Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Pēc diviem gadu desmitiem ar atmosfēriskajiem dzinējiem zem M sērijas dzinēja pārsegiem BMW turpmākajos M modifikāciju modeļos plāno uzstādīt turbo agregātus. Iemesli divi – no vienas puses turbo dzinēju patēriņš un izmešu daudzums būs ievērojami mazāks, no otras puses specifisko V8 un V10 ražošanas izmaksas ir augstas…par augstu globālās krīzes apstākļos.

Jāatzīmē, ka abi galvenie konkurenti – Audi un Mercedes-Benz – savos (R)S un AMG modeļos jau labu laiku izmanto turbīnas un kompresorus, kas nodrošina paaugstinātu griezes momentu. Piemērs pašu BMW modeļu rindās – uzlabots 335i, kas aprīkots ar sešu cilindru trīs litru twin-turbo dzinēju, pēc dinamikas rādītājiem neatpaliek no M3 ar četru litru atmosfērisko V8.

Pirmais jaunais M sērijas modelis ar turbo dzinēju būs X6 xDrive M. To aprīkos ar 4,4-litru V8 benzīna agregātu, kas ar divu turbīnu palīdzību spēs attīstīt 500 zirgspēkus un 700 Nm.

Šāds pats dzinējs tikšot uzstādīts arī nākamās paaudzes M5, kas tirdzniecībā solās nonākt 2010. gada beigās.

Izsaki savu viedokli