Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Jaunais Focus ST demonstrēs unikālu līdzsvaru starp izcilu veiktspēju, vadāmību, izsmalcinātību un stilu vairāk kā 40 valstīs visā pasaulē kā Ford pirmā globāla mēroga sportiska stila automašīna.

Pateicoties 250 ZS 2.0 litru EcoBoost dzinējam, jaunais Focus ST sasniegs paātrinājumu no 0-100 km/h tikai 6,5 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums būs 248 km/h. Veiktspēju, kura nepieļauj kompromisus, papildina uzlabota dinamika un plašais autovadības palīgfunkciju klāsts. Pateicoties ekonomiskajam EcoBoost dzinējam, Focus ST paredzamais degvielas patēriņš ir 7,2 l/100 km un CO2 izmešu daudzums 169 g/km, kas ir par 20% mazāks nekā iepriekšējam Eiropas Focus ST modelim.

„Šī ir automašīna, kuru ir gaidījuši sportiska stila Ford cienītāji visā pasaulē,” sacīja Ford of Europe galvenais programmas inženieris Matiass Tonns (Matthias Tonn). „Mēs esam cītīgi strādājuši, lai autobraucēji izjustu patieso ST apzīmējuma būtību, lai kur viņi arī atrastos.”

Apzīmējums ST (sporta tehnoloģijas) pirmo reizi Eiropā tika ieviests 1997. gadā, un tas tiek izmantots tikai Ford modeļu versijām ar sportisku aprīkojumu. Esošie klienti jau ir augstu novērtējuši to, ka automašīnām ar unikālo Ford ST zīmi ir lieliski sabalansēta veiktspēja ar ikdienas praktiskumu un izsmalcinātību.

Viens Ford

Pieeja „Viens Ford”, radot pilnīgi jaunu, globāla mēroga Ford Focus, bruģēja ceļu jaunajam Focus ST. Balstoties uz Ford Team RS Eiropā un Special Vehicles Team (SVT) Amerikas Savienotajās Valstīs ciešu sadarbību, Ford Global Performance Vehicles grupa noteica ST modeļu DNA īpašības kā galveno daļu no savas globālo sportisko automašīnu stratēģijas. Ford inženieri no Āzijas-Klusā okeāna reģiona arī deva savu ieguldījumu, lai jaunie ST modeļi patiktu autovadītājiem visos galvenajos Focus pārdošanas tirgos.

„Tā ir viena un tā pati automašīna jebkurā pasaules malā, sākot no dzinēja un piekares līdz dizainam un pat riepām,” sacīja Ford Team RS vadītājs Dīters Švarcs (Dieter Schwarz). „Tagad jūs varēsiet braukt ar Focus ST Pekinā un izjusto to pašu sportisko sajūtu kā braucot Losandželosā, Londonā vai Romā.”

„Mūsu sportiskā izpildījuma stratēģija ir balstīta uz faktu, ka sportiska stila cienītāji visā pasaulē vēlas vienu un to pašu,” piebilda Švarcs. „Attiecībā uz Focus ST, tas nozīmē gandarījuma un komforta apvienojumu.”

Visjaudīgākais ST

Jauno Focus ST darbina Ford 2.0 litru EcoBoost dzinēja 250 ZS versija, kas nodrošina lielākam motoram līdzvērtīgu jaudu ar mazākam motoram līdzvērtīgu degvielas ekonomiju. Tas tiek panākts, pateicoties augstspiediena tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēmai, zemas inerces turbokompresoram, gāzu sadales fāžu maiņu ieplūdes un izplūdes vārsteim (Ti-VCT), pārveidotajām ieplūdes un izplūdes sistēmām, kā arī unikālajai kalibrēšanai.

Jaunais Focus ST sasniedz paātrinājumu 100 km/h tikai 6,5 sekundēs un maksimālo ātrumu 248 km/h. Turklāt tā degvielas patēriņš ir 7,2 l/100 km un CO2 izmešu daudzums 169 g/km, kas ir par 20% mazāks nekā iepriekšējam Eiropas Focus ST modelim. Motors nodrošina arī spēcīgu griezes momentu līdz pat 360 Nm.

Focus ST sešpakāpju manuālā pārnesumkārba ļauj sasniegt maksimālu paātrinājumu katrā pārnesumā, pateicoties pārstrādātiem pārnesumu skaitļiem. Savukārt, seši ātrumi ļauj autovadītājiem panākt lielisku degvielas ekonomiju garākos braucienos.

Raksturīga skaņa
Motors rada arī īpaši raksturīgu skaņu, kas atzinīgi novērtēta gan automašīnas salonā, gan arī ārpusē. Jaunizstrādātais skaņas rezonators Symposer pastiprina motora radīto skaņu un novada to tieši salonā.

