Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

2012.gadā CSDD lielu uzmanību veltīja klientu apkalpošanas uzlabošanai, normatīvo aktu pilnveidei un savas darbības popularizēšanai, kā arī bērnu un jauniešu izglītošanai un sabiedrības informēšanai ceļu satiksmes drošības jomā.

2012.gadā, salīdzinot ar dažiem iepriekšējiem gadiem, CSDD darbībā nebija krasu pārmaiņu vai fundamentālu jauninājumu, tādēļ šajā gadā varējām daudz lielāku uzmanību veltīt uzņēmuma darbības nostiprināšanai un attīstībai.

Klientu apkalpošanas un pakalpojumu sniegšanas kvalitātes uzlabošana

Gada nogalē pilnīgi jauna CSDD ēka tika atklāta Talsos. Tā ir ne tikai modernākā, klientiem un videi draudzīgākā CSDD būve, bet arī viena no mūsdienīgākajām publiskajām celtnēm Latvijā. Rūpējoties par klientiem sniegto pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu, šogad modernizētas CSDD nodaļas un tehniskās apskates stacijas Rīgā, Jēkabpilī, Krāslavā, Valkā, Valmierā, Bauskā un Tukumā.

Rūpes par klientiem un nemitīga sniegto pakalpojumu kvalitātes uzlabošana redzama arī CSDD klientu aptaujā. Kopš 2005.gada vairāk nekā 90% CSDD klientu atzinīgi novērtējuši uzņēmuma sniegto pakalpojumu kvalitāti – par to liecina neatkarīgās klientu aptaujās iegūtie rezultāti. Arī pašmāju eksperti un ārvalstu speciālisti atzinīgi novērtējuši CSDD darbības rezultātus, kas sasniegti 21 gada laikā, kopš uzņēmuma dibināšanas.  Turklāt, salīdzinot ar iepriekšējos gados veiktajām klientu aptaujām, 2012.gada sākumā iegūtie dati liecina, ka 96% CSDD klientu bija „pilnībā apmierināti”, „apmierināti” un „drīzāk apmierināti” ar pakalpojumu kvalitāti, kā arī pieaudzis gan „pilnībā apmierināto” klientu īpatsvars, gan samazinājies „neapmierināto” īpatsvars.

Arī eksperti novērtējuši rūpes par klientiem un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu. Proti, 2012.gada pavasarī CSDD ierindojās sudraba kategorijā kā viens no ilgtspējīgākajiem Latvijas uzņēmumiem un ieguva balvu „Ģimenei draudzīgs komersants”.

CSDD popularizēšana (Rīgas Motormuzejs, Bauskas motormuzejs, BKSB)

Šajā gadā daudz lielāka uzmanība tika veltīta paša uzņēmuma darbības ceļu satiksmes drošības jomā popularizēšanai un skaidrošanai, kā arī saiknes stiprināšanai ar topošajiem un esošajiem klientiem. Tā, piemēram, 2012.gada vasaras beigās pirmo reizi notika Tehniskās apskates nakts, kas guva plašu topošo un esošo klientu interesi un atsaucību. Pārbaudītas tika gandrīz 650 automašīnas.

Saziņā ar CSDD klientiem un ar sabiedrību kopumā, liela uzmanība tiek pievērsta mūsdienu tehnoloģiju sniegtajām iespējām. Proti, tiek paplašināti un pilnveidoti CSDD e-pakalpojumi, klientu skaits sasniedzis ~270 tūkstošus – katrs trešais aktīvais autovadītājs / autoīpašnieks. Pēdējā gada laikā palielinās sociālo mediju (twitter, draugiem.lv un facebook) izmantošana.

Nozīmīga loma CSDD darbības popularizēšanā ir Rīgas Motormuzejam, Bauskas motormuzejam un Biķernieku kompleksajai sporta bāzei. Šīs vietas veidojam par ģimenēm draudzīgām brīvā laika pavadīšanas vietām, tādējādi veicinot ne tikai sabiedrības interesi par tehniskajiem sporta veidiem un auto vēsturi, bet arī atbalsot sportu un izglītību, veselīgu un lietderīgu brīvā laika pavadīšanu.

Gan Rīgas, gan Bauskas muzejos notiek dažādas izstādes, tiek papildināta seno spēkratu kolekcija. Šogad varam lepoties ar unikāliem notikumiem – „KRASTIN” auto un „OSCar eO” eksponēšana, pirmo reizi Latvijā notika izstāde „Amerikāņu muskuļauto skaistums” citas aktivitātes.

