Aktuāls

”OnePlus” slepeni zog viedtālruņu lietotāju datus

Portatīvie datori

”Alcatel” iegūst prestižo ”TOP/COM” Sudraba balvu par jauno zīmola aplikāciju ”enjoy.now”

IT sasniegumi, bizness

”Samsung” aprīko jauno ”Grand Hotel Kempinski Riga” ar vairāk nekā 220 profesionālajiem ekrāniem

IT sasniegumi, bizness

Mēneša laikā pirkumus ar viedtālruni un aproci veikuši vairāki tūkstoši cilvēku

IT sasniegumi, bizness

Sevi piesaka jauns izglītojošs raidījums bērniem – “ZinZINOO”

Sakaru pakalpojumi

Aplūkotais produkts Latvijas tirgū jau kādu laiku vairs nav uzskatāms par jaunumu, tomēr tas nemaina faktu, ka ierīce ir ļoti interesanta. Šī datoram paredzētā stūre apveltīta ar visiem trim pedāļiem (ierasto divu vietā), kā arī „H” veida pārnesumu kārbu. Prieks par mūsu rīcībā nonākušo ierīci vārdiem nav aprakstāms, tomēr tās cena acīs rieš asaras arī bez sīpolu palīdzības. Kas tad šajā tehnikas brīnumā ir tik īpašs? Par to plašāk apskatā… Dizains un konstrukcija

Logitech G25 sastāv no trim daļām: pašas stūres, pedāļiem un pārnesumu kārbas. Piedāvājam jums šo triju detaļu īsu aprakstu.

Stūre

Logitech G25 galvenā komponente – stūre – ir veidota no nerūsējoša tērauda un pārklāta ar īstu ādu. Stūre ļoti atgādina īstas automašīnas stūres ratu un ir vadāma adekvāti vizuālajam izskatam. Stūres ratu var sagriezt 900 grādos, jeb ierastajos divos ar pusi apgriezienos. Aiz tā atrodas divi analogie ātrumu pārslēgšanas kloķi (flap pads) un divas sarkanas pogas, ko var izmantot, piemēram, šaušanai, ja spēle šādu funkciju atbalsta. Visas detaļas ir izveidotas ļoti reālistiskas (no nerūsējoša tērauda un plastmasas), tāpēc ierīce izskatās ļoti labi.


Pedāļi

Pedāļu komplekts ietver visus trīs pedāļus – sajūgu, bremzi un akseleratoru. Katrs no pedāļiem ir ar dažādu pretestību, tādējādi radot reālistisku sajūtu (akseleratoram pretestība ir krietni vājāka nekā bremzei ). Šīs spēļu kontroliera sastāvdaļas dizains tomēr nav tik lielisks kā pārējām detaļām, jo aiz pedāļiem ir sarkanas krāsas hidraulika, kas, mūsuprāt, neizskatās tik solīdi kā, piemēram, tad, ja tā būtu melnas (vai kādas citas neuzkrītošas toņa) krāsas, jo šādā izpildījumā hidraulika atgādina rotaļlietu.


Pedāļu platformu iespējams grīdai piestiprināt ar skrūvēm vai arī izmantot iebūvēto stiprināšanas mehānismu, kas ir līdzīgs putekļusūcējos atrodamajiem paklāja/grīdas pārslēdzējiem, tādējādi ierīci var viegli uzstādīt uz paklāja, to nebojājot.

Pārnesumu kārba

Pārnesuma kārbai ir seši ātrumi un divi augstuma līmeņi, lai varētu ieslēgt aizmugures gaitu, iebīdot kloķi dziļāk kā tas ir reālās automašīnās. Iespējams pārslēgties arī uz ierasto divvirzienu pārslēgu, ja jūs nesaista „H” veida ātrumkārba, vai arī tiek spēlētas tādas spēles, kuras neatbalsta minēto risinājumu.

Tāpat pārnesumu kārba piedāvā arī vairākas papildus pogas, konkrētak četras, un tajā iebūvēts arī kontrolieris ar zvaigznes veida kontroles apli un četrām vadības pogām, līdzīgi kā konsolēm, bet tam pielietojumu tā arī neatradām. Pats ātrumu pārslēgs apšūts ar ādu, tādējādi vēl vairāk piešķirot ticamības momentu, ka tiek vadīta reāla automašīna.


Uzstādīšana, funkcionalitāte un lietošanas ērtums

Logitech G25 uzstādīšana prasa zināmus resursus attiecībā uz lietotāja datorgaldu, jo, jāatrod vieta, kur novietot veselas trīs sastāvdaļas. Mūsu redakcijas darba galds izrādījās pietiekami liels, lai paveiktu šo uzdevumu, tāpēc mums uzstādīšana nesagādāja nekādas problēmas. Pēc tam, kad veicām ierīces kalibrēšanu Microsoft Windows Vista vidē, ierīce bija gatava darbam.

Testējām stūri datorspēles „Life For Speed S2” demo versijā un ierīce ar savu veiktspēju mūs patīkami pārsteidza. Reālistiskais „Force Feedback” (izbraucot ārpus trases, vai veicot dažādus manevrus, ierīce vibrē un iebūvētie motori stūres ratā rada pretestību) rada līdzīgu sajūtu kā iestūrējot reālu automašīnu, piemēram, peļķē.


Šis slēdzis ļauj pāslēgties starp sešpakāpju un divkapāpju pārnesumu kārbām

Sajūga pedālis ir visai vienkāršs, jo pilda tikai ir/nav funkciju, līdz ar to, pedāli nospiežot un ātri atlaižot, auto nenoslāpst, neraustās un nebuksē, toties nepārslēdzas uz citu pārnesumu, ja pedālis nav nospiests. Pārnesumu kārba ir diezgan reālistiska – reaģē ātri un precīzi, bet ir pārāk maza, lai būtu pavisam reālistiska. Kloķi ir vienkārši vadīt, satverot ar diviem pirkstiem, un kas attiecas uz stūri, tad, programmatūrā iespējams uzstādīt, cik spēcīgu „Force Feedback” lietotājs vēlas, tādēļ, atšķirībā no dažiem citiem produktiem, pēc pāris dienu brauciena ar Logitech G25, roku muskuļi nesāpēs.


Stūres apakšpuse


Secinājumi

Lai gan, iegādājoties šo Ierīci, jāšķiras no naudas daudzuma, kas ir adekvāts summai par kuru jau iespējams nopirkt vecu, reālu automašīnu brīvā laika aizpildīšanai uz tuvējā kartupeļu lauka, tā tomēr ir šīs naudas vērta. Ja plānos neietilpst H veida ātrumkārbas lietošana, tad, iespējams, vajadzētu apsvērt iespēju iegādāties divreiz lētāko Logitech Momo sērijas stūri.

Produkta aptuvenā cena: 155 Ls

Plusi:

+ Sešu pakāpju pārnesumu kārba
+ Iespējams izvēlēties arī divvirzienu ātrumkārbu
+ Reālistisks stūres rats ar īstas ādas apdari
+ Trīs nerūsējoša tērauda pedāļi ar dažādiem pretestības līmeņiem

Mīnusi:

– Ļoti augsta cena
– Sajūga pedālis nav reālistisks
– Pārnesumu kārba varētu būt augstāka un platāka

Izsaki savu viedokli