Aktuāls

”iPhone 8” un ”iPhone X” parāda iespaidīgus rezultātus veiktspējas testos

Tālruņi, mobilās ierīces

Latvijas iedzīvotāji iepērkas “Google Play” veikalā par vidēji 3 eiro

Sakaru pakalpojumi

Pavīd pirmās ”Samsung Galaxy S9” baumas – Ierīcei būšot 1000 kadru sekundē kameras sensors

Tālruņi, mobilās ierīces

”Samsung” beidzot piedāvā likvidēt ”Bixby” pogas funkcionalitāti

Mobilās aplikācijas

”iMessage” maksājumu serviss ”iOS 11” vēl nebūs pieejams

Mobilās aplikācijas

Eksperts: lietu internets pamazām sāk savu attīstību biznesa vidē Latvijā

Internets

Prezentēts jaunais ”Volkswagen Amarok Aventura Exclusive” prototips un īpašais ”Dark Label” modelis

Auto, Moto

Uzzināt par “Tele2” piedāvātajām vakancēm un pieteikties darbam tagad varēs caur čatbotu

Telekomunikācijas

”Nintendo Switch” jau atkal pārdošanas apjomu ziņā pārspēj ”PS4” un ”Xbox One”

Aprīkojums

”Porsche” savu pirmo elektroauto atrādīs 2019. gadā

Automobiļi, moto transports

Lai noskaidrotu, cik atbildīgi pašvaldības attiecas pret digitālo saziņu ar Latvijas iedzīvotājiem un uzņēmējiem, Latvijas pašvaldību e-indeksa veidotāji veikuši eksperimentu. Ja caur pašvaldības oficiālo e-pasta adresi atbildes saņemtas 92% gadījumu, tad uz tās sociālo tīklu profilam veltīto jautājumu atbildi saņēma vien 65%.

Tāpat noskaidrots, ka caur e-pastiem atbildes iedzīvotāji var saņemt ātrāk nekā pašvaldības sociālajos tīklos – e-pastos 84% gadījumu atbildes saņemtas stundas laikā, kamēr sociālajos tīklos atsaucīgās pašvaldības šajā laika limitā iekļāvās pusē gadījumu.

Lai vērstu pašvaldību uzmanību uz kvalitatīvu, iedzīvotājiem un uzņēmējiem draudzīgu apkalpošanu e-vidē, Latvijas e-indeksa izstrādātāji izsūtīja jautājumus uz to oficiālajām e-pasta adresēm un sociālo tīklu profiliem, uz kuriem ved saite no domes oficiālās mājaslapas. Eksperimentā uz e-pastu visātrāk atbildēja Zilupes novads, savukārt sociālajos tīklos ātrākais izrādījies Ventspils novads. Abi novadi iedzīvotājiem sniedza atbildes 2 minūšu laikā.

“Gan uzņēmumiem, gan pašvaldībām ir jāspēj apkalpot platformas, kurās tās atrodas. Ja izveido kontu, par to ir jārūpējas, jo cilvēki ar to rēķinās. Turklāt digitālā vide pieprasa ātru reakciju un pašvaldībām ir jāpielāgojas šim komunikācijas veidam. Pretējā gadījumā tiek ietekmēta iedzīvotāju uzticība pašvaldības atsaucībai. Tāpat svarīgi ievērot labo komunikācijas toni sociālajos tīklos, piemēram, nesniegt atbildi vietnē Twitter vairākos tvītos, ja atbilde ir garāka par 140 zīmēm. Katra sociālā platforma pieprasa savu “uzvedības formu” un tajās ir savi noteikumi, kuri jāievēro,”  rezultātus komentē tehnoloģiju  speciālists un Kursors.lv galvenais redaktors Kristaps Skutelis.

Eksperimentu rezultāti

Uz e-pastiem sūtītajiem eksperimenta jautājumiem no 119 Latvijas pašvaldībām atbildēja 109: stundas laikā – 38, vienas līdz trīs stundu laikā – 34, dienas laikā – 20, nākamajā dienā – 11, bet pēc trim dienām – 6 pašvaldības. Savukārt 10 pašvaldības 30 dienu laikā atbildi nebija sniegušas.

