Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Pirmajā BOOT.Lv lietoto automobiļu apskata daļā par ekonomiskajiem mazauto izvērtējām vairākus franču, vienu vācu un vienu itāļu autobūves pārstāvjus. Šoreiz situācija otrāda – vairāki vācieši, viens francūzis un viens japānis. Daļa no šiem apskatītajiem mazauto jau tuvojas kompaktās klases līmenim, tādējādi ieteicami ne vien pilsētas satiksmei, bet arī ārpus tās. Pēc otrajiem četriem pārstāvjiem, protams, seko secinājumi ar ieteicamākajiem un ne tik ieteicamajiem modeļiem. Nākāmais BOOT.Lv lietoto automobiļu apskats gaidāms jau nākamnedēļ!




Renault Clio (1998-2005)



Pirmie divi franču modeļi apskatā izcēlās ar interesantu dizainu un pieņemamu tehnisko izpildījumu. Trešais – Renault Clio – šādas uzslavas pieņemt nevar, jo dizains ir kā klasiskam mazauto, bet tehnika…par to nedaudz vēlāk. Sāksim ar Clio pozitīvajiem aspektiem – komfortablo un drošo balstiekārtu, salīdzinoši spēcīgajām bremzēm un labo aprīkojuma līmeni. Protams, bāzes izpildījumā tas nav nekāds izcilais, tomēr nākamajos aprīkojuma līmeņos mazauto priecē ar vidējās klases cienīgām ekstrām. Jāatzīmē gan, ka pozitīvākā auto daļa meklējama zem dzinēja pārsega – 1,5-litru dCi dīzeļdzinējs, kas pieejams vairākās jaudas pakāpēs un mūsu cenu kategorijā ļauj raudzīties uz vidējo ar 82 zirgspēkiem. Agregāts izceļas ar labiem dinamiskiem rādītājiem (labākajiem apskatā), mazu patēriņu un tehnisko uzticamību.

Ja vien viss būtu tikpat izcils kā dzinējs, tad Clio viennozīmīgi būtu mūsu favorīts, taču tam diemžēl piemīt vairāki trūkumi. Pirmais no tiem – šaurais salons ar maziem un pārāk mīkstiem sēdekļiem un nelielais bagāžas nodalījums. Kaitinoša šķiet arī viduvējā apdares kvalitāte, kas ļauj dzirdēt dažādus trokšņus, kas nāk gan no paša salona, gan no balstiekārtas. Problēmas pilsētās var sagādāt samērā lielais apgriešanās rādiuss, kas ir lielāks nekā konkurentiem. Neiztikt arī bez plašām tehniskām problēmām – plīstošām zobsiksnām, priekšējās ass eļļas zudumiem, rūsējošām izplūdes sistēmām un vairākām elektriskām problēmām (signalizāciju, nestrādājošiem spoguļiem, logiem un gaisma ierīcēm). Biežu apkopi prasīs neizturīgā priekšējā balstiekārta un bremžu sistēma.

Tomēr pievērsīsimies kam labākam – plašajai dzinēju gammai, kas sniedzas no 1,2-litru benzīna bāzes agregāta līdz divu litru 16V sporta modifikācijai ar 169 zirgspēkiem, pa vidu esot vairākām benzīna un dīzeļdzinēju versijām. Īpaši jāizceļ Clio Sport Coupe, kas ir uz mazauto bāzes tapis sporta auto ar vidū novietotu trīs litru V6 benzīna dzinēju. Jāatzīst gan, ka tas ievērojami atšķiras no standarta versijas un vairāk uzskatāms par atsevišķu modeli. Mūsu izvēlētais 1,5-litru dCi tirdzniecībā nonāca 2002. gada pavasarī, tieši gadu pēc Clio atjaunināšanas. Zemā iegādes cena līdzi nes ievērojamu vērtības kritumu, kas var nepatīkami pārsteigt brīdī, kad vēlēsieties spēkratu pārdot. Latvijas lietoto auto tirgū Clio ar dīzeļdzinējiem ir retums, tādēļ šāds auto būs jāmeklē R-Eiropā, piemēram, Vācijā.

