Aktuāls

Ar viedtālruni rokā jau no bērna kājas: ieteikumi vecākiem par pusaudžu aizraušanos ar viedierīcēm

Tālruņi, mobilās ierīces

LMT izstrādā militāro platformu “Viedsargs” Latvijas aizsardzībai

Sakaru pakalpojumi

”iPhone 8” un ”iPhone X” parāda iespaidīgus rezultātus veiktspējas testos

Tālruņi, mobilās ierīces

Latvijas iedzīvotāji iepērkas “Google Play” veikalā par vidēji 3 eiro

Sakaru pakalpojumi

Pavīd pirmās ”Samsung Galaxy S9” baumas – Ierīcei būšot 1000 kadru sekundē kameras sensors

Tālruņi, mobilās ierīces

”Samsung” beidzot piedāvā likvidēt ”Bixby” pogas funkcionalitāti

Mobilās aplikācijas

”iMessage” maksājumu serviss ”iOS 11” vēl nebūs pieejams

Mobilās aplikācijas

Eksperts: lietu internets pamazām sāk savu attīstību biznesa vidē Latvijā

Internets

Prezentēts jaunais ”Volkswagen Amarok Aventura Exclusive” prototips un īpašais ”Dark Label” modelis

Auto, Moto

Uzzināt par “Tele2” piedāvātajām vakancēm un pieteikties darbam tagad varēs caur čatbotu

Telekomunikācijas

Elektriskās piedziņas automašīnas pēdējā laikā šķiļ gaišas dzirksteles visās jomās. Tesla ir paspējusi sadegt un rodas bažas par elektriskās piedziņas automašīnu drošību. Bet tāpat daudzi labprāt izvēlētos elektriskās piedziņas automašīnu griezes momenta un „degvielas” izmaksu dēļ.

Opel Ampera 037

Latvijā vēl tas nav aktuāli, bet lielajās metropolēs, piemēram, Londonā ir ļoti stingri nosacījumi kādas automašīnas vispār ielaiž centrā un elektriskās piedziņas automašīnas ir tur laipni gaidītas. Paliek tikai jautājums – vai ar uzlādi pietiks, lai elektriskās piedziņas automašīna tiktu arī no centra ārā…

Atlikušās enerģijas pārrēķināšana kilometros, šķiet, ir vēl viens faktors, kas attur no elektriskās piedziņas automašīnas iegādes. Vairums vēlas ar vienu un to pašu auto braukt ne tikai uz darbu desmit, maksimāli divdesmit piecus kilometrus, bet arī braukt brīvdienās apbrīnot zelta rudeni (50 km) un vakarā atgriezties mājās.

Opel Ampera mēģina risināt šo ar kombināciju, kas apvieno elektromotora priekšrocības kā piedziņas mehānismu un benzīna dzinēju, kas darbojas kā ģenerators ar teju visur ceļā pieejamo fosilo degvielu. Rezultāts ir auto ar elektriskās piedziņas priekšrocībām – kluss, ātrs, pārnesumkārba bez pārnesumiem, kā arī spēja nobraukt vairāk kā 500 kilometrus ar uzlādi un pilnu degvielas tvertni.

Opel Ampera 044

Opel Ampera ir plug-in tipa elektriskās piedziņas automašīna, kas tiek dēvēta par paplašinātas darbības rādiusa elektrisko transportlīdzekli, jeb E – REV. Ar vienu uzlādi, kas aizņems ap trīs stundām, Opel Ampera ir gatava nobraukt līdz pat 65 kilometriem atkarībā no braukšanas manieres un laika apstākļiem. Pēc 65 kilometriem ieslēgsies iekšdedzes dzinējs – ģenerators un sāks apgādāt elektrodzinēju ar svaigu elektrību.

Lai uzlādētu Opel Ampera, to var pievienot mājsaimniecības 230 V elektrības kontaktligzdai. Elektroenerģija tiek uzkrāta 16 kWh T-veida litija-jonu akumulatora blokā. Akumulatora bloks darbina elektro piedziņu, kas var nodrošināt pilnu automašīnas ātrumu un paātrinājuma sniegumu 40–80 kilometru garumā.

Ampera aprīkota ar 1.4 litru benzīna dzinēju un ģeneratoru, kas turpinās dzīt automašīnu uz priekšu. Stāvot uz vietas ir jūtams, kad ieslēdzas iekšdedzes dzinējs. To nevar saukt par absolūti klusu un ir pamatotas aizdomas, ka ir daudzas lētākas automašīnas ar līdzīga izmēra benzīna dzinējiem, kas būs darbībā klusākas.

