Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Kā vēsta interneta izpētes uzņēma Gemius dati, elektroniski iepērkas jau 62% Latvijas interneta lietotāju, turklāt viņi to dara biežāk nekā pērn.

Pēc interneta auditorijas pētījuma gemiusAudience datiem par šī gada jūniju, vismaz reizi gadā internetā iepērkas 758 000 Latvijas interneta lietotāju. Salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, tas ir pieaugums par 3%, savukārt piecu gadu periodā tā jau ir izaugsme par 17 %, internetā iepirkties gribētāju skaitam pieaugot no 44% 2007. gadā līdz 62% šobrīd.

Kā liecina pētījuma rezultāti, 12% respondentu elektroniski iepērkas gandrīz katru mēnesi, 27% –dažas reizes gadā, bet 23% – reizi gadā vai retāk. 38% interneta lietotāju atzinuši, ka nemēdz iepirkties internetā vispār.

Biežāk internetā iepērkas interneta lietotāji vecumā no 25-34 gadiem – 29%. Līdzīgas tendences ir interneta lietotāju auditorijai vecumā no 15-24 un 35-44 – abas vecuma grupas veido 23 % no kopējās interneta lietotāju auditorijas, kas iepērkas internetā. Savukārt visretāk iepērkas vecāka gadagājuma interneta lietotāji- vecuma grupā no 45-54 – 16 %, bet vecumā no 55 – 74 – tikai 9%. No tiem, kas iepērkas internetā, 53 % ir sievietes, 47% – vīrieši.

Salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, par 3% pieaudzis to interneta lietotāju skaits, kas iepērkas internetā gandrīz katru mēnesi, savukārt par 2% samazinājies to skaits, kas elektroniski iepērkas salīdzinoši reti – reizi gadā vai retāk.

Savukārt kaimiņos Igaunijā internetā iepērkas jau 94% interneta lietotāju. No tiem 17% atzinuši, ka iepērkas internetā vismaz vienu reizi mēnesī, 25% – gandrīz katru mēnesi, 18% – dažas reizes gadā, bet 34% – reizi gadā vai retāk.

gemiusAudience pētījums tiek veikts, izmantojot anonīmas aptaujas anketas internetā. Kopējais izlases lielums 2012. gada jūnijā ir 22 071 respondenti. Izlase ir reprezentatīva Latvijas interneta lietotājiem vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Saistītās tēmas: statistika

Izsaki savu viedokli