Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Mercedes Ženēvas auto izstādē prezentēs jauno E-klases kupeju, kuras preses relīze ar informāciju un attēliem izplatīta pāris nedēļas pirms pašas izstādes. Jau ziņojām par gaidāmā modeļa spiegu attēliem, tomēr tagad pienācis laiks ar grezno kupeju iepazīties tuvāk. Jau pirmajos acu uzmetienos var redzēt, ka salīdzinājumā ar līdzšinējo CLK jaunā E-klases kupeja ir izmēros paaugusies un pēc izskata, dzinējiem un aprīkojuma ierindojama vismaz par pusklasi augstāk.

Vizuāli kupeja, protams, lielos vilcienos līdzinās sedanam, kas debiju piedzīvoja jau Detroitas auto izstādē, tomēr divu durvju virsbūve vienlaikus būs gan sportiskāka, gan arī elegantāka, attaisnojot savu E-klases nosaukumu, kas pēdējo reizi izmantots deviņdesmitajos gados, pirms divām paaudzēm. Garumā jaunais modelis sasniegs 4,70 metrus, savukārt riteņu garenbāze palielināsies līdz 2,76 metriem. Tomēr interesantāks ir gaisa pretestības koeficents (cW), kas, atkarībā no izpildījuma, būšot 0,24, t.i. zemākais kāds līdz šim sastopams kādam no sērijveida modeļiem. Apvienojumā ar taupīgajiem, bet vienlaikus jaudīgajiem dzinējiem vidēji tikšot panākts 17 % degvielas ietaupījums.

Ja reiz par dzinējiem – to gammu sākotnēji veidos trīs benzīna un divi dīzeļa agregāti. Mazākie no tiem būs četru cilindru versijas – C250 CGI benzīna ar 204 zirgspēkiem un 7,2 litru vidējo degvielas patēriņu un C250 CDI dīzeļa ar 204 zirgspēkiem (bet 500 Nm) un 5,3 litru vidējo patēriņu. Virs bāzes agregātiem atradīsies V6 dzinēji – C350 CGI ar 292 zirgspēkiem un 8,5 litru vidējo patēriņu un C350 CDI ar 231 zirgspēkiem, kas uz 100 kilometriem vidēji patērēs 6,8 litrus. Pagaidām jaudīgāko versiju veidos E500 ar V8 benzīna agregātu un 388 zirgspēkiem, savukārt pēc kāda laika dzinēju gammu papildinās arī AMG versija un ekonomiskāks Bluetec izpildījums. Jāatzīmē, ka visi dzinēji atbilst Euro 5 atgāzu normām, savukārt benzīna dzinēji ar CGI apzīmējumu aprīkoti ar tiešās iesmidzināšanas sistēmu.

Salonā pasažierus gaida atsevišķi četri ērti sēdekļi, kas nodrošinās patīkamu ceļošanu arī ilgākos ceļa posmos, kā arī neskaitāms daudzums asistentu, kuru klāsts stiepjas no nogurumu sensora līdz bremžu asistentam, kas vajadzības gadījumā pats aptur automobili. Tāpat arī pieejama ceļa zīmju atpazīšana un adaptīvais tālo gaismu asistents. Gadījumos, kad vairs nelīdzēs neviens no asistentiem, par vadītāju drošību rūpēsies līdz pat deviņi drošības spilveni.

Par pasažieru labklājību gādās trīs zonu klimata kontrole un ērti ādas sēdekļi, savukārt sportiskas braukšanas piekritējiem par papildus samaksu būs pieejama braukšanas dinamikas pakotne (pieļaus izvēli starp komforta un sporta režīmu), ar kuru papildināt standarta adaptīvo Agility Control balstiekārtu. Pakotnē iekļauta arī tiešāka stūres reaģēšana, kas nodrošinās precīzāku stūrēšanu.

Runājot par sportiskām ambīcijām – bez parastajiem Elegance un Avantgarde aprīkojuma līmeņiem būs pieejama arī AMG sporta pakotne, kurā iekļauti dinamiskāki buferi, sliekšņi, antispārns, sporta balstiekārta, atbilstoša bremžu sistēma un 18 collu vieglmetāla diski, kas apauti ar 235/40 un 255/35 izmēra riepām.

Jāatzīmē, ka pirmajos produkcijas mēnešos būs pieejama ierobežota speciālā sērija Prime Edition, kas atšķirsies ar sudraba metālisku krāsojumu, greznu Nappa tipa ādas apdari, pedāļa uzlikām, panorāmas stikla jumtu un AMG 18 collu vieglmetāla diskiem. Pasūtījumu reģistrēšana sākās šodien, 19. februārī, savukārt klientus pirmie eksemplāri sasniegs jau maijā. Atlicis vien noskaidrot jaunās E-klases kupejas cenu – tā būs pieejama sākot no 44685 eiro.

Izsaki savu viedokli