Aktuāls

Ferrari F430 itāļu sporta auto ražotājam ilgus gadus bija ļoti veiksmīgs modelis, tomēr līdz ar pasaules ekonomisko krīzi un paša auto novecošanu pārdošanas rezultāti ievērojami kritušies, tādēļ jau septembrī Frankfurtes auto izstādē gaidāms F430 aizstājējs – 458 Italia ar agresīvāku vizuālo veidolu un attiecīgu tehnisko bruņojumu.

Sāksim tieši ar ārpusi – priekšas daļa kļuvusi vienkāršāka, bez izteiktām gaisa atverēm kā līdz šim, tās tagad ir mazākas un iestrādātas ap lielajiem un ar diodēm aprīkotajiem lukturiem un, protams, arī bufera apakšējā daļā. Pamanāmākās izmaiņas vērojamas sānu skatā – no priekšējām un aizmugurējām arkām viena otrai pretī iet divas dizaina līnijas, kas satiekas pie durvju roktura. Lai arī supersporta modelim Enzo nav šādu izteiktu līniju, 458 Italia no sāniem un it sevišķi aizmugures līdzinās Ferrari dārgākajam sērijveida modelim. Bez plašā aizmugures stikla un mazajiem lukturiem aizmugurē īpašu uzmanību piesaista centrāli novietotā izplūde ar trīs (!) izplūdes izejām.

Kā jau pēc modeļa nosaukuma var spriest, 458 aprīkots ar automobiļa vidū novietotu 4,5-litru V8, kas attīsta ievērojamus 570 Zs un 540 Nm, pie kam ierobežotājs nostrādās vien pie 9000 apgr./min. Salīdzinājumam F430 rādītāji izskatās daudz pieticīgāki – vien 490 zirgspēki un 465 Nm. No vietas līdz simtam 1380 kilogramus vieglais auto ieskrienas 3,4 sekundēs, bet maksimālais ātrums norādīts ar 325+ km/h. Un kā jau mūsdienās ierasts, padomāts arī par ekonomiju – pateicoties no Ferrari California aizgūtās degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmai, vidējais patēriņš nokrities līdz 13,7 litriem uz 100 kilometriem, bet CO2 izmešu daudzums norādīts ar 320 g/km.

Tāpat no jaunās California pārņemta arī septiņu pakāpju divu sajūgu pārnesumkārba, kas aizstāj līdzšinējo manuālo un F1 pārslēgšanos. Par ātru braukšanu sola gādāt elektroniskā braukšanas dinamikas regulēšanas sistēma, kas sevī apvieno ABS, elektroniski vadītā diferenciāļa un pretspolēšanas sistēmas. Ja reiz par spolēšanu – riteņu arkas turpmāk pildīs 20 collu vieglmetāla diski, kas apauti ar 235/35 un 295/35 izmēra riepām.

Salons pasažierus sagaida ar pilnīgi jaunu un visai lakonisku paneli, minimizētu pogu skaitu un sporta stūres ratu ar vairākām dinamikas sistēmas regulēšanas pogām un slēdžiem. Interjera izstrādē esot piedalījies Ferrari padomnieks un septiņkārtējais F1 pasaules čempions Mihaels Šūmahers. Auto cena vēl nav izpausta, tomēr tā noteikti būs augstāka par līdzšinējā modeļa bāzes cenu, tas ir vismaz 170000 eiro.

Izsaki savu viedokli