Aktuāls

Tā kā pēdējais BOOT.Lv auto apskats bija par jauno E-klasi, bet nākamais būs par Jaguar XF jaudīgo SV8 modifikāciju, tad starp šiem, krīzes laikā neētiskajiem spēkratiem, apskatīsim pavisam vienkāršu, bet tāpēc ne sliktāku modeli – atjaunināto Ford Focus sedana izpildījumā un ar 1,6-litru benzīna dzinēju.

Lētāks kā dīzelis, bet gandrīz tikpat ekonomisks

Par ārpusi nav ko daudz teikt – klasiskajā dizainā izceļas vienīgi priekšas daļa ar slīpajiem lukturiem un lielo gaisa atveri, pārējais ir veidots tā, lai patiktu pēc iespējas plašākam klientu klāstam, t.i. bez liekiem dizaina elementiem. Tādēļ turpināsim uzreiz ar braukšanas iespaidiem – 100 zirgspēkus attīstošais 1,6-litru benzīna agregāts darbojas sprigani un, lai arī tam, vismaz uz papīra, nav nekādu sportisku ambīciju, apgriezienu diapazonā virs 3’000 apgr./min. dzinējs pārsteidz ar sportisku rūkšanu. Braucot ar 110 km/h un ātrāk šī rūkoņa ātri varētu apnikt, tomēr atļautā ātruma ietvaros dzinējs uzvedas klusi un nesasniedz minēto apgriezienu robežu. Jāatzīmē arī patīkamais patēriņš, kas uz šosejas ir 5-6 litri, pilsētā ap 8 litriem, līdz ar to vidējais patēriņš raiti iekļaujoties satiksmē nepārsniegs 7,5 litrus uz 100 kilometriem. Patīkams rādītājs, ņemot vērā, ka lētākā dīzeļa versija maksā vismaz 2’500 latus vairāk nekā mūsu apskatītais benzīnieks.

Labāks kā vecs premium klases auto

Un jāatzīst, ka arī pārnesumkārbas un balstiekārtas darbība neapbēdināja. Piecu pakāpju manuālā pārnesumkārba slēdzās precīzi un ērti, varētu teikt, ka gandrīz vai sportiski… Līdzīgi var teikt par balstiekārtu – tā ir visu jauno Ford modeļu specialitāte, jo vienlaikus ir gan komfortabla, gan arī stingra līkumos un to pastiprina atsaucīgā stūre, kas bez jebkādas aiztures ļauj mainīt auto kustības virzienu. Protams, salīdzināt ar jaunu BMW nevar, bet ar kādu 90to gadu eksemplāru gan, un braukšanas izjūtas ar jaunu Focus noteikti ir labākas nekā ar palietotu Audi, BMW vai Mercedes modeli.

Bagāžas nodalījums ar 537 litru tilpumu

Salonā iespējam nokļūt caur plašām priekšejām un salīdzinoši šaurām aizmugurējām durvīm, un tas pats atspoguļojas arī vietas daudzumā – priekšā jūtos labi un varu ērti iekārtoties, tomēr aizmugurē aiz sevis iesēsties ir visai pagrūti. Jāatzīst gan, ka četri pasažieri augumā līdz 1,80 metriem varētu justies ērti arī garākos braucienos. Atšķirībā no salona bagāžas nodalījums nekādus iebildumus neraisa – ar 537 litriem tas ir ne vien lielāks kā hečbekam, bet ar nenolaistiem sēdekļiem arī ietilpīgāks par universālu.

Pelēki melno interjeru atsvaidzina ar alumīnija aplikācijām apveltītā vidus konsole, interesanta dizaina stūre un sēdekļu zīmējums ar gaišajām svītrām. Tomēr svarīgākais šādas klases auto ir nevis izskats, bet gan ergonomika, kas lielos vilcienos ir laba. Ja vēlamies piekasīties, tad nedaudz par tālu varētu šķist ātrumpārslēgs, kā arī nepārliecina audio sistēmas distances vadības novietojums, kas varētu būt uz, nevis aiz stūres.

Kondicionētājs, apsildāmi sēdekļi un miglas lukturi jau standarta aprīkojumā

Bāzes aprīkojuma līmenis Trend jau standartā piedāvā gandrīz visas ērtai un drošai braukšanai nepieciešamās ekstras – sešus drošības spilvenus, ABS un ESP sistēmas, miglas lukturus, kondicionētāju, audio sistēmu ar radio, kompaktdisku atskaņotāju un AUX ieeju, apsildāmus priekšējos sēdekļus, elektriskos priekšējos logus un elektriski regulējamus un apsildāmus spoguļus. Pilnai laimei pietrūkst divi ilgākos braucienos neaizstājami elementi – elkoņa balsts par 110 latiem un kruīza kontrole par 290 latiem. Ja četru durvju Ford Focus 1.6 Trend standarta cena ir 11’099 lati, tad kopā ar metālisku virsbūves krāsojumu un mūsu ieteicamo papildus aprīkojumu tā sasniedz 11’779 latus, kas ir visai laba cena par kompaktās klases sedanu ar mūsdienīgu aprīkojumu. Šajā brīdī kāds steigsies iebilst, ka par šādu naudu iespējams iegādāties (maz)lietotus lielākus un prestižākus modeļus, tomēr jauns auto ir jauns auto – nav jāuztraucas par tehniskām ķibelēm, tik vien kā reizi gadā jāaizbrauc uz apkopi, kuru cenas mūsdienās svārstās ap 200 latiem.

BOOT.Lv novērtējums(8 balles no 10):

Pirms apskata biju visai skeptiski noskaņots, domājot, kas tad tāds tādā parastā Focusā ar 1.6 dzinēju var būt, tomēr biju patīkami pārsteigts – otrais mazākais benzīna dzinejs pārsteidza ar savu spriganumu, balstiekārta – ar stingro, bet komfortablo darbību, savukārt ātrumu pārslēgšana ar precīzo kulisi un ērto pārslēgu pēc iepriekšējiem automātiem pat sagādāja neviltotu prieku.

Modeļa nosaukums: Ford Focus Sedan 1.6 Trend

Dzinējs: 1,6-litru benzīna dzinējs

Pārnesumkārba: 5-pakāpju manuālā

kW/Zs: 74/100

Maks. griezes moments: 150 Nm

0-100 km/h: 12,0 sek.

Maks. ātrums: 182 km/h

Degvielas patēriņš (rūpnīcas): 6,7 l uz 100 km

Pašmasa: 1195 kilogrami

Izmēri(garums/platums/augstums): 4481/1839/1497 milimetri

Bāzes cena: 11’099 lati

Testa auto cena: 11’369 lati

Fotogrāfiju autors: Rihards Baumanis

Liels paldies par sadarbību Ford oficiālajam pārstāvim Baltic Motors!

Izsaki savu viedokli