Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Ferrari Ženēvas auto izstādē prezentējusi ekstrēmu 599 GTB modeļa versiju, kas sauksies 599XX un, sekojot FXX modeļa pēdās, kalpos kā tehnoloģiju nesējs posmā no F1 līdz sērijveida modeļiem. Bez jaudīga dzinēja līdz 20-30 eksemplāriem ierobežotā versija iespējams iegūs arī sava veida hibrīda sistēmu.

Ar F1 tehnoloģijām bagāto modeli savā īpašumā varēs iegūt vien uzticīgākie un nopietnākie Ferrari klienti, kuri bez paša auto iegūs arī speciālu sacīkšu programmu ar piedalīšanos šī modeļa seriālā 2010. un 2011. gadā. Paketes cena solās būt nedaudz vairāk kā viens miljons eiro, tādējādi jau sākotnēji atsijājot lielu daļu interesentu.

Tehniski uz parastā 599 GTB bāzētais 599XX ieguvis uzlabotu V12 benzīna dzinēju, kas maksimālo jaudu – 700 zirgspēkus – attīsta pie 9000 apgr./min. Izmainīta arī elektronika un pārnesumkārba, kas tagad pārslēgšanos var veikt 60 milisekundēs. Tāpat sacīkšu versija ieguvusi Actiflow aerodinamisko virsbūves komplektu, 19 collu vieglmetāla diskus ar F1 stila vāciņiem un oglekļa šķiedras, keramikas bremžu sistēmu, kurā no oglekļa šķiedras ir ne vien diski, bet arī bremžu kluči/uzlikas.

Pats galvenais jaunums gan nav vēl nedz izplatīts, nedz apstiprināts – kinētiskās enerģijas atgūšanas hibrīda sistēma jeb KERS, ko šogad savos sacīkšu spēkratos ieviesīs ne viena vien komanda, tai skaitā Ferrari. Klīst baumas, ka tieši 599X ir pirmais ielas auto, kas iegūs šo degvielu taupošo un veiktspēju uzlabojošo sistēmu.

Izsaki savu viedokli