Opel Ampera 025

Izskats un uzbūve

No ārpuses Opel Ampera ir tikai nedaudz futūristiska. Runā, ka Ampera drusku atgādinot pēdējo modeļu SAAB automašīnas, bet bija grūti saskatīt kādu vienojošu elementu.

Interesanti izskatās bumeranga stila priekšējie lukturi. Līdzīgu ideju izmanto Lexus un šāds automašīnas priekšgala tēls man iet pie sirds.

Vertikālās rievas ārējās aizmugurējā bufera malās piešķir automašīnai sportisku izskatu. Saskaņotie sliekšņi un aizmugurējais buferis izceļ automašīnas dinamisko pievilcību.

Opel Ampera 014

Salonā vietu atraduši divi diezgan lieli vizuālās informācijas LCD paneļi. Viens no tiem mēģina attēlot spidometru un citu aktuālo informāciju aiz stūres rata, kamēr otrs novietots priekšējā paneļa vidū un kalpo par iestatījumu ekrānu un izklaižu centru.

Instrumentu panelis ar integrētu ātrumu pārslēgu, 7 collu vadītāja informācijas centru un 7 collu skārienjutīgu viduskonsoles displeju nodrošina informāciju un izklaidi, klimata kontroles un enerģijas plūsmas vizualizāciju, atbilstoši Opel Ampera augsto tehnoloģiju pievilcībai.

Start pogas nospiešana komplektā ar bremžu pedāļa nospiešanu iedarbina auto. Salonā dzirdama skaņa, kas ir pa vidu kosmosa kuģa skanējumam no filmām un dzinēja rūkoņai no ierastas automašīnas. LCD ekrāni atdzīvojas ar nedaudz stīvu animāciju un Opel Ampera ir gatava braucienam.

Vairums potenciālo pircēju ir nemierā ar to, ka tik ietilpīgs auto aprīkots ar četrām sēdvietām un piektās vietā nekādi nebūs iespējams pat bērnu legāli pārvadāt.

Opel Ampera 022

Kosmosa kuģa sajūta nepamet arī pārējā laikā, jo automašīnas vidusdaļu aizņem akumulatori un aizsniegt blakussēdētāju ir sarežģīti. Katrs sēž dziļi savā nodalījumā. Visticamāk, arī tādēļ nav piektās sēdvietas, lai tur varētu izvietot akumulatorus.

Opel Ampera salonā jūtams, ka dažas lietas pievienotas, lai braucējs netiktu pārlieku strauji pārmests nākotnē. Elektriskās piedziņas automašīnai nebūt nav vajadzības pēc kloķa ātrumpārslēga vietā un to varētu aizvietot ar dažām pogām, kādu vadības rimbuli vai vadīt auto no esošajiem skārienekrāniem. Ampera ir saņēmusi ātrumpārslēgu, kas aizņem ievērojamu vietu. Labprātāk tur novietotu cimdus, viedtālruni vai maza izmēra suni.

Opel Ampera 019

Jauda, grieze, braukšanas prieks

Elektriskās piedziņas automašīnas ir klasisks piemērs teicienam, ka tiek pirkti zirgspēki, bet braucam jau ar griezi. Tik tiešām no enerģiskā elektrodzinēja var sagaidīt ievērojamu paātrinājumu. Auto Blitz pārstāvis minēja, ka pēc sajūtām Opel Ampera elektrodzinējs būtu pielīdzināms trīslitrīgam benzīna dzinējam. Grūti novērtēt, jo Opel Ampera ir drīzāk tūristu tipa automašīna un nepretendē uz neko sportisku.

Protams, visa maksimālā grieze pieejama jau no paša sākuma un tas patīkami priecēs smago kāju īpašniekus. Kaut gan jebkurš elektro auto mudina braukt pēc iespējas ekonomiskāk ar visiem saviem ziņojumiem par iztērēto un novirzi no zaļās braukšanas.

Opel Ampera maksimālais ātrums ir ierobežots pie 160 kilometriem stundā un 370 Nm griezes moments ļauj Ampera uzņemt ātrumu no 0 līdz 100 km/h mazāk nekā 10 sekundēs. Ampera jauda ir pieņemami un pilsētai vairāk kā pietiekami 111 kW (150 ZS).

Opel Ampera 075

Jebkurā gadījumā Opel Ampera ir smaidu izraisošs pilsētas auto ar potenciālu nobraukt arī 500 kilometrus. Braucot ar degvielu Ampera spēs sasniegt apmēram 5 litru patēriņu uz 100 kilometriem, kas nemaz nav slikts rādītājs.

