Aktuāls

”Microsoft” ar jauno ”Windows 10” atjauninājumu oficiāli iznīcinās ”Paint”

Programmatūra

No otrdienas tiks slēgts autoceļa Rēzekne–Gulbene posms pie Rēzeknes

Auto, Moto

Jau novembrī Latvijā būs nopērkams jaunais Ford Focus modelis, kas ir līdz pat 19% ekonomiskāks un saražo ievērojami mazāk kaitīgo izmešu. Turklāt tas būs vienīgais automobilis Eiropā, kas būs pieejams komplektācijā ar 1,5 litru EcoBoost benzīna dzinēju.

Jaunais Focus būs pirmais automobilis Eiropā ar jauno 1,5 litru EcoBoost benzīna dzinēju, kā arī tas pirmo reizi būs pieejams ar Ford 1,5 litru TDCi dīzeļdzinēju. Ford inženieri nav aizmirsuši arī par 2,0 litru TDCi dzinēju, ir palielināta tā jauda un griezes moments, kā arī uzlabota degvielas ekonomija. Tāpat Focus arī turpmāk būs pieejams ar godalgoto 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinēju*, kurš saražo 99 g CO2 izmešu uz kilometru.

Uzlabotās dīzeļdzinēju tehnoloģijas ir pieejamas gan 1,5 litru, gan 2,0 litru TDCi dzinēja versijā. To vidū ir NOX filtrs tīrākām izplūdes gāzēm, savukārt berzi samazina dimantveida oglekļa pārklājums (DLC), bet dzinēja elpošanu uzlabo turbokompresors ar maināmu vārstu pacēluma laika regulēšanu.

NewFocus_05

Citu degvielu taupošu sistēmu vidū ir automātiskā Start-Stop sistēma, aktīvais režģa aizvars un viedā reģeneratīvā uzlāde, kas palīdz ievērojami samazināt gan benzīna dzinēju, gan dīzeļdzinēju saražoto CO2 izmešu daudzumu.

„Izanalizējot dzinēja un transmisijas efektivitāti līdz vissīkākajai detaļai, mēs esam uzlabojuši degvielas ekonomiju, neietekmējot veiktspēju, kā arī piedāvājam klientiem lielāku izvēli ar četrām jaunām dzinēja un transmisijas kombinācijām,“ uzsver Ford of Europe Produktu izstrādes nodaļas viceprezidents Džo Bakadžs. „Kad tirdzniecībā nonāks jaunais 1,5 litru TDCi dzinējs, visi Focus dzinēji atbildīs Euro VI izmešu standartam vēl pirms tā stāšanās spēkā.“

Jaudīgi benzīna dzinēji

Jaunais Ford 1,5 litru EcoBoost dzinējs komplektācijā ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu un automātisko Start-Stop sistēmu patērē par 7% mazāk degvielas salīdzinājumā ar 1,6 litru EcoBoost dzinēju, kuru tas aizstāj. No nākamā gada sākuma tas būs pieejams arī ar sešu pakāpju automātisko transmisiju.

Jaunais 1,5 litru EcoBoost dzinējs ar 150 ZS vai 182 ZS jaudu ir aprīkots ar izplūdes kolektoru, kas pirmo reizi tika izmantots 1,0 litra EcoBoost dzinējā. Tas uzlabo dzinēja efektivitāti, ļaujot ātrāk sasniegt optimālo temperatūru, kā arī ļauj ātrāk sasniegt nepieciešamo griezes momentu, samazinot izplūdes gāzu ceļu no cilindriem līdz turbokompresoram.

Dzinējs ir aprīkots arī ar pamata EcoBoost turbo uzlādes tehnoloģijām, augsta spiediena tiešās iesmidzināšanas sistēmu, vārstu pacēluma laika regulēšanas funkciju un jaunu cilindru bloku no alumīnija. Ieplūdes gaisa dzesētājs uz ūdens bāzes nodrošina daudz labāku gaisa padevi dzinējam, bet vadības sistēma ir ieprogrammēta tā, lai dzinējs darbotos vienmērīgāk, klusāk un jaudīgāk.

„Jaunais 1,5 litru EcoBoost benzīna dzinējs piedāvā klientiem jaunākās EcoBoost dzinēja tehnoloģijas daudz pārdomātākā un efektīvākā salikumā,“ apgalvo Bakadžs. „Šis jaunais EcoBoost dzinējs nodrošina ekonomiskāku, gludāku braukšanu un netraucētu dzinēja darbību pie lielākiem apgriezieniem un ir vēl saistošāks autovadītājiem, kuri dod priekšroku dinamiskai braukšanai un mazām ekspluatācijas izmaksām.“

Godalgotais 1,0 litra EcoBoost dzinējs

Jaunais Focus joprojām būs pieejams ar 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinēju, kuru pērn par savu favorītu atzina Ford klienti** un kurš jau trešo gadu pēc kārtas ieguvis titulu „Starptautiskais gada dzinējs“. No nākamā gada sākuma Focus 1,0 litra EcoBoost dzinējs ar 125 ZS jaudu būs pieejams arī ar sešu pakāpju automātisko transmisiju.

