Aktuāls

Sešu mēnešu laikā no Beļģijas ievesti auto ar 24,5 miljonu kilometru deficītu

Auto, Moto

Ar mikroautobusiem RAF “Latvija” atkārtos ekspedīciju līdz Vladivostokai

Auto, Moto

Nanjangas Tehnoloģiju universitātes (Singapūra) izstrādājuši jauna tipa baterijas, kas lepojas ar iespaidīgiem rādītajiem. Pirmkārt, ir nepieciešamas vien divas minūtes ilgs uzlādes process, lai baterijas enerģijas līmenis sasniegtu 70 procentus.

Otrkārt, šī baterijas darbosies vairāk nekā divdesmit gadus. Izstrādātāji norāda, ka tās spējīgas izturēt aptuveni 10 tūkstošus uzlādes ciklus. Salīdzinājumam jāmin, ka mūsdienu baterijas iztur vien 500 lādēšanas ciklus.

Pēc būtības šīs baterijas ir ļoti līdzīgas jau esošajām litija jonu baterijām, taču šajās grafītu (anoda materiāls) aizstāj titāna dioksīda gēls, kurā titāna dioksīds atrodas nanocaurulīšu veidā. Anoda nanostruktūra ļauj būtiski paātrināt baterijā notiekošās ķīmiskās reakcijas, nodrošinot neticami ātru uzlādes procesu.

Tiesa, ne viss ir tik jauki kā izklausās. Pagaidām izstrādātais prototips ir neliela izmēra, tādēļ zinātnieku nākamais solis ir lielāka prototipa izstrādi. Kā pozitīvs fakts jāmin, ka tehnoloģija jau ir patentēta, bet līdz masveida ražošanas konveijeram tā varētu nonākt aptuveni divu gadu laikā.

Turklāt nav pamata satraukties, ka šādas tehnoloģijas baterijas būtiski sadārdzinātu ierīces. Jau pieminētā titāna gēla izstrāde ir visai elementāra, tādēļ akumulatoru izgatavotājiem nebūtu lielas problēmas pielāgot ražošanas iekārtas šī tipa bateriju izveidei.

Nobeigumā jāmin, ka, kaut arī tehnoloģija pavērtu plašas iespējas mobilo ierīču lauciņā, vislielākais ieguvums no šīs tehnoloģijas baterijām būs elektromobiļiem, kam beidzot ir cerība cenas un veicamās distances rādītajos sastādīt konkurenci iekšdedzes spēkratiem.

NTU ultrafast rechargable batteries

Saistītās tēmas: baterijaselektromobīļi

Izsaki savu viedokli