Priekšrocības:



+ dinamiskais dīzeļdzinējs



+ salīdzinoši komfortabla balstiekārta



+ labs aprīkojuma līmenis





Trūkumi:



– šaurs salons ar pārāk mīkstiem sēdekļiem



– viduvēja apdares kvalitāte



– tehniskā neizturība





Ieteicamākais dzinējs:



Tilpums/nosaukums: 1.5 dCi



Jauda/griezes moments: 82 ZS / 185 NM



Paātrinājums 0-100 km/h: 12.2 s



Maksimālais ātrums: 175 km/h



Vidējais patēriņš (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 4.3 l










Toyota Yaris (1999-2005)



Toyota Yaris kā vienīgais japāņu auto būves pārstāvis gandrīz pilnībā attaisno uz tā liktās cerības – uzlecošās saules zemē tapušajam mazauto raksturīga tieša un izturīga balstiekārta, droša vadāmība un labs (drošības) aprīkojums. Papildus tam salonā priecē bīdāma aizmugurējā sēdekļu rinda, kas nelielo bagāžas nodalījumu uz aizmugurējo sēdētāju rēķina ļauj padarīt vismaz nedaudz lielāku.

Salonā gan nākas saskarties arī ar ne tik patīkamām lietām kā sēdekļiem, kas apveltīti ar nepietiekamu sānu noturību, centrāli novietotu un tādēļ grūti pārskatāmu instrumentu paneli un viduvējo apdares kvalitāti. Protams, arī japāņu automobiļiem piemīt tehniskas nepilnības – dzinēji ar eļļas noplūdēm, noslīdējušais/nokritušas dzesēšanas trubas, streikojošas signalizācijas un auto apakšas, tai skaitā izplūdes sistēmas rūsēšana.

Tomēr kopumā Yaris ir ļoti izturīgs un uzticams auto, it sevišķi sākot ar 2001. gadu, kad tika novērstas vairākas bērnu slimības. Dzinēju gammu veido viena, 1,3- un 1,5-litru benzīna agregāti, kā arī mūs interesējošais 1,4-litru D4-D dīzeļdzinējs, kas tirdzniecībā nonāca 2002. gadā. Jāatzīmē, ka mūsu izvēlētajā cenu kategorijā ietilpst arī atjauninātie modeļi, kas pie klientiem nonāca 2003. gada pavasarī. Mazauto ar dīzeļdzinējiem Latvijas lietoto auto tirgū ir reta parādība un arī Yaris nav izņēmums – plašāks piedāvājums meklējams R-Eiropā, kur šādi auto ir cieņā.

Priekšrocības:



+ vadāmība



+ tehniskā izturība un uzticamība



+ labs drošības aprīkojums





Trūkumi:



– slikti pārskatāms instrumentu panelis



– neliels bagāžas nodalījums



– auto apakšas rūsēšana





Ieteicamākais dzinējs:



Tilpums/nosaukums: 1.4 D4-D



Jauda/griezes moments: 75 ZS / 170 NM



Paātrinājums 0-100 km/h: 12.9 s



Maksimālais ātrums: 170 km/h



Vidējais patēriņš (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 4.4 l










Volkswagen Lupo(1998-2005)



Lupo ir mazākais, bet nebūt sliktākais mazauto apskata dalībnieks. Par to liecina ne vien pats VW zīmols, kas simbolizē augstu apdares kvalitāte, bet arī (vismaz Vācijā) lielais pieprasījums lietoto auto tirgū. Viena no 3,52 metrus garā Lupo priekšrocībām viennozīmīgi ir tā kompaktums, kas ļaus ērti lavierēt pa pilsētas ielām un bez problēmām atrast brīvas stāvvietas. Izmēriem, protams, ir arī ēnas puse – ļoti mazs bagāžas nodalījums un maz vai gandrīz nemaz vietas aizmugurē sēdošiem. Apdares kvalitāte un ergonomika kā jau ierasts VW modeļos ir augstā līmenī, un arī balstiekārta vāciešiem izdevusies sabalansēta.

Tehniskās nepilnības nav daudz, bet ir – problēmas ar signalizāciju, starteri, elektriskajiem logiem un plīstošām zobsiksnām. Kopumā auto izturīgs un uzticams.

Dzinēju gamma sniedzas no viena litra benzīna agregāta līdz 1,6-litru GTI modifikācijai ar 125 zirgspēkiem, pa vidu esot vairākām 1,4-litru benzīna un dīzeļa versijām. Īpašs stāsts ir ar 1,2-litru TDI 3L, kas bija koncerna tehnoloģisko panākumu nesējs – tā vidējais patēriņš pēc rūpnīcas datiem bija vien 2,99 litri uz 100 kilometriem. Arī mūsu cenu kategorijā var atrast šo modeli, tomēr iesakām izvēlēties parasto 1,4-litru TDI (no 1999. gada pavasara), jo tam ir mazākas apkopju izmaksas nekā specifiskajai 3L versijai. Alternatīva VW Lupo – vienlīdzīgais Seat Arosa, kas atšķiras vienīgi ar vizuālo noformējumu.

