Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Pēc BOOT.Lv lietoto automobiļu apskata pirmās un otrās daļas publicējam trešo un noslēdzošo daļu. Šajā daļā visas apskatītās sportiskās kupejas/hečbeki ir vācu autobūves pārstāvji, no kuriem divi jau no to ražošanas uzsākšanas ir tieši konkurenti – Opel Astra GSi un VW Golf GTI. Protams, ka visu automobiļu apskatam seko arī secinājumi, kas izlasāmi šī apraksta beigās. Sekojiet līdzi jaunākajām auto.BOOT.Lv ziņām, jo drīzumā gaidāmi jauni lietoto automobiļu apskati! Opel Astra GSI (1991-1998)



Opel Astra GSI ir klasisks hot hatch klases pārstāvis, kā galvenais konkurents ir cits vācu spēkrats – VW Golf III GTI. Opel ražojumam 16V versijas izpildījumā raksturīga laba jaudas un patēriņa attiecība, mazs svars un attiecīgi precīza vadāmība, kas šo modeli Latvijā padarījis populāru arī autosportā.

Versijas kopskaitā ir trīs – 8V, 16V un deforsēta 16V. Otrā no tām ar 150 zirgspēkiem ir arī jaudīgāka, pie kam ar mazāko patēriņu. 16V agregāts gan attiecīgi ir kaprīzāks par pārējām divām versijām, jo tam raksturīgas plīsušas galvas.

Bez kaprīzā 16V dzinēja pastāv vēl divas problēmas – Opel raksturīgā rūsa arkās un sliekšņos, kā arī specifisko GSI detaļu nepieejamība. Savukārt nespecifiskas detaļas ir plaši pieejamas, lētas un savietojamas ar pirmās paaudzes Vectra un Calibra modeļiem. Ne gluži problēma, bet fakts – labus un koptus eksemplārus Latvijā atrast ir ļoti grūti, ja ne pat neiespējami.

Priekšrocības:



– jaudas un degvielas patēriņa attiecība



– pieejamas un lētas detaļas



– vadāmība





Trūkumi:



– 16V dzinēja neizturība



– rūsa



– grūti atrast labu eksemplāru





Ieteicamākais dzinējs:



Tilpums/nosaukums: 2.0i 16V



Jauda: 150 ZS



Paātrinājums 0-100 km/h: 8.0 s



Maksimālais ātrums: 220 km/h



Vidējais patēriņš (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 7.4 l










Opel Calibra (1990-1997)



Tehniski sportiskā kupeja līdzinās augstāk minētajam hot hatch, tomēr par vairāk nekā 100 kilogramiem smagākā Calibra vadāmībā un arī paātrinājumā atpaliek no mazākā brāļa. Savukārt dizaina ziņā kupeja nenoliedzami ir skaistāka nekā hečbeks. No GSI pārņemti ne vien pāris dzinēji, bet arī rūsa, kas problēmas sagādā īpaši sliekšņu un aizmugurējo arku rajonā. Atgriežoties pie dzinējiem, to klāsts sniedzas no 8V divu litru agregāta līdz 2,5-litru V6, tomēr zelta vidusceļu veido no Astra modeļa zināmā divu litru 16V versija ar 150 zirgspēkiem. 8V dzinējs ir par mazjaudīgu, savukārt V6 izmaksas ir ievērojami augstākas nekā pārējiem agregātiem.

Pie trūkumiem pieskaitāms kaprīzais 16V dzinējs, kas pieminēts jau Astra GSI modeļa aprakstā, un stūres reika, kas mēdz sagādāt problēmas.

Jāatzīmē, ka pieejama arī divu litru turbo pilnpiedziņas versija, kas gan neietilpst mūsu budžetā un uzturēšanā ir nesalīdzināmi dārgāka. Ja turbo pieejams tikai ar pilnpiedziņu, tad parastie dzinēji pieejami gan ar priekšējās, gan arī pilnpiedziņas izpildījumā. Jāatzīst, ka otrā no tām ir lēnāka paātrinājumā, ar augstāku patēriņu un lielākām apkopes izmaksām, tādēļ iesakām izvēlēties priekšējo piedziņu.

Priekšrocības:



– dizains



– pieejamas un lētas detaļas





Trūkumi:



– 16V dzinēja neizturība



– rūsa





Ieteicamākais dzinējs:



Tilpums/nosaukums: 2.0i 16V



Jauda: 150 ZS



Paātrinājums 0-100 km/h: 8.5 s



Maksimālais ātrums: 223 km/h



Vidējais patēriņš (pēc ražotāja datiem uz 100 km): ~8.0 l










VW Corrado (1988-1995)



Nākamais vācu modelis ir uzskatāms jau par ekskluzīvu, jo ielās vairs nav plaši sastopams un arī kopskaitā saražoto skaits ir salīdzinoši mazs. Lai arī pēc tēla un vizuālā itin nemaz to nevar pateikt, Corrado tehnisko bāzi veido otrās paaudzes VW Golf. Balstiekārta ir identiska, tādējādi arī detaļu cenas ir ļoti demokrātiskas. Spēcīgākās VR6 versijas balstiekārta ir atšķirīga, jo tā pārņemta no trešās paaudzes Golf VR6 modeļa.