Sākumā būtu jāpievērš uzmanība gājēju reakcijai uz Opel Ampera. Vai pareizāk sakot nereaģēšanai, jo auto ir ļoti kluss. Opel izdomājuši uzstādīt nelielu skaņas signālu virzienrādītāju sviras galā, kas izdod nelielu elektronisku krekšķi, tādējādi maksimāli draudzīgi brīdinot gājēju par elektro auto klātbūtni.

Opel Ampera 081

Tehniskās nianses

Opel Ampera pašmasa ir 1732 kg un 200 no tiem paņem akumulatori.

Opel Ampera nodrošina augstas klases saķeri ar ceļu un vadāmību. Tiešā zobstieņa un zobrata stūres sistēma, uzlabotā McPherson amortizācijas statņa priekšējā un vērpes sijas aizmugurējā piekare kopā ar zemo gravitācijas centru nodrošina precīzu un patīkamu vadāmību.

Elektro piedziņas sistēma visu laiku nodrošina Opel Ampera riteņu jaudu. Tā atrodas zem pārsega blakus dzinējam un ietver elektrodzinēju, sekundāro elektrodzinēju/ģeneratoru un planetāro pārnesumkārbu. Atšķirībā no tradicionālās transmisijas šajā sistēmā nav vairāku pārnesumu, kā arī tiešas mehāniskas saites no dzinēja cauri piedziņas sistēmai līdz riteņiem.

Opel Ampera 083

Opel Ampera enerģiju nodrošina 16 kWh litija-jonu akumulators, kas sastāv no vairāk nekā 200 litija-jonu šūnām. Litija-jonu akumulatori nodrošina gandrīz divas līdz trīs reizes vairāk enerģijas nekā NiMH akumulatori, turklāt tie ir daudz mazāki. Tie nodrošina arī augstāku enerģijas un svara attiecību, kas ir svarīgs faktors autorūpniecībā, jo lielāka masa ietekmē efektivitāti. Litija-jonu akumulatoru neietekmē vai minimāli ietekmē atmiņas efekts, turklāt tiem ir mazs uzlādes zudums, kad tie netiek lietoti, tādēļ tie saglabā savu uzlādes līmeni, kad ir novietoti stāvvietā.

Ziema

Ko iesākt ar Opel Ampera ziemā? Akumulators sasals un zaudēs savas ķīmiskās īpašības? Nebūt ne. Arī par to ir padomāts un Ampera pati spēs nelietošanas laikā uzturēt akumulatora temperatūru drošā līmenī. Tas gan nozīmēs ik pa pāris stundām ieslēgtu iekšdedzes dzinēju.

Šajā ziņā, protams, noderētu apsildīta garāža, jo tad Opel Ampera nemēģinās ar paša auto resursiem sevi sildīt. Brauciena laikā akumulatori paši uzsilst un kādu laiku saglabā siltumu.

Opel Ampera 056

Uzlāde no rozetes arī nebūs neko ērta daudzdzīvokļu mājas pagalmā, tāpēc, visticamāk, Opel Ampera izvēlēsies privātmājā dzīvojošie.

Un te nonākam līdz cenai. Opel Ampera cena sākas no 38 000 eiro, kas nav vērtējama kā zema. Te gan jāatzīmē, ka kādu laiku atpakaļ Opel pazemināja Ampera sākumcenu par 7000 eiro.

Opel Ampera 055

Gala vārds

Kopumā Opel Ampera ir interesants un ekonomisks auto. Cena nav neko draudzīga, bet automašīnas izstrādē un izveidošanā iztērēts ne mazums resursu.

Jāatzīst, ka neesmu liels Opel Ampera salona izskata un izmantoto materiālu piekritējs tādēļ, ka teju viss ir spīdīgs un virsmas veidotas sarežģītas. Praktiskuma tur nekāda, it īpaši kad nonākam pie Opel Ampera salona tīrīšanas.

Pozitīvā lieta noteikti ir braukšanas izjūtas, ko veido elektrodzinējs. Tas ir kaut kas pavisam atšķirīgs no ierastā iekšdedzes dzinēja. Šobrīd gan ar iekšdedzes dzinēju un modernu automātisko pārnesumkārbu aprīkoti auto arī spēj braukt vienmērīgi dinamiski, tomēr tas nav tas.

Jebkurā gadījumā Opel Ampera rada dīvaini patīkamas braukšanas izjūtas, kas ir drīzāk komfortablas, nekā sportiskas un vairums ikdienas braucēju tieši to arī meklē.

Saistītās tēmas: apskatsautomašīnaselektromobīļigalerijaopel

Izsaki savu viedokli