Aktuāls

Šobrīd uzņēmuma ksenona Plus un LED priekšējie lukturi jau nodrošina izcilu ceļa apgaismošanu un piešķir ar četru gredzenu emblēmu rotātajiem automobiļiem nesajaucamu izskatu. Nākotnē Audi transportlīdzekļu gaismas uz apkārtējās vides apstākļiem reaģēs vēl precīzāk, un tās tiks kontrolētas pilnībā elektroniski. Pirmais solis šajā virzienā tiks sperts šogad ar matricu LED priekšējiem lukturiem.


2008-audi-a4-led-headlights1

No baltām gaismas diodēm veidotās dienas braukšanas gaismas ietilpst drošības un stila aprīkojumā, kas atspoguļo Audi pioniera lomu konkurentu vidū. Debiju tās piedzīvoja 2004. gadā automobilī Audi A8 W12.

Tas bija pirmais solis pretī Audi unikālajam un nesajaucamajam priekšējo lukturu dizainam. Šobrīd LED dienas braukšanas gaismas tiek piedāvātas visās zīmola modeļu sērijās. Ikvienā modelī gaismas diodes sniedz daudz brīvības lukturu iekšējās uzbūves projektēšanā. Tas, vai līnijas ir izliektas vai taisnas, Audi modeļu sērijās nesajaucami tiek sasaistīts ar specifisku apgaismojuma funkciju.

Modelī A1 vienā lukturī tiek izmantotas divas gaismas diodes. Tās izstaro gaismu caurspīdīgā polimēra caurulītē – gaismas virzītājā, kas rada vienmērīgu kontūru. Modelī Audi A7 Sportback papildu aprīkojumā pieejamo LED priekšējo lukturu dienas braukšanas gaismas arī ir taisnas, bet tās veido 18 atsevišķas LED diodes, kam priekšā ir polimēra elements. LED dienas braukšanas gaismas patērē mazāk enerģijas, tām ir ļoti garš kalpošanas laiks, un tām nav nepieciešama apkope.

Audi-R8-LED-headlights-lg

Pilnībā no LED diodēm veidotie priekšējie lukturi modeļos A6, A7 Sportback, A8 un, visnesenāk, A3 piešķir automobiļiem nesajaucamu stilu un izteiksmīgu izskatu. Mazās LED diodes var izkārtot līnijās, to dažādās apgaismes funkcijas var realizēt, kontrolējot diodes atsevišķi.

Priekšējie lukturi veido gaismas rakstu, kas ir nesajaucams un daudzos gadījumos rada trīsdimensionālu efektu. Tik iespaidīgas dizaina iezīmes izveidot bija iespējams, tikai cieši sadarbojoties inženieriem un dizaineriem. Stefans Berlics (Stephan Berlitz), Audi Apgaismojuma funkciju/inovāciju izstrādes nodaļas vadītājs, teica: “Mēs vienmēr atrodam veidu, kā nevainojami līdzsvarot tehnoloģijas un stilu”. Cēzars Muntada Roura (Cesar Muntada Roura) no Audi Eksterjera dizaina nodaļas skaidroja: “Tās ir mūsu zināšanas vienam par otra kompetences jomu, kas padara mūs stiprus”.

Šodienas apgaismojuma tehnoloģijas

Neatkarīgi no tā, vai priekšējie un aizmugurējie lukturi ir ksenona Plus vai veidoti no LED diodēm, tie Audi modeļos rada spēcīgu iespaidu. Zīmola apgaismojuma tehnoloģijas apvieno pievilcīgu izskatu ar augsta līmeņa aktīvo drošību – pateicoties adaptīvajām gaismām, šodienas priekšējie lukturi jau reaģē uz apkārtējo vidi un citiem automobiļiem satiksmē.

