Aktuāls

Ar viedtālruni rokā jau no bērna kājas: ieteikumi vecākiem par pusaudžu aizraušanos ar viedierīcēm

Tālruņi, mobilās ierīces

LMT izstrādā militāro platformu “Viedsargs” Latvijas aizsardzībai

Sakaru pakalpojumi

”iPhone 8” un ”iPhone X” parāda iespaidīgus rezultātus veiktspējas testos

Tālruņi, mobilās ierīces

Latvijas iedzīvotāji iepērkas “Google Play” veikalā par vidēji 3 eiro

Sakaru pakalpojumi

Pavīd pirmās ”Samsung Galaxy S9” baumas – Ierīcei būšot 1000 kadru sekundē kameras sensors

Tālruņi, mobilās ierīces

”Samsung” beidzot piedāvā likvidēt ”Bixby” pogas funkcionalitāti

Mobilās aplikācijas

”iMessage” maksājumu serviss ”iOS 11” vēl nebūs pieejams

Mobilās aplikācijas

Eksperts: lietu internets pamazām sāk savu attīstību biznesa vidē Latvijā

Internets

Prezentēts jaunais ”Volkswagen Amarok Aventura Exclusive” prototips un īpašais ”Dark Label” modelis

Auto, Moto

Uzzināt par “Tele2” piedāvātajām vakancēm un pieteikties darbam tagad varēs caur čatbotu

Telekomunikācijas

Jaunākā Latvijas interneta lietotāju aptauja, ko veicis Baltcom sadarbībā ar Gemius, liecina, ka augstāka interneta pakalpojumu cena nevairo klientu apmierinātību ar saņemtā pakalpojuma kvalitāti. Ceturtā daļa no aptaujātajiem interneta lietotājiem, kas par interneta pieslēgumu maksā vairāk nekā 15 eiro mēnesī, uzskata, ka viņu interneta rēķina summa nav atbilstoša saņemtā pakalpojuma kvalitātei.

41,9% Latvijas interneta lietotāju par mājas interneta pieslēgumu šobrīd maksā vairāk nekā 15 eiro mēnesī, no tiem 14,8% mēneša tēriņi par internetu pārsniedz 20 eiro. Saskaņā ar aptaujas datiem tieