Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Jaunākais BOOT.Lv lietoto auto apskats veidots nedaudz citādāks kā iepriekšējie – šoreiz izraudzījāmies konkrētus modeļus ar konkrētiem dzinējiem, lai varētu tos apskatīt un izvērtēt vēl detalizētāk. Pārskatamībai izvēlējāmies divus modeļus, kas savā starpā sacentīsies – BMW 318i un Mercedes C180. Abi divi ražoti ap gadsimta miju, pārstāv vācu premium ražotāju vidējās klases modeļus un vēl aizvien ir labā formā. Kādas ir 3. sērijas un C-klases bāzes versiju iespējas un, galvenokārt, izmaksas? Par to lasiet BOOT.Lv sagatavotajā lietoto auto apskatā!




BMW 318i (E46)



„Freude am Fahren” – tā BMW līdz šim reklamēja savus modeļus, kas pārfrāzējot nozīmē braukšanas prieku. Šis teiciens pilnā apmērā attiecas arī uz 3. sērijas BMW ar rūpnīcas kodu E46. Tā tiešā un precīzā vadāmība tik tiešām sagādā lielāko braukšanas prieku klasē, vienlaikus nodrošinot augstu komfortu. Precīza arī pārnesumkārbas darbība, kas ikdienas lietošanā ir ļoti ērta. Par precīzu var nosaukt arī apdari – salīdzinājumā ar iepriekšējo (E36) paaudzi tā ir kvalitatīvāka un vairs nav jāsastopas ar grabošām skaņām vai sēdekļu brīvkustību. Rūsa sastopama vien sistiem un nekvalitatīvi salabotiem eksemplāriem. Jāuzteic izturīgais, maz patērējošais un salīdzinoši dinamiskais 1,9-litru četru cilindru benzīna dzinējs, kas gan prasa regulāras un kvalitatīvas apkopes, kā arī jāseko līdzi eļļas līmenim, jo pat ražotājs paredzējis eļļas pieliešanu starp apkopes reizēm. Arī pārējā tehniskā uzticamība ir laba, to bojā vien neizturīgā balstiekārta.

Problēmas un trūkumi



Ja C-klases lielā problēma ir elektronika, tad 3. sērijas pilnīgi noteikti – balstiekārta, it sevišķi priekšējā. Regulāru nomaiņu prasīs priekšējās balstiekārtas apakšējās sviras, stabilizatoru atsaites un sailentbloki. Arī bukses un gultņi pēc Latvijas ceļu iemēģināšanas sāks prasīt nomaiņu. Aizmugurējā balstiekārta izturīgāka, tomēr tās lielākā un sāpīgākā problēma – tilta izlūšana no virsbūves stiprinājumiem. Bremzējot mēdz vibrēt stūre – tas ir ne vien līko bremžu disku dēļ, bet galvenokārt priekšējās balstiekārtas uzbūves īpatnību dēļ. Ja par bremzēm – tās ir efektīvas, bet izceļas ar samērā ātru nolietošanos. Tehniskās apskate punktos fiksēta arī nevienmērīga stāvbremzes darbība. Galvas sāpes var sagādāt elektronika – signalizācija, navigācijas sistēma un iebūvētais telefons – tomēr tas nav tik izteikti kā C-klasei.

Aprīkojums un cenas



Atšķirībā no Mercedes BMW iztiek bez aprīkojuma līmeņiem – ir vienkārši plašs papildus aprīkojuma klāsts, kā arī sportiskā M pakotne jeb paka. Standarta drošība aprīkojums ir labā līmenī – 6 gaisa spilveni un ABS, ESP gan tikai retajam 318i pieejams. Par plašo papildus aprīkojumu – attiecīgi bāze ir tikpat skopa kā C-klasei, t.i. nav pat kondicionētājs. To gan pirmie automobiļu īpašnieki ir labojuši un jau no rūpnīcas gandrīz visi pasūtījuši ar kondicionētāju, vairums pat ar klimata kontroli. Elektriski vadāmi logi pārsvarā vien priekšā sēdošajiem, aizmugurē jāiztiek ar mehāniskajiem jeb airiem. Ādas apdare, navigācijas sistēma, kruīza kontrole, ksenona lukturi un sēdekļu apsilde – retums. Apdares līstes pieejamas gan plastmasas (tumši pelēkas vai sudraba), gan koka izpildījumā. Jāatzīmē vēl, ka lielākā daļa aprīkota ar miglas lukturiem.
Cenas krīzes laikā ir pamatīgi nokritušās, gada laikā pat par 1’500-2’000 eiro, tādējādi pieejami jau eksemplāri zem 5’000 eiro atzīmes. Par vidējo cenu gan uzskatāmi 7’000 eiro – par tādu summu var iegūt labu eksemplāru gan Latvijā, gan ārvalstīs. Vērtības zudums nav liels, tomēr lielāks nekā MB C-klasei. Iespēja atrast koptu 318i ir lielāka nekā starp dīzeļa (parasti firmas/dienesta auto ar lieliem nobraukumiem) vai sešu cilindru (lietoti dinamiskākā režīmā) versijām.

