Aktuāls

Kaut arī Chromebook datori Latvijā un Eiropā kopumā nav ieguvuši lielu popularitāti, aiz Atlantijas okeāna situācija zīmējas citāda. Tur ar Google Chrome operētājsistēmu apgādātie datori ne tikai kļūst arvien populārāki, bet arī met nopietnu izaicinājumu Microsoft un Apple ražotajiem portatīvajiem datoriem.

Kompānijas NPD veiktais pētījums liecina, ka ASV reģionā Google lolotie Chromebook portatīvie datori gada laikā ir piedzīvojuši nopietnu izaugsmi, palielinot noietu par 250 procentiem.

Tas, protams, atstāj iespaidu arī uz portatīvo datoru tirgu. Aptuveni no 5 līdz 7 procentiem portatatīvo datoru, kas pārdoti pēdējā gada laikā, ir apgādāti ar Google Chrome operētājsistēmu. Turklāt šis skaitlis kļūst vēl iespaidīgāks, ja runa iet par ierīcēm, kuru cena ir zem 300 ASV dolāru atzīmes. Tur Chromebook īpatsvars sasniedz iespaidīgus 25 procentus.

NPD eksperti atklāj arī galveno iemeslu Chromebook popularitātei. Tās ir skolas un augstskolas. Šādi lēti un mobili datori ir lieliski produktīva mācību procesa nodrošināšanai.

Brīdī, kad vienā no pasaules lielākajiem tirgiem Chromebook datoru īpatsvars tuvojas vienai desmitajai daļai, saprotama arī Apple un Microsoft piesardzība. Ja Apple portatīvie datori un jau pieminētās Google Chrome ierīces atrodas pavisam dažādos tirgus daļās, piesaistot dažādu auditoriju, tad Microsoft gadījumā Google Chrome centieni var būt krietni sāpīgāki.

chromebook-2-11-back-white-980x653

Jāmin ne tikai Chromebook augošā popularitāte, bet arī fakts, ka Windows un Google Chrome operētājsistēmas ierīces ražo vieni un tie paši uzņēmumi – Acer, Dell, Hewlett-Packard un citi. Turklāt Samsung neoficiālajos plānos ietilpst pilnīga atteikšanās no Windows portatīvajiem datoriem, priekšroku dodot Chromebook ierīču ražošanai. Skaidrs, ka brīdī, kad tiek runāts par maciņam “draudzīgāko” variantu, neapšaubāma priekšroka ir tieši Google Chrome operētājsistēmas datoriem.

Visbeidzot jāmin, ka Microsoft nesnauž uz “veciem lauriem” un rīkojas. Šī rīcība sastāv gan no solījumiem pazemināt ierīču cenas, gan no vienkāršām Chromebook antireklāmām.

Tiesa, jāteic, ka potenciālajiem pircējiem arvien mazāk interesē Microsoft argumenti pret Chromebook ierīcēm brīdī, kad mobilitātes un cenas tandēms izveido izteiktu “plusu” par labu Google Chrome operētājsistēmas ierīcēm.

Saprotams, ka šajā dinamiskajā laikā, kad pasaules mēroga uzņēmumiem pietiek vien ar pāris gadiem, lai zaudētu tirgus līdera statusu un iegūto prestižu, Microsoft savu pozīciju nosargāšana var kļūt par izaicinājumu. Turklāt šai kompānijai ar pēdējiem produktiem – Surface planšetdatoriem un Windows 8 operētājsistēmu – nav izdevies iegūt viennozīmīgas patērētāju simpātijas. Tikmēr jāmin, ka Google izaicinājums būs Chromebook popularitātes palielināšana arī citos tirgos, piemēram, konservatīvajā Eiropā un uz mobilajām skārienierīcēm tendētajā Āzijā.

hp_chromebook_11

Saistītās tēmas: chromebookwindows

Izsaki savu viedokli