Priekšrocības:



+ apdares kvalitāte



+ tehniskā uzticamība



+ sabalansētā balstiekārta





Trūkumi:



– zobsiksnu plīšana



– ļoti mazs bagāžas nodalījums



– maz vietas aizmugurē sēdošajiem





Ieteicamākais dzinējs:



Tilpums/nosaukums: 1.4 TDI



Jauda/griezes moments: 75 ZS / 195 NM



Paātrinājums 0-100 km/h: 12.3 s



Maksimālais ātrums: 170 km/h



Vidējais patēriņš (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 4.3 l









Volkswagen Polo(2001-)



Otrajam VW modelim piemīt tādas pašas pozitīvās īpašības kā pirmajam – komfortabla un sabalansēta balstiekārta, labi salona apdares materiāli un ergonomiska vadītāja vieta. Papildus tam Polo vēl piedāvā plašu un ērtu salonu, kurā vietas pietiks līdz četriem pieaugušajiem, labu papildaprīkojuma klāstu un zemu trokšņu līmeni salonā, ko gan traucē paša salona radītās skaņas, piemēram, krēslu kustēšanās un čīkstēšana.

Arī tehnisko problēmu klāsts līdzīgs – plīstošas zobsiksnas un elektrisko logu atteikšana, kā arī apsildes sistēmas nedarbošanās un vēl šādi tādi uz nerviem krītoši sīkumi. Kopumā gan Polo tāpat kā Lupo ir uzticams automobilis.

Dzinēju gamma visai plaša – tā galapunktus veido 1,2-litru benzīna agregāts un izteikti sportiskā GTI Cup modifikācija ar 180 zirgspēkiem. Starp tiem atrodamas vairākas 1,4-litru benzīna/dīzeļa un 1,9-litru dīzeļa versijas. 2005. gadā modelis ieguva apjomīgu atjaunināšana, kopš kuras modelis bez būtiskām izmaiņām vēl aizvien tiek ražots. Lielais pieprasījums automobiļu cenas tur konstanti augstas, kas ir pozitīvi, ja raugās no tālākpārdošanas viedokļa.

Priekšrocības:



+ trokšņu izolācija



+ plašs un ērts salons



+ tehniskā uzticamība





Trūkumi:



– zobsiksnu plīšana



– augsta iegādes cena



– salona apdares kvalitāte





Ieteicamākais dzinējs:



Tilpums/nosaukums: 1.4 TDI



Jauda/griezes moments: 75 ZS / 195 NM



Paātrinājums 0-100 km/h: 13.6 s



Maksimālais ātrums: 170 km/h



Vidējais patēriņš (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 4.5 l










BOOT.Lv secinājumi: visi astoņi apskatītie mazauto ir ekonomiski (to vidējais patēriņš nepārsniedz 4,5 litrus), kompakti un salīdzinoši lēti uzturēšanā. Tomēr tie būtiski atšķiras gan braukšanas iespaidos, gan tehniskajā uzticamībā, tādēļ šoreiz starp piedāvātajiem mazauto atrast labākos nav grūti. Īpaši jāizceļ divi – Opel Corsa un Toyota Yaris. Pirmais no tiem savu labo īpašību dēļ jau tuvojas kompaktajai klasei, bet vienīgais japānis izceļas ar tehnisko izturību un uzticamību. Aiz šiem – mūsu apskata favorītiem – ierindojami VW Polo un VW Lupo, kas arī ir uzticami pārstāvji, bet pieejami par salīdzinoši augstākām cenām. Ja vēlaties savā īpašumā iegūt aktuālu modeli, kas, neraugoties uz mazajiem izmēriem, piedāvā salīdzinoši plašu un variablu salonu, tad pareizā izvēle būs Polijā ražotais Fiat Panda. Mūsu vērtējumu beigās ierindojami visi trīs francūži – Citroen C2, Citroen C3 un Renault Clio. Tas galvenokārt tādēļ, ka tiem raksturīgas plašākās tehniskās problēmas un lielākie vērtības zudumi. Tas gan neizslēdz iespēju atrast arī ilgi un bez problēmām kalpojošu eksemplāru.

Izsaki savu viedokli