Priekšrocības:



+ precīza vadāmība



+ dzinējs



+ zema iegādes cena





Trūkumi:



– balstiekārtas (ne)izturība



– bremžu nolietošanās



– bāzes aprīkojums





Izvēlētais dzinējs:



Tilpums/nosaukums: 1,9 litri



Jauda/griezes moments: 118 ZS / 180 NM



Paātrinājums 0-100 km/h: 10.4 s



Maksimālais ātrums: 206 km/h



Patēriņš pilsētā (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 11.0 l



Patēriņš ārpus pilsētas (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 6.1 l



Vidējais patēriņš (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 7.9 l










Mercedes C180 (W203)



Mercedes tēls vienmēr asociējies ar eleganci, prestižu un solīdumu. Pēdējo desmit gadu laikā pēdējais no tiem ir pamatīgi cietis – problēmas ar rūsu, vairāki remontu atsaukumi un elektronikas defekti, kas gan ir raksturīgi visiem mūsdienu automobiļiem. Arī otrās paaudzes C-klase ar rūpnīcas kodu W203 no vienas puses ir elegants un solīds, bet no otras izceļas ar rūsu un elektronikas atteikumiem. Sāksim gan ar patīkamākām lietām – apdares līmeni. Tas tik tiešām ir Mercedes līmenī, jo nekas nekur neklab un negrab, sēdekļiem nav brīvkustības un arī durvis veras ciet ar Štutgartes ražotāja raksturīgo, solīdo skaņu. Nākamais patīkamais moments ir balstiekārta, kas nodrošina līganu un komfortablu braukšanu arī Latvijas apstākļos. Dzinēja jaudu varētu vēlēties lielāku, tomēr jāņem vērā, ka tas ir bāzes modelis, pie kam ikdienas satiksmei divu litru (jā, modeļa nosaukums C180 maldina – zem dzinēja pārsega darbojas divu litru benzīna dzinējs) agregāts ir pilnīgi pietiekošs. Pārliecinoša arī bremžu sistēma – tā darbojas efektīvi un bez zināmām problēmām. Tehniskās izturības ziņā pārliecina arī dzinējs, balstiekārta un manuālā pārnesumkārba, kurai gan raksturīga neprecīza kulise.

Problēmas un trūkumi



Tikko uzslavējām izturīgo balstiekārtu, kurai, protams, arī ir sava vājā vieta – stabilizatoru atsaites. Apskata ievadā minējām rūsu – tā, lai arī nedaudz, sastopama automobiļa apakšā, kur ražotājs skopojies ar pret rūsas apstrādi. Tomēr lielākā un kaitinošākā C-klases problēma ir elektronika, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi izmantota daudz plašākos apjomos. Piemērs: pagriežot gaismas slēdzi, netiek uzreiz padota strāva lukturiem, bet gan iziets cauri vadības sistēmām, vai šo darbību (lukturu ieslēgšanu) iespējams savietot ar pārējiem elektrības patērētājiem un akumulatora stāvokli. Tādēļ zināmi gadījumi, kad C-klasei braucot izslēdzas lukturi vai pagrieziena vietā mirgo miglas lukturis. Tāpat ieteicams izvairīties no sarežģītās Comand navigācijas/multimediju sistēmas, kas izceļas ar kļūdainu darbību. Gandrīz visas elektronikas problēmas tika novērstas vien ar 2004. gada atjaunināšanu.

