Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Ford Ženēvas auto izstādē prezentēs Iosis Max konceptu, kas ļauj ieskatīties topošajā nākamās paaudzes C-Max dizainā. Tāpat kā visi pēdējie Ford koncepti arī Iosis Max, kas tiek virzīts kā Multi-Activity-Vehicle (MAV) klases pārstāvis, iegūs Kinetic dizaina iezīmes kā, piemēram, trapeces formas elementus.

Visvairāk uzmanību gan piesaista nevis pats dizains, bet interesantās durvju, dzinēja pārsega un bagāžas nodalījuma konstrukcijas. Ja priekšējas durvis vēl atveras parasti, tad aizmugurējās atveras pretēji un ar speciālu mehānismu palīdzību slīd paralēli virsbūvei. Tādējādi atkrīt sānu jumta balsts, kas salonu padara gaišāku, bet virsbūvi – modernāku. Aizmugurējais vāka stikls atveras vertikāli uz augšu, bet pēc vajadzības vāku iespējams atvērt arī ierastā režīmā. Oriģināls ir dzinēja pārsega risinājums – tas pāri vējstiklam slīd uz aizmuguri.

Jāatzīmē, ka vējstikls nepārtraukti stiepjas no dzinēja pārsega līdz pat aizmugurējam vākam, vietām atsedzot jumta konstrukciju. Lēzenā jumta līnija Iosis piešķir kupejai raksturīgu formu, savukārt aizmugurē pārsteidz vizuāli brīvi stāvošais antispārns.

Brīvi stāvošs arī salons – plašuma sajūtu nodrošina brīvi esošie krēsli, kas pietuvināti vidējai konsolei, kā arī ar vairākām kantēm apveltītais priekšējais panelis. Vairāku sistēmu, tai skaitā audio un klimata vadību nodrošina liels skārienjutīgs ekrāns.

Zem dzinēja pārsega atrodams 1,6-litru četru cilindru benzīna dzinējs, kas, pateicoties tiešajai degvielas iesmidzināšanai un turbīnai, attīsta 180 zirgspēkus. Tas sajūgts ar jaunu divu sajūgu pārnesumkārbu, kas apvienojumā start-stop sistēmu nodrošinās zemu degvielas patēriņu. Precīzs patēriņa skaitlis gan nav minēts, publicēts vien CO2 izmešu daudzums – 125 g/km.

Izsaki savu viedokli