Plašu sabiedrības atsaucību guva Rīgas un Bauskas muzeju dalība ikgadējā „Muzeju nakts” pasākumā, apmeklētāju skaitam sasniedzot teju 13 tūkstošu atzīmi. Esam bijuši arī aktīvi Eiropas Mobilitātes nedēļas pasākumos – gan popularizējot velobraukšanu, gan par velolietām izglītojot skolēnus un jauniešus. Tāpat CSDD iesaistījās Latvijā pirmās interaktīvās velo kartes izstrādē.

Biķernieku kompleksā sporta bāze

Mērķtiecīgi tiek modernizēta Biķernieku trase. Ņemot vērā, ka CSDD ir pienākums saglabāt, nodrošināt un attīstīt BKSB darbību dažāda veida sporta, izglītojošo un satiksmes drošības veicinošo pasākumu īstenošanai, valdība vasarā pieņēma lēmumu par CSDD peļņas daļas novirzīšanu Biķernieku trases renovācijai (2,13 miljoni latu). Tie paredzēti kartingu trases atjaunošanai, centrālo skatītāju tribīņu atjaunošanai, kompleksa ēku un komunikāciju sakārtošanai un jaunu izveidei, kā arī trases rekonstrukcijas projekta daļējai izstrādei.

Šovasar , pēc kapitālā remonta atklāta trases starta-finiša māja, kas nebija atjaunota kopš trases izveides – 40 gadus. Tādējādi Biķernieku trasē var rīkot starptautiskiem standartiem atbilstošas sacensības.

Saglabājot vēsturiskās autosporta tradīcijas, šogad Biķerniekos notika gan „Zelta mopēda” sacensības un „Dzintara Apļa” posms, kā arī mūsdienīgi pasākumi – pirmais drifts, kā laikā bija mēģinājums uzstādīt Ginesa rekordu – vismaz 120 automašīnām 10 sekundes vienlaikus „griežot saulītes”. Rīgas Motormuzejā un Biķernieku trasē viesojās 10.starptautiskā labdarības moto brauciena „Eurobiker Luxembourg 2012” dalībnieki un starptautiskā „Rolls Royce” brauciena dalībnieki.

Likumdošana

Pilnveidojot likumdošanu, esam pievēruši uzmanību gan administratīvā sloga mazināšanai, gan satiksmes drošības uzlabošanai. Piemēram, mazināts administratīvais slogs transportlīdzekļu reģistrācijas procesā; noteikta vienota kārtība atpūtas kuģu vadītāju sertificēšanā un starptautisko atpūtas kuģu vadītāju apliecību izsniegšanā – to veiks CSDD sadarbībā ar „Latvijas Zēģelētāju savienību”; vienkāršota kārtība vadītāju apliecību iznīcināšanai; precizēta tehniskās apskates periodiskums jauniem transportlīdzekļiem; iesaistoties vairākām institūcijām, tiek izstrādāta kārtība, kādā apmainīsies ar informāciju par citā valstī veiktajiem ceļu satiksmes pārkāpumiem.

Tāpat satiksmes drošības uzlabošanas nolūkā pilnveidoti nosacījumi velosipēdistiem gājēju pāreju šķērsošanā; precizēta kārtība motociklu un autobusu vadītāja apliecības iegūšanai; ieviesta jauna transportlīdzekļu kategorija motocikliem A2 – vadītāja apliecību varēs iegūt no 18 gadu vecuma.

Valdība apstiprinājusi Satiksmes ministrijas sadarbībā ar CSDD izstrādātos grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā – ja luksofora papildsekcijā nav iedegts zaļās bultas signāls, izteiks brīdinājumu vai uzliks naudas sodu mopēda vadītājam 5 latu apmērā, bet cita transportlīdzekļa vadītājam – no 20 līdz 40 latiem. Ar šo grozījumu tiek precizēta atbildība par luksoforu signālu neievērošanu jeb tiek nodalīts mazāk būtisks pārkāpums (luksofora papildsekcijas signāla neievērošana) no ļoti rupja pārkāpuma (pamatsignāli luksoforā), jo līdz šim par abiem tika paredzēts vienāds sods.