TOP10 ātrākās pašvaldības e-pastos: Zilupes novads – 2 min., Ādažu novads – 4 min., Kokneses un Stopiņu novadi – 5 min., Saulkrastu novads – 6 min., Smiltenes novads un Jūrmala – 7 min., Kuldīgas novads – 9 min., Carnikavas novads – 10 min., Bauskas novads – 11 min..

40 no 62 sociālajos tīklos visvairāk sekotajām pašvaldībām uz eksperimenta jautājumiem atbildēja: stundas laikā – 9, stundas līdz trīs stundu laikā – 5, diennakts laikā – 6, 2-3 dienu laikā (t.i. brīvdienās) – 6, ceturtajā dienā – 8, piecu līdz septiņu dienu laikā – 4 pašvaldības. Savukārt Baldones novads atbildēja 12. dienā un Cēsu novads – 18. dienā. 22 pašvaldības atbildi nebija sniegušas 30 dienu laikā.

TOP10 ātrākās pašvaldības sociālajos tīklos: Ventspils novads – 2 min., Siguldas novads – 3 min., Daugavpils – 4 min., Burtnieku novads – 8 min., Jelgava – 13 min., Inčukalna novads – 23 min., Jēkabpils – 29 min., Valmiera – 48 min., Viesītes novads – 53 min., Ventspils – 86 min.

„Pašvaldības tāpat kā uzņēmumi sniedz pakalpojumus klientiem – iedzīvotājiem un uzņēmējiem.  Mūsdienu klientu serviss ir uz klientu orientēts, tas nozīmē, ka saziņa ar cilvēkiem notiek kanālos, kurus viņš izmanto.  Tādēļ ir būtiski, ka pašvaldības, kuras ir izvēlējušās būt sociālajos tīklos, tajos ir arī sasniedzamas un piemērojas digitālās vides saziņas likumiem,” skaidro Lattelecom Biznesa klientu daļas direktors Gusts Muzikants.

Twitter – pašvaldību iecienītākais sociālais tīkls

Pašvaldību mājaslapu apsekojuma datu un domes pārstāvju aizpildīto anketu datu salīdzinājums parāda tendenci, ka nereti pašvaldības izveido kontus sociālajos tīklos, tomēr tos nenorāda oficiālajā mājaslapā. Turklāt 12 situācijās astoņu pašvaldību mājaslapās izvietotās ikonas jeb saites aizveda nevis uz attiecīgās pašvaldības profilu konkrētajā tīklā, bet gan uz vispārīgo sociālā tīkla adresi.

Capture

Latvijas e-indeksa e-pasta eksperiments tika uzsākts 2014. gada 2. oktobrī, sociālo tīklu apsekojums – oktobra sākumā, bet eksperiments 17. oktobrī.

Latvijas e-indeksa pašvaldību un valsts iestāžu datu iegūšana ir noslēgusies, un šobrīd notiek informācijas apstrāde. Indeksa rezultāti tiks publiskoti 2015. gada janvāra beigās.

Kā ziņots, par Latvijas e-attīstību atbildīgās iestādes un organizācijas – VARAM, Latvijas Pašvaldību savienība (LPS), Latvijas Lielo pilsētu asociācija (LLPA) un Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA), Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) – un valsts uzņēmums Lattelecom ir apvienojuši spēkus, nacionāla mēroga valsts iestāžu un pašvaldību e-pārvaldes mērījuma Latvijas e-indekss izstrādei. Tas sastāvēs no divām daļām – Latvijas valsts iestāžu e-indeksu veidos Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM). Savukārt Latvijas pašvaldību e-indekss taps, sadarbojoties VARAM un nozaru speciālistiem – Lattelecom, LPS, LLPA, LIKTA, LTRK.

Latvijas e-indekss veidos Latvijas pašvaldību un valsts institūciju topu, sniedzot priekšstatu, cik aktīvi un savai situācijai atbilstoši iestādes un pašvaldības izmanto mūsdienu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sniegtos risinājumus, lai veicinātu iedzīvotājiem un komersantiem sniegto pakalpojumu kvalitāti un pieejamību e-vidē. Dalība pašvaldību mērījumā ir brīvprātīga, un rezultātus tās varēs izmantot, lai apzinātu savu situāciju, salīdzinātu jau sasniegto ar citām pašvaldībām, kā arī iedvesmotos no citu labākajiem piemēriem.

Saistītās tēmas: digitālā saziņa

Izsaki savu viedokli