Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Piedzīvojis debiju Opel Cascada kabrioletā, 1,6 SIDI Turbo ar 125 kW/170 ZS no jaunās vidēja izmēra benzīna dzinēju saimes tagad stāsies Zafira Tourer benzīna agregātu klāsta priekšgalā. 

Pilnībā no jauna konstruētais tiešās iesmidzināšanas dzinējs izceļas ar savu 280 Nm maksimālo griezes momentu, kas ir par 12 % vairāk nekā ciešākajiem konkurentiem 150 – 180 ZS kompakto vienapjoma automobiļu segmentā. Dzinējs ir arī paraugs augsta griezes momenta jau pie zemiem apgriezieniem un elastības ziņā – maksimālais griezes moments ir pieejams jau pie 1,650 apgriezieniem minūtē, kas nodrošina vienmērīgu paātrinājumu un spēcīgu vilktspēju. Jaunais 1,6 SIDI Turbo Zafira Tourer modelī arīdzan veidots, lai nodrošinātu izcilu skaņas izolāciju ar ārkārtīgi zemu trokšņu un vibrācijas līmeni. Turklāt, pateicoties modernākajām tehnoloģijām, kuru starpā ietilpst arī Opel Start/Stop sistēma, arī tā degvielas patēriņš un CO2 emisiju daudzums ir vieni no zemākajiem savā segmentā – tikai 6,6 litri uz 100 km (kombinētajā ciklā) un 154 g/km CO2.

newego_LARGE_t_77761_199566

Jaunākās paaudzes 1,6 SIDI Turbo motors Zafira Tourer modelī būs pieejams ar arī jaunākās paaudzes sešpakāpju manuālo transmisiju. Ar savu vienmērīgo un ātro pārnesumu pārslēgšanas kvalitāti tā savā segmentā atbilst visaugstākajiem standartiem, pateicoties dažādajiem pasākumiem, kas tika īstenoti, lai uzlabotu transmisijas mehānismu un samazinātu ātrumpārslēga brīvkustību. Tāpat pieejama ir arī jauna sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba ar zemu berzes līmeni un Active Select funkciju, kas pārnesumus ļauj pārslēgt arī manuāli, tādējādi ļaujot izbaudīt braukšanu sportiskā manierē.

Jaunā Zafira Tourer 1,6 SIDI Turbo cena ir sākot no 28,155 eiro un 29,450 eiro ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu (Vācijā ieteicamā mazumtirdzniecības cena, ieskaitot PVN). To jau ir iespējams pasūtīt un šo automobiļu piegāde tiks uzsākta vēl pirms vasaras sākuma.

Jaunais 1,6 SIDI Turbo ir viens no trim galvenajiem dzinējiem, kas 2013. gadā tiks ieviesti Zafira Tourer modelim. Pārēji divi ir 2,0 BiTurbo CDTI, kas šo modeli padara par ātrāko kompakto vienapjoma automobili ar dīzeļdzinēju, un jaunākās paaudzes 1,6 CDTI, kas samazina NOx emisiju daudzumu par 70 % un jau tagad atbilst stingrajiem Euro 6 emisiju standartiem. Šajā modernajā motorā apvienots 320 Nm maksimālais griezes moments un 4,1 litra uz 100 km degvielas patēriņš, bet tā emisiju daudzums ir tikai 109 g/km CO2 – lielisks rezultāts tik plašam septiņvietīgam automobilim.

Jaunais 1,6 SIDI Turbo motors noslēdz Zafira Tourer benzīna dzinēju piedāvājumu, kā arī stājas tā priekšgalā kā jaudīgākais šī klāsta pārstāvis. Tas pievienojas 85 kW/115 ZS jaudīgajam dabiskās vilkmes 1,8 litru motoram un divām 1,4 Turbo agregāta versijām ar 88 kW/120 ZS un 103 kW/140 ZS.

Zafira_Tourer_ModelOverview_Design_cnt_mmpar_1_2_768x432_1200_zat12_i01_011

Kamēr visi pārējie konkurenti nodrošina tikai 240 – 250 Nm maksimālo griezes momentu, Zafira Tourer 1,6 SIDI Turbo starp 1,650 un 4,250 apgr./min attīsta līdz pat 280 Nm. Paātrinājums no nulles līdz 100 km/h tiek sasniegts jau 9,2 sekundēs, savukārt elastība ir vienkārši izcila, – braucot ar piekto pārnesumu, ātrumu no 80 līdz 120 km/h ir iespējams attīstīt jau 9,5 sekundēs – bet automobiļa maksimālais ātrums ir 212 km/h.

Lai nodrošinātu lielisku jaudu un klusu gaitu optimālam braukšanas komfortam, jaunā 1,6 SIDI motora inženieru galvenais uzdevums bija zems vispārējo trokšņu un vibrācijas līmenis. Attiecīgi tika veikti arī ieplūdes un izplūdes sistēmu uzlabojumi: tā, piemēram, lai atdalītu vārsta vāku no cilindra galvas, lietā tika likti speciāli īpaši izturīgi slēdži un blīves. Izmantojot tiešās iesmidzināšanas un sadegšanas kontroles tehnoloģijas, inženieri spēja ievērojami samazināt trokšņu līmeni salīdzinājumā ar iepriekšējo dzinēju. Šīs skaņu inženierijas rezultātā braucējs varēs izbaudīt klusu un mierīgu tukšgaitu, patīkamu skaņu pie jebkāda griezes momenta un arī pie augstiem apgriezieniem.

“Mūsu jaunais 1,6 litru motors ar samazinātu tilpumu ir sākums mūsu dzinēju klāsta fundamentālo atjaunošanas pasākumu virknē. To raksturo liels griezes moments pie zemiem apgriezieniem, un tas ir īpaši kluss un videi draudzīgs,” saka Maiks Ablesons (Mike Ableson), Opel valdes loceklis un GME Mašīnbūves daļas viceprezidents. “Tagad 1,6 SIDI Turbo savas stiprās puses demonstrēs arī mūsu elegantajā un daudzpusīgajā modelī Zafira Tourer, padarot to par lielisku un ļoti ērtu kompakto minivenu.”

Saistītās tēmas: automašīnasopel

Izsaki savu viedokli