Ceļu satiksmes drošība: bērnu un jauniešu izglītošana, sabiedrības informēšana

Šogad plašu atsaucību guva CSDD īstenotie bērnu un jauniešu izglītības projekti – sacensības jaunajiem velosipēdistiem „Jauno satiksmes dalībnieku forums”. Konkurss jaunajiem mopēdistiem „Gribu būt mobils!” (šis konkurss šogad izpelnījās vēl nebijušu interesi un atsaucību – dalībai pieteikušās 443 komandas, kas ir par teju pussimts komandām vairāk nekā pērn), konkurss jaunajiem autovadītājiem „Gada jaunais autovadītājs”. Turklāt labākie Latvijas jaunie velosipēdisti – sacensību „Jauno satiksmes dalībnieku forums” uzvarētāji rudenī ieguva godpilno 3.vietu Eiropas jauno satiksmes dalībnieku sacensībās Polijā.

Esam suminājuši arī labākos satiksmes drošības skolotājus, uz 1.septembri uzdāvinājuši visiem Latvijas 1.un 2.klašu skolēniem grāmatas par drošu satiksmi. Bērnu un jauniešu izglītošanai ceļu satiksmes drošības jomā aktīvi darbojas arī Rīgas Motormuzejs.

Tādējādi esam aptvēruši visu vecumu bērnus un jauniešus – satiksmes dalībniekus, kā arī topošos un jaunos transportlīdzekļu vadītājus – velosipēdi, mopēdi, automašīnas.

Sabiedrības informēšanas jomā šogad, līdzīgi kā iepriekšējos gadus, tika rīkotas kampaņas un pievērsta sabiedrības uzmanība vairākiem ceļu satiksmes drošības jautājumiem – velosipēdistu drošībai, braukšanai alkohola un apreibinošu vielu ietekmē, ātrumam, pieklājīgai braukšanai, atstarotāju lietošanai.

2012.gada pavasarī Latvija saņēma atzinīgu novērtējumu no Eiropas Transporta drošības padomes, proti – 2011.gadā Latvijā panākts straujākais ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita samazinājums. Latvija bija tā ES valsts, kurā panākts visliekākais ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo īpatsvara samazinājums – par 18%, salīdzinot ar 2010.gadu (Eiropā vidēji – tikai 3%).

Jāpiebilst, ka Latvija ir vadošā valsts bojā gājušo skaita samazināšanā jau kopš laika, kad Eiropas līmenī tika uzsākta ikgadēju ceļu satiksmes drošības jautājumiem veltītu ziņojumu veidošana. Proti, Latvijā panākts vislielākais ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušu skaita samazinājums (salīdzinot 2011.gadu ar 2001.gadu) – 68%, mums seko Spānija – par 63%, Lietuva – par 58%, vidēji pētījuma dalībvalstīs šis samazinājums ir 44%.

Lai arī Latvija sasniegusi ievērojamu progresu kopējā bojā gājušo skaita samazinājuma jomā, taču mums joprojām ir salīdzinoši augsts ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits uz vienu miljonu iedzīvotāju, proti – 2011.gadā tie bija 80 nāves gadījumi. Salīdzinot ar 2001.gadu, šis rādītājs Latvijā ir uzlabojies gandrīz trīskārt, jo 2001.gadā mūsu valstī uz vienu miljonu iedzīvotāju bojā gājuši bija 236 cilvēki.

Lai arī gada sākumā optimistiski raudzījāmies uz statistikas datiem, taču šobrīd – decembra vidū, ir 165 ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušie (pērn kopā – 179). Ja nenotiks nekas ļoti traģisks, būsim pērnā gada līmenī, bet ne labāk. Pēdējo dienu traģēdiju iemesls – slidenie ceļi, ātrums un transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis, īpaši – riepas.

Galvenās aktualitātes 2013.gadā

2013.gads būs atskaites punkts gan ceļu satiksmes drošības jomā, gan līdz ar to – CSDD darbībā, Jo nākamā gada beigās noslēdzas nozīmīgākā dokumenta ceļu satiksmes drošības jomā – „Ceļu satiksmes drošības programma 2007.-2013.gadam” īstenošana. Tās mērķis ir panākt, lai 2013.gadā bojā gājušo skaits ceļu satiksmes negadījumos salīdzinājumā ar 2001.gadu samazinātos par 70%. Savukārt starpmērķis, atbilstoši ES mērķim, bija līdz 2010.gadam panākt bojā gājušo skaita samazināšanos par 50%, Latvijai šis rādītājs bija 68%.

Atbilstoši Ceļu satiksmes drošības programmas mērķim, 2013.gadā uzmanību turpināsim veltīt sabiedrības izglītošanai par satiksmes drošību, pievērsīsim uzmanību mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, braukšanas ātruma samazināšanai, alkohola un citu apreibinošo vielu lietošanas mazināšanai pie stūres.

Saistītās tēmas: automašīnascsddDrošība

Izsaki savu viedokli