Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Audi plāno sportisko S5 turpmāk aprīkot ar 333 zirgspēkus attīstošu trīs litru V6 kompresora agregātu, aizstājot smagāko un vairāk patērējošo 4,2-litru V8 dzinēju (344 zirgspēki). Tāds pats dzinējs uzstādīts arī jaunajam Audi S4, kas tirdzniecībā nonāks nākamā gada pavasarī.

Lai arī jaunajam spēka agregātam zirgspēku skaits ir mazāks, tam ir lielāks griezes moments, mazāks patēriņš un tas uzrāda labākus dinamiskos rādītājus. Piemēram, jaunais Audi S4 no vietas līdz simtam paātrinās 5,1 sekundē (ar veco V8 – 5,6 sekundēs), savukārt vidējais patēriņš solās būt vien 9,7 litri, kas ir par 27 procentiem mazāk nekā vecajam S4.

Vecā 4,2-litru V8 dzinēja fani gan var neskumt, jo tas, iegūstot papildus divas turbīnas, iespējams tiks uzstādīts nākamo paaudžu S6 un S8 modeļiem, aizstājot V10 agregātus. Savukārt līdz šim S6 un S8 modeļos izmantotais V10 arī varētu savu dzīvi turpināt, iegūstot divas turbīnas un nonākot uz R8 bāzes topošajā sporta automobilī R10. Tik tālu viss skaidrs? Turpinam.

Audi R8 bāzes versija iespējams tiks pie uzlabotā V8 (ar divām turbīnām), kamēr ar kompresoru aprīkotais trīs litru V6 visdrošāk nonāks ne vien zem S4 un S5, bet arī zem jaunā R4 dzinēja pārsega. Arī RS modeļu agregāti turpmāk kļūs vēl jaudīgāki un vēl vieglāki, piesakot nopietnu konkurenci mātes kompānijai Porsche.

Vēl viens aktuāls jaunums – Audi S3 turpmāk kā papildus aprīkojums būs pieejama sešpakāpju divu sajūgu DKG (vienlīdzīga ar DSG) pārnesumkārba, kas nodrošinās labākus dinamiskos rādītājus un mazāku patēriņu. Tādējādi Audi S3 no vietas līdz simtam paātrināsies 5,5 sekundēs (ar manuālo pārnesumkārbu – 5,7 sekundes), bet patēriņš un CO2 izmešu daudzums nokritīsies līdz 8,3 litriem uz 100 kilometriem un 193 g/km.

Izsaki savu viedokli