Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Brisele paziņojusi, ka Fiat un PSA (PSA Peugeot Citroen), kā arī to sabiedrotie Chrysler un General Motors, nesaņems nekādu Eiropas Savienības atbalstu. Šie Eiropas autoražotāji stipri cietuši pieprasījuma krituma dēļ.

Ekspertu grupas ziņojumā iekļauta informācija, ka Eiropā ir apmēram 25 – 30% automašīnu pārprodukcija. Saražotās automašīnas stāv nepārdotas un nešķiet, ka tuvākajā laikā kas mainīsies. Fiat-Chrysler grupas valdes priekšsēdētājs Serhio Marčione (Sergio Marchionne) ir publiski lūdzis valdības atbalstu, arī PSA izdarījusi spiedienu uz Francijas valdību. Arī vairāki Vācijas autoražotāji lūguši Briseles palīdzību, bet Eiropas Savienība secinājusi, ka tie spējīgi pastāvēt arī bez palīdzības un atteikuši. Turklāt atteikuši ar prieku, jo Eiropai jau ir citas – daudz svarīgākas problēmas.

Pavisam apdalīti Eiropas automašīnu ražotāji gan nepaliks, jo Eiropas savienība sagatavojusi citus atbalsta plānus. Tie ietvers “zaļās” programmas, kurās tiek maksimāli stimulēta alternatīvās enerģijas pielietošana autotransportā un tiks samazinātas CO2 limita prasības, lai tās būtu vieglāk un lētāk izpildāmas. Nekas no tā gan nesamazinās automašīnu pārprodukcijas problēmu Eiropā. Līdz ar to Chrysler jaunais īpašnieks Fiat un General Motors partneris PSA kopā ar Opel un daļēji arī Ford turpinās grimt dziļāk Eiropas slīkšņā.

Pirmo reizi runas par masveida pārprodukciju un tās radīto haosu automašīnu industrijā parādījās 2008. gada beigās, bet tas vairāk attiecās uz Ķīnu un ASV.

Saistītās tēmas: automašīnas

Izsaki savu viedokli