Ksenona Plus priekšējie lukturi

Ksenona Plus priekšējie lukturi tiek piedāvāti visos Audi klāsta modeļos kā papildu vai standarta aprīkojums. Ksenona priekšējie lukturi ir veidoti ar gāzizlādes spuldzēm. Divi volframa elektrodi ir iekausēti kvarca stikla cilindrā, kas zināms kā deglis, un starp tiem deg koncentrēts gaismas loks. Ksenona inertās gāzes pildījums deglī, kurā ir līdz pat 100 bāru spiediens, izstaro nedaudz violetu gaismu, savukārt stikla cilindrā esošie metāliskie sāļi samazina tā krāsas temperatūru līdz dienas gaismas spektram.

Ksenona priekšējie lukturi rada daudz spožāku gaismu un labāku apgaismojumu kā halogēna priekšējie lukturi ar kvēlspuldzēm, to enerģijas patēriņš ir par aptuveni 20 procentiem zemāks, un tiem ir daudz ilgāks kalpošanas laiks. Audi ksenona Plus tehnoloģijā viens deglis rada gan tuvo, gan tālo gaismu starus, pārslēgšanās starp tiem notiek ar kustīga aizvara palīdzību. Protams, ksenona priekšējie lukturi nesatur dzīvsudrabu.

LED priekšējie lukturi

Audi ir tālu priekšā konkurentiem arī LED priekšējo lukturu jomā. Šī modernā tehnoloģija 2008. gadā tika ieviesta modelī R8, un šobrīd tā tiek izmantota visās modeļu sērijās līdz pat A3. LED gaismas krāsas temperatūra ir aptuveni 5500 kelvini, tādēļ tā līdzinās dienas gaismai, kas mazina acu nogurumu. Gaismas diodēm nav nepieciešama apkope, tās kalpo visu automobiļa kalpošanas laiku, turklāt tās ir ļoti efektīvas. Piemēram, tuvās gaismas patērē vien aptuveni 40 vatus, kas ir par pieciem procentiem mazāk kā ksenona Plus lukturiem.

Jaunajā Audi A3 tuvo gaismu starus rada divos brīvas formas reflektoros esoši deviņi augstas veiktspējas LED čipi, savukārt tālajās gaismās, lai raidītu staru caur alumīnija ietvara atvērumu, tiek izmantotas desmit augstas veiktspējas LED diodes. Statiskās līkumu gaismas un vissezonu gaismas atrodas atsevišķā modulī, bet dienas braukšanas gaismas, gabarītlukturi un avārijas gaismas rada gaismas virzītāji, kas šaurā līnijā izvietoti ap augšējiem un iekšējiem lukturiem. Izliekums piešķir priekšējo lukturu iekšpusei formu.

Audi LED priekšējie lukturi ir sevi pierādījuši ne tikai uz ielas, bet arī autosacīkstēs. Tie 2010. gadā debitēja R 15 TDI Lemānas sporta prototipā. 2011. gadā nākamās paaudzes sacīkšu automobilī R18 TDI pirmo reizi tika izmantoti pilnībā no LED diodēm veidoti priekšējie lukturi. LED lukturu vairāk kā 200 vatu kopējā apgaismojuma jauda rada gaismas staru, kas spēj apgaismot līdz pat kilometru uz priekšu. To ekvivalentā 1000 luksu gaismas intensitāte ir piecas līdz septiņas reizes lielāka kā sērijveidā ražoto automobiļu priekšējiem lukturiem.

Nu jau daudzus gadus LED tehnoloģija tiek izmantota arī aizmugurējās gaismās – kā standarta vai papildu aprīkojums. Pretēji kvēlspuldzēm gaismas diodes nodrošina pilnu apgaismojuma intensitāti zibens ātrumā un bez kavēšanās – piemēram, kad autovadītājs strauji nobremzē, ātri reaģējošās bremžu gaismas dod aizmugurē braucošā automobiļa vadītājam vairāk laika reaģēt.

Saistītās tēmas: audiautomašīnas

Izsaki savu viedokli