Aktuāls

”Microsoft” ar jauno ”Windows 10” atjauninājumu oficiāli iznīcinās ”Paint”

Programmatūra

No otrdienas tiks slēgts autoceļa Rēzekne–Gulbene posms pie Rēzeknes

Auto, Moto

Japāna jau iepriekš izcēlusies uz citu valstu fona ar tehnoloģiski attīstītu dzelzceļu infrastruktūru. Piemēram, jau 1964. gadā tika prezentēts Šinkasenas ātrvilciens, kas jau tajos laikos bija spējīgs pārsniegt 200 km/h atzīmi. Tagad uzlecošās saules zemē tiek testēti jaunākās paaudzes vilcieni, kas spējīgi uz vēl lielākiem ātrumiem.

Esošās paaudzes ātrvilcieni, kas pārvietojas uz metāla sliedēm, attīsta ātrumu no 240 līdz 320 kilometriem stundā. Taču tagad Japānā tiek testēti “L-Zero” tehnoloģijas vilcieni, kas sliežu vietā ir spējīgi izmantot arī magnētisko levitāciju. Tā rezultātā šiem ātrvilcieniem būtu jāspēj sasniegt pat 500 km/h liels ātrums.

maglev_2-537x357

Japānas Centrālā dzelzceļa kompānija pat publiski demonstrēja “L-Zero” tehnoloģiju. Tās ietvaros vilciens sasniedz 160 km/h lielu ātrumu, izmantojot tradicionālo  sliežu-riteņu sistēmu, un tikai tad iedarbina magnētiskās levitācijas sistēmu, kas ļauj sasniegt jau pieminētos 500 km/h. Tiek ziņots, ka vilcieni, kas darbojas uz magnētiskās levitācijas principa, ir spējīgi ne tikai pārvietoties ātrāk, bet arī nodrošina krietni komfortablāku braucienu.

Pirmie publiskie testi tiks uzsākti novembrī, taču plānots, ka 2027. gadā šādas tehnoloģijas vilcieni beidzot varēs kļūt par ikdienu.

maglev_1-537x357

Saistītās tēmas: japānamagnēts

Izsaki savu viedokli