Lai arī jaudīgākais ir vienlaicīgi arī veiksmīgākais dzinējs, tas neietilpst mūsu izvēlētajā budžetā. Atlikušo dzinēja gammu veido 1,8-litru 16V, 1,8-litru G60 kompresora, divu litru un divu litru 16V versijas. Labāko jaudas, patēriņa un uzticamības attiecību veido divu litru 16V agregāts ar 136 zirgspēkiem, jo G60 ir tehniski problemātisks, bet pārējie par mazjaudīgu. Visi dzinēji, izņemot G60, sastopami arī Golf un Passat modeļos, tādējādi tie un to detaļas ir lētas un pieejamas.

Kā galvenais trūkums minams virsbūves detaļu un lukturu trūkums, kas līdzi nes arī augstu cenu. Kā jau vācu automobilim ierasts kopumā detaļas ir lētas, bet it sevišķi balstiekārtā prasīs biežu nomaiņu.

Priekšrocības:



– retums uz ielām



– pieejamas un lētas detaļas



– vienkāršs uzbūvē, Golf II bāze





Trūkumi:



– G60 dzinējs



– neizturīga balstiekārta



– virsbūves detaļu nepieejamība





Ieteicamākais dzinējs:



Tilpums/nosaukums: 2.0i 16V



Jauda: 136 ZS



Paātrinājums 0-100 km/h: 9.3 s



Maksimālais ātrums: 210 km/h



Vidējais patēriņš (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 7.6 l










VW Golf III GTI/VR6 (1991-1997)



Ja Corrado gadījumā VR6 versija neietilpst izraudzītajā budžetā, tad trešās paaudzes Golf ar VR6 cenu grupā līdz 2’000 latu ir plaši pieejams. Alternatīva ir GTI divu litru 8V un divu litru 16V versijas. Pirmā no tām, lai arī izturīga un apkopē lēta, ir par mazjaudīgu un neatbilst hot hatch tēlam, savukārt jaudīgākais 16V modelis iegādē ir daudz dārgāks un mūsu budžetā īsti neietilpst.

Tādējādi ieteicamākā izvēle ir VR6, kas ir ne vien jaudīgs, bet arī aprīkots ar izturīgāku balstiekārtu un labākām bremzēm. Tās trūkums ir salīdzinoši smagā priekšas daļa, kas negatīvi iespaido vadāmību (GTI tā ir labāka). VR6 specifiska problēma ir ūdens sūknis, kas mēdz atteikt darbību.

Kopumā detaļas ir lētas un pieejamas, kā arī plašs ir arī uzlabojumu klāsts. Jārēķinās gan, ka lētās detaļas nāksies mainīt biežāk nekā līdzīgiem japāņu modeļiem.

Priekšrocības:



– VR6 veiktspēja



– pieejamas un lētas detaļas



– vienkārša uzbūve





Trūkumi:



– neizteiksmīgais dizains



– neizturīga balstiekārta



– VR6 vadāmība





Ieteicamākais dzinējs:



Tilpums/nosaukums: 2.8i VR6



Jauda: 174 ZS



Paātrinājums 0-100 km/h: 7.8 s



Maksimālais ātrums: 224 km/h



Vidējais patēriņš (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 9.6 l










BOOT.Lv secinājumi:



Šajā apskatā ir sastopami labāki un sliktāki modeļi, no kuriem izcelsim mūsuprāt labākos un piemērotākos. Sportiskākais un dinamiskākais modelis šajā apskatā ir BMW 3. sērija (325i), kas piedāvā izcilu vadāmību un veiktspēju, labas bremzes, kvalitatīvu salona apdari un adekvātu patēriņu. Pēc uzbūves līdzīgs, bet ar vairāk tehniskām problēmām apveltīts ir Nissan 200SX, kas īpašniekus priecē ar aizmugurējo piedziņu un jaudīgo turbo dzinēju. Ja neesat aizmugurējās piedziņas piekritējs vai vienkārši nepatīk BMW tēls, tad par ļoti labu izvēli uzskatāmi abi Honda markas ražojumi. Civic ir vienkāršāks un lētāks ekspluatācijā, savukārt Prelude piedāvā labāku aprīkojumu un veiktspēju. Vienkārši un lēti ekspluatācijā ir arī klasiskie vācu autobūves pārstāvji – Audi Coupe un VW Golf III, kas ne velti ir ieguvuši augstu popularitāti mūsu valstī. Pirmais no tiem pastiprinātu interesi izraisīs pilnpiedziņas piekritējos, jo pieejams ar izcilo Quattro sistēmu.

Izsaki savu viedokli