolet un Ford Losandželosā atrādīs savu muskuļu auto jaudīgākās versijas – Chevrolet Camaro ZL1 un Ford (Mustang) Shelby GT500. ZL1 attīsta 580 Zs, savukārt jaunā GT500 jauda pieaugusi līdz ievērojamiem 650 zirgspēkiem.

Lai arī jaudas atšķirība nav maza, pamatā abi spēkrati tomēr ir līdzīgi. Zem dzinēja pārsegiem atrodas 6,2 (ZL1) un 5,8 (GT500) litru V8 benzīna agregāti, kas apveltīti ar optimizētām kompresoru sistēmām. Camaro var lepoties ar 754 Nm, bet arī šajā ziņā spēcīgākais Mustang to ar 813 Nm apsteidz. Ford Shelby GT500 reklamē kā jaudīgāko sērijveida V8 dzinēju pasaulē, un to nav pamata apšaubīt.

Jaudu līdz aizmugurējiem riteņiem abiem modeļiem tiek novadīta caur sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tomēr, ja Ford pieejama vien manuālā ātrumkārba, tad Chevrolet pircējam par papildus samaksu ļauts izvēlēties sešu pakāpju automātu. Balstiekārtas jomā Camaro ZL1 ir soli priekšā Shelby GT500 konkurentam, jo jau standarta aprīkojumā piedāvā elektriski regulējamu balstiekārtu, aizmugurējo reduktoru ar bloķējošo elementu un papildus starpdzesētājus. „Launch Control” jeb ātrākas startēšanas sistēma abiem sportistiem pieejama jau standartā.

Ja Ford pagaidām publicējis vien jaudas rādītājus un maksimālo ātrumu, kas gan ar 321 km/h ir visai iespaidīgs, tad Chevrolet darījis zināmus šādus datus: Camaro ZL1 no vietas līdz 96,6 km/h paātrināsies 3,9 sekundēs, līdz 191,5 km/h 12,0 sekundēs, bet maksimālais ātrums būs 290 km/h. Varētu sagaidīt, ka Ford dinamiskie rādītāji būs par kādu sekundes desmitdaļu ātrāki.

Aprīkojuma ziņā ar ZL1 nav daudz kur izvērsties: var pasūtīt automātisko pārnesumkārbu, stikla lūku un dekoratīvus elementus kā diskus, oglekļa šķiedras dzinēja pārsegu un citādāku salona apdari. Standartā jau tiek piedāvāti ādas sēdekļi ar apsildi, deviņu skaļruņu audio sistēma ar USB un Bluetooth atbalstu.

Par Shelby GT500 aprīkojumu nekas daudz vēl nav zināms, jo modelis ir tikko kā prezentēts. Zināms vien tas, ka būs iespējams iegādāties „Performance” pakotni, kurā ietilps elektroniski regulējama balstiekārta, aizmugurējais reduktors ar bloķējošo elementu un papildus dzesēšanas radiatori dzinējam, pārnesumkārbai un reduktoram.

Chevrolet paziņojis, ka Chevrolet Camaro ZL1 ASV maksās 54 995 dolārus jeb 28 500 latus, savukārt jaunā Ford Shelby GT500 cena vēl nav zināma. Līdzšinējās paaudzes GT500 maksāja 48 645 dolārus jeb 25 200 latus, tādējādi jaunā spēkrata cena varētu būt līdzīga Camaro ZL1.

Saistītās tēmas: chevroletchevrolet camarochevrolet camaro zl1fordshelby

Izsaki savu viedokli