Aprīkojums un cenas



Izvēlei pieejami trīs aprīkojuma līmeņi – Classic (bāzes), Elegance (labāk aprīkotais) un Avantgarde (sportiskais). C180 pārsvarā pieejami Classic izpildījumā, retāk kā Elegance, bet Avantgarde ir retums. Neraugoties uz labo drošības aprīkojumu, kas ietver sešus gaisa spilvenus un ABS un ESP sistēmas, pārējais bāzes aprīkojums ir visai nabadzīgs, ko pierāda kondicionētāja neesamība. Jāatzīst, ka gandrīz visi pircēji, izvēloties jaunu C-klasi, papildaprīkojuma sarakstā atķeksējuši kondicionētāju, tādēļ tas pieejams praktiski visos pārdošanā esošajos eksemplāros. Pie kam vairums no eksemplāriem aprīkoti pat ar klimata kontroli. 95 % gadījumu automobiļiem ir auduma salons, bet visiem Classic un Elegance modeļiem – īsta koka apdare. Tāpat arī lielai daļai uzstādīta kruīza kontrole, bet navigācijas sistēma, sēdekļu apsilde un ksenona lukturi C180 modelī ir retums.
Iegādes cena ir salīdzinoši augsta, tomēr arī vērtības zudums laika gaitā nav liels. Lētākie eksemplāri ar nobraukumu līdz 200’000 km maksā 8,500 eiro, vidējā cena svārstās ap 10’000 eiro. Piedāvājums Latvijā nav tik liels kā 3. sērijas BMW, tādēļ C-klases meklēšana Vācijā ir izskatīšanas vērts variants. Jāatzīmē arī, ka atrast koptu C180 ir daudz lielāka iespēja nekā populāros C200 CDI, C220 CDI un C270 CDI modeļus, kas pārsvarā izmantoti kā taksometri vai dienesta automobiļi un lepojas ar lieliem nobraukumiem. Pirms pirkšanas C-klasi ieteicams pārbaudīt specializētā servisā, lai atklātu elektronikas defektus, kas vēlāk var izmaksāt diezgan dārgi un auto lietošanu padarīt par kaitinošu procesu.

Priekšrocības:



+ apdares līmenis



+ komfortabla balstiekārta



+ tehniskā uzticamība





Trūkumi:



– elektronika



– augsta iegādes cena



– liels degvielas patēriņš





Izvēlētais dzinējs:



Tilpums/nosaukums: 2,0 litri



Jauda/griezes moments: 129 ZS / 190 NM



Paātrinājums 0-100 km/h: 11.0 s



Maksimālais ātrums: 210 km/h



Patēriņš pilsētā (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 13.7 l



Patēriņš ārpus pilsētas (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 6.7 l



Vidējais patēriņš (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 9.3 l










Izmaksu salīdzinājums

Secinājumi



Lai arī apskatīti vidējās klases bāzes modeļi (316i vietā 318i, jo pēc rādītājiem atbilstošāks C180), tie apveltīti ar pamata lietām, kas raksturo BMW un Mercedes – pirmais ar sportisku vadāmību, bet otrs ar augstu komfortu. Bāzes aprīkojumu abiem varētu vēlēties labāku, tomēr par lielāku cenu (virs vidējās) iespējams atrast arī labi un ļoti labi aprīkotus eksemplārus. Iegādē un uzturēšanā Mercedes ir nedaudz dārgāks, kas saistāms gan ar modeļa popularitāti un jaunumu, gan arī nedaudz dārgākajām rezerves detaļām. BMW tās ir nedaudz lētākas un pieejamākas (plašāks detaļu klāsts uz vietas šrotos un rezerves daļu veikalos). Ja C-klasei nebūtu problēmas ar elektroniku, tad W203 paaudzes modeli varētu uzskatīt par ļoti ieteicamu modeli. Tas pats attiecināms arī uz E46 paaudzes 3. sēriju – ja būtu izturīgāka balstiekārta, tad modelis sagādātu mazākas galvassāpes. Tomēr abi divi – 3. sērija un C-klase – kā prestižu ražotāju bāzes modeļi par pieejamām cenām ir ieteicami gan jaunām ģimenēm, gan pelnošiem studentiem, gan arī vecāka gadagājuma cilvēkiem, kuri savā dzīvē vēlas atļauties kaut daļiņu luksusa.










Paldies par atbalstu Gros Auto, Domenikss un WESS Select!

Izsaki savu viedokli