Jaunais Focus ar 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinēju (100 ZS) saražos 99 gramus CO2 izmešu uz kilometru. Tā iepriekšējā versija šogad jau kļuva par pirmo ģimenes automobili ar benzīna dzinēju un bez hibrīdpiedziņas, kura CO2 izmešu daudzums nepārsniedz 100 g/km.

Zemāku izmešu līmeni nodrošina jaunie pārnesuma skaitļi, kā arī tādas degvielu taupošas tehnoloģijas kā automātiskā Start-Stop sistēma, aktīvais režģa aizvars un Ford Eco režīms, kas informē autovadītāju par braukšanas stila ietekmi uz degvielas patēriņu.

Ford viedā reģeneratīvās uzlādes sistēma aktivizē strāvas pārveidotāju un lādē akumulatoru, kad transportlīdzeklis brauc tukšgaitā un bremzē, atgūstot enerģiju, kura citādi tiktu pazaudēta, un samazinot degvielas patēriņu.

Pārnesumu pārslēgi pie stūres būs pieejami papildaprīkojumā ar visām automātiskajām un PowerShift transmisijām gan benzīna, gan dīzeļdzinēja versijās. Tie ļauj pārslēgt pārnesumus, nenoņemot rokas no stūres.

Jaunā dīzeļdzinēja tehnoloģija

Jaunais Focus pirmo reizi būs pieejams arī ar Ford 1,5 litru TDCi dīzeļdzinēju. 95 ZS vai 120 ZS versijā pieejamajam dzinējam ir lielāka jauda un griezes moments, tas ir atsaucīgāks, tam ir pārstrādāta degšanas kamera, izcils turbokompresors, kā arī tas ir aprīkots ar tiešās iesmidzināšanas sistēmu. Tas izceļas ar efektīvāko degšanas procesu visā Ford dīzeļdzinēju klāstā. Dzinēja izplūdes gāzu pēcapstrādes sistēmā ir iekļauts arī NOX filtrs, kas vēl vairāk samazina kaitīgo izmešu daudzumu.

„NOX filtra iekšpuses kopējais aktīvā materiāla virsmas laukums atbilst divarpus pilna izmēra futbola laukumu platībai, lai arī tā diametrs ir tikai 132 mm un garums — 124 mm,“ uzsver Ford of Europe Dīzeļdzinēju kalibrācijas nodaļas vadītājs Deivids Kings. „Tas darbojas līdzīgi kā sūklis, uzsūcot NOX  izmešus, kuri rodas efektīvākas dīzeļdegvielas sadedzināšanas rezultātā, ļaujot Ford sasniegt zemāku CO2 izmešu daudzumu.“

Ir izstrādāta īpaša virzuļa galviņa, lai uzlabotu degšanas procesu, kā arī vairākas detaļas, tostarp virzuļi un blīvējumi, ir apklāti ar dimantveida oglekli (DLC). Lai efektivitātes un uzlabojumu nolūkā samazinātu berzi, pietiek vien ar trīsreiz plānāku šā izturīgā un gludā sešu mikronu materiāla pārklājumu nekā cilvēka mats.

Turbokompresors ar maināmu vārstu pacēluma laika regulēšanu samazina gaisa plūsmu dzinējā, savukārt jaunākās paaudzes augsta spiediena degvielas iesmidzināšanas sistēma samazina degvielas zudumus un uzlabo degšanas procesu, palielinot efektivitāti un samazinot CO2 izmešu daudzumu.

95 ZS versijas CO2 izmešu daudzums ir 98 g/km, kas ir par 10% mazāk nekā 1,6 litru TDCi dīzeļdzinēja versijā, turklāt apvienojumā ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu tā degvielas patēriņš ir 3,8 l/100 km.

Nākamgad tirdzniecībā nonāks arī 1,5 litru TDCi PowerShift dīzeļdzinējs ar automātisko transmisiju un 120 ZS jaudu, kurš būs par līdz pat 19% ekonomiskāks salīdzinājumā ar 2,0 litru TDCi PowerShift dīzeļdzinēju ar 115 ZS jaudu, kuru tas aizstāj. Sešu pakāpju manuālā transmisija patērēs par 10% mazāk degvielas.

Uzlabotajam 2,0 litru TDCi dzinējam ir lielāka jauda, griezes moments un degvielas ekonomija. Pateicoties automātiskajai Start-Stop sistēmai un turbokompresoram ar maināmu vārstu pacēluma laika regulēšanu, 150 ZS versija komplektācijā ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu vai PowerShift automātisko transmisiju ir par 15% efektīvāka salīdzinājumā ar iepriekšējo 140 ZS versiju. Tā griezes moments ir 340–370 Nm.

„Jaunais Ford Focus ir spilgtākais piemērs Ford apņēmībai vairot pieprasījumu ekonomisko braucēju vidū, izmantojot progresīvas tehnoloģijas,“ uzskata Bakadžs. „Klientiem nav jāmeklē īpaša versija, kas samazinās viņu ekoloģiskās pēdas nospiedumu vai ekspluatācijas izmaksas, – tagad viņiem ir iespēja izvēlēties optimizētas transmisijas visā modeļu klāstā.“

Dažos tirgos atsevišķām versijām joprojām būs pieejams Ford 1,6 litru Ti-VCT benzīna dzinējs un 1,6 litru TDCi dīzeļdzinējs.

NewFocus_04

Saistītās tēmas: fordford focus

Izsaki savu viedokli