Aktuāls

Sešu mēnešu laikā no Beļģijas ievesti auto ar 24,5 miljonu kilometru deficītu

Auto, Moto

Ar mikroautobusiem RAF “Latvija” atkārtos ekspedīciju līdz Vladivostokai

Auto, Moto

Šogad apdrošināšanas sabiedrībā ERGO saņemti jau 34 atlīdzību pieteikumi un izmaksātas kompensācijas par zaudējumiem, kas dažādos ceļu satiksmes negadījumos nodarīti sabiedriskajam transportam. “Ar šādiem gadījumiem ERGO klienti saskaras ik nedēļu, un ar katru gadu vidējo izmaksāto atlīdzību summām ir tendence palielināties. Šī gada sešos mēnešos, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, atlīdzībās par negadījumiem ar sabiedrisko transportu izmaksātā summa augusi par aptuveni 30%,” stāsta Ivars Vismanis, ERGO Atlīdzību regulēšanas nodaļas vadītājs.

Visbiežāk sadursmes ar sabiedrisko transportu notiek situācijās, kurās otrs ceļu satiksmes dalībnieks nav devis priekšroku autobusam, trolejbusam vai tramvajam, kā arī, aizķerot to pieturā vai tikko uzsākot izbraukšanu no tās. Lielākajā daļā jeb 60% no visām šādām avārijām iesaistīti tieši autobusi vai mikroautobusi.

“Lai gan visbiežāk tie ir nelieli transportlīdzekļu skrāpējumi vai spoguļu bojājumi, kur zaudējumu summas ir nelielas, gadījumos, kad bojājumi ir nopietnāki, sadursme ar sabiedrisko transportu var izmaksāt ļoti dārgi. Vidējā izmaksātā summa pēc negadījuma ar sabiedrisko transportu ir 790 eiro, bet lielākā ERGO līdz šim izmaksātā atlīdzība ir 3 978 eiro. Jāņem vērā fakts, ka sabiedrisko transportlīdzekļu parki kļūst arvien modernāki un dārgāki, tāpēc arī avārijās gūto bojājumu novēršana izmaksā vairāk. Šie negadījumi visbiežāk tiek regulēti saskaņā ar  OCTA polisēm,” norāda Ivars Vismanis.

Kā novērojuši ERGO speciālisti, tipiska autovadītāju kļūda, ja gadījies iekļūt vieglā sadursmē ar sabiedrisko transportu, ir aizbraukšana no notikuma vietas, uzskatot, ka nekādi nopietni bojājumi nav radīti. Tomēr šāda vieglprātība var novest pie tā, ka sekas kopumā var būt smagākas nekā sākotnējais nodarījums.

ERGO speciālisti iesaka:

  • Labāk vienmēr dot ceļu jeb priekšroku sabiedriskajam transportam, arī tad, ja to kā obligātu nosacījumu neparedz ceļu satiksmes noteikumi. Pieklājīgais uz ceļa vienmēr būs lielāks ieguvējs.
  • Atcerēties, ka sabiedriskā transportlīdzekļa remonts var būt dārgs, un izmaksas par bojājumu novēršanu vai jaunām detaļām ir daudz lielākas nekā vieglajiem auto.
  • Nekādā gadījumā nepamest notikuma vietu, ja gadījusies kaut vismazākā sadursme ar sabiedrisko transportu, un par šo faktu informēt policiju. Pat, ja neesat vainīgs, sods par negadījuma vietas pamešanu ir no 70 līdz 700 eiro ar iespējamu autovadītāja tiesību konfiskāciju.
  • Lai gan zaudējumus, kas radīti šādā negadījumā, sedz OCTA, pārkāpjot satiksmes noteikumus, tos var nākties apmaksāt pašam polises īpašniekam. Piemēram, regresa prasība var tikt piemērota, ja transportlīdzekļa vadītājs pametis notikuma vietu, bijis alkohola reibumā vai bez autovadītāja tiesībām.

Izsaki savu viedokli