„Tas piedod patiesi sportisku pieskaņu salonā,” sacīja Tonns. „Vadītājs ne mirkli nešaubīsies, ka šī ir īpaša automašīna. Jaunais Focus ST ir pilnveidots visos aspektos salīdzinājumā ar iepriekšējo Eiropas modeli, un mums bija jānodrošina, lai arī skaņa radītu autovadītājam aizraujošas sajūtas.”

Atgāzu izplūdes sistēma ar tās unikālo dubulto, seštūrraino, centrāli izvietoto izpūtēju arī ir uzlabota tā, lai radītu pareizo skaņu pareizajā brīdī, kas ir mierīgāka pie maziem motora apgriezieniem, taču, tiem pieaugot, rada izteiktu rūkoņu.

Dinamiskums
Jaunā sporta stūres sistēma ar mainīgu stūres mehānisma pārvada attiecību samazina stūres jutīgumu, braucot pa taisnu ceļu, taču palielina to pagriezienos. Stūri var pagriezt gandrīz līdz pilnam apgriezienam, nepārvietojot rokas, tādejādi uzlabojot vadītspēju šauros krustojumos un asos pagriezienos.

Elektroniskā stūres pastiprinātāja (EPAS) sistēma ir īpaši kalibrēta jaunajam Focus ST, un tā nosaka un izlīdzina griezes momenta un stūrei pieliktā spēka attiecību, izmantojot Ford Torque Steer Compensation (TSC) sistēmas agresīvāku versiju.  Elektroniskajai stabilitātes programmai (ESP) ir trīs dažādi režīmi – autovadītāji var ieslēgt ESP uzlabotai sistēmas versijai, kas pieejama visiem Focus modeļiem; pazeminātais vai izslīdēšanas režīms izslēdz vilces kontroli un aktivizē ESP tikai kritiskas nepieciešamības gadījumos, un visbeidzot, ESP var atslēgt pavisam.

Jaunais Focus ST piedāvā arī griezes sadales sistēmu (TVC), kas pagriezienā piebremzē iekšējo riteni, lai samazinātu nepietiekamu pagriežamību. Nepietiekamas pagriežamības vadības sistēma pagriezienos Cornering Under Steer Control (CUSC) piemēro griezes momentu, lai radītu pagrieziena momentu, ņemot vērā automašīnas nepietiekamas pagriežamības stāvokli pirms ESP ieslēgšanās gan tās ieslēgtā, gan izslēgtā stāvoklī.

Sporta piekare
Jaunā Focus ST piekares konstrukcija papildina uzlabotās autovadības palīgfunkcijas un speciāli izstrādātās Goodyear Eagle riepas. Manevrētspēja p+agriezienos ir uzlabota, uzstādot spēcīgākus amortizatorus un atsperes, kas pazemina šasiju par 10 mm salīdzinājumā ar citiem Focus modeļiem.
Arī aizmugures piekare ir papildināta ar vairākām jaunām detaļām, kas izstrādātas speciāli Focus ST. Spēcīgāki piekares šarnīri un pilnīgi jaunais šķērsstabilizatora dizains nodrošina izcilu vadāmību un kontroli.

Unikālais ST stils
Jaunais Focus ST būs pieejams kā piecdurvju hečbeks, bet Eiropas tirgos varēs iegādāties arī universāli. Abas versijas piedod masīvu izskatu standarta Focus kinētiskajam dizainam.

Jaunā, īpašā krāsa Tangerine Scream lieliski saskan ar Focus ST aizraujošo un enerģisko raksturu.  Tāpat automašīnas ir pieejamas arī Spirit Blue, Colorado Red, Panther Black, Frozen White un Moondust Silver krāsās.

Focus ST agresīvo un aerodinamisko dizainu izceļ Ford raksturīgā trapecveida radiatora reste, izliektās sānu malas un sportiskais aizmugures buferis ar izvirzītām izplūdes atverēm apakšējā panelī. Jumta spoileris uzlabo stabilitāti pie lieliem ātrumiem un samazina aerodinamisko pretestību.

Stilīgs sportisks interjers
Focus ST ir aprīkots ar speciāli izstrādātu stūri, ātrumpārslēgu un pedāļiem. Tumšāka statņu apdare, kas raksturīga ST dizainam, pastiprina sportiskas braukšanas izjūtas.

Ford cieši sadarbojās ar sēdekļu ražotāju Recaro, lai sniegtu Focus ST braucējiem maksimālu komfortu un atbalstu. Pazeminātajiem sēdekļiem ir vismodernākā funkcionalitāte, tostarp garuma regulēšana, dažādu sēdekļa daļu un sēdekļa pamatnes regulēšana. No speciālām putām izgatavotais aizmugures sēdeklis sniedz tikpat lielu komfortu arī aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.
Visi ST pircēji var izvēlēties ‘Sportiskā aprīkojuma paku’, kas piedāvā riteņus pelēkmelnā krāsā ar bremžu skavām kontrastējoši sarkanā krāsā.

Saistītās tēmas: automašīnasford

Izsaki savu viedokli