Aktuāls

Ar viedtālruni rokā jau no bērna kājas: ieteikumi vecākiem par pusaudžu aizraušanos ar viedierīcēm

Tālruņi, mobilās ierīces

LMT izstrādā militāro platformu “Viedsargs” Latvijas aizsardzībai

Sakaru pakalpojumi

”iPhone 8” un ”iPhone X” parāda iespaidīgus rezultātus veiktspējas testos

Tālruņi, mobilās ierīces

Latvijas iedzīvotāji iepērkas “Google Play” veikalā par vidēji 3 eiro

Sakaru pakalpojumi

Pavīd pirmās ”Samsung Galaxy S9” baumas – Ierīcei būšot 1000 kadru sekundē kameras sensors

Tālruņi, mobilās ierīces

”Samsung” beidzot piedāvā likvidēt ”Bixby” pogas funkcionalitāti

Mobilās aplikācijas

”iMessage” maksājumu serviss ”iOS 11” vēl nebūs pieejams

Mobilās aplikācijas

Eksperts: lietu internets pamazām sāk savu attīstību biznesa vidē Latvijā

Internets

Prezentēts jaunais ”Volkswagen Amarok Aventura Exclusive” prototips un īpašais ”Dark Label” modelis

Auto, Moto

Uzzināt par “Tele2” piedāvātajām vakancēm un pieteikties darbam tagad varēs caur čatbotu

Telekomunikācijas

Ceturtdien, 2015.gada 12.februārī, Latvijā darba režīmā sāks darboties pirmie stacionārie fotoradari . Tas nozīmē, ka  informācija par fiksētajiem pārkāpumiem tiks sūtīta Valsts policijai lēmuma pieņemšanai un autovadītāji saņems paziņojumu par fiksēto pārkāpumu. Kā pirmie savu darbību uzsāks radars uz ceļa Rīga – Jelgava pie pagrieziena uz Brankām un uz jaunā Rīgā – Koknese ceļa pie satiksmes mezgla ar ceļu Inciems – Sigulda – Ķegums (radaru karte: http://ej.uz/ctsu). Līdz šim radari darbojās testa režīmā un paziņojumi autovadītājiem netika sūtīti.

Savukārt autovadītāju ērtībām tiek piedāvāts izvēlēties kā turpmāk saņemt paziņojumus par radaru fiksētajiem pārkāpumiem: ar elektroniskā pasta starpniecību, izdarot atzīmi CSDD reģistrā https://e.csdd.lv/, vai kā līdz šim – ierakstītas vēstules formātā.

Jau tagad varam uzskatīt, ka stacionāro radaru izvietošana ir sevi attaisnojusi. Radaru uzstādīšanas vietās šobrīd ir samazinājies plūsmas ātrums un tiek fiksēts neliels skaits ātruma pārkāpēju. Pirms katras stacionārā fotoradara atrašanās vietas ir izvietotas braukšanas ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes ar papildzīmi par fotoradara darbību. Svarīgi, ka radaru ieviešanai ir preventīvs raksturs – samazināt braukšanas ātrumu bīstamos ceļa posmos, nevis naudas pelnīšanas avots.

Stacionāro fotoradaru atrašanās vietas tika izvēlētas, izvērtējot simtiem ceļu satiksmes negadījumu statistiku, „melnos punktus” un informāciju par ceļu posmiem ar intensīvu satiksmes plūsmu. Triju gadu laikā vietās, kur paredzēts uzstādīt mērierīces, notikuši 495 ceļu satiksmes negadījumi, cietuši 135 cilvēki, bet bojā gājuši astoņi. Turklāt bojā gājušie ir ne tikai sāpīgs zaudējums tuviniekiem, bet arī valstij, tautsaimniecībai un sabiedrībai kopumā, šajā gadījumā vērtējums naudas izteiksmē tie ir vairāk nekā četri miljoni eiro zaudējumi.

Radaru uzstādīšanu veica SIA „RECK”, sadarbībā ar mērierīču izgatavotāju – Nīderlandes uzņēmumu „GATSO”. Uzstādīšana un ar to saistītais darbs bija apjomīgs, tajā iesaistītas vairākas organizācijas un institūcijas.

Stacionārie fotoradari ir tikai viens no satiksmes drošības uzlabošanas instrumentiem. Tikpat nozīmīga ir ceļu uzlabošana, policijas klātbūtne un pārvietojamie radari, sabiedrības izglītošana un informēšana.

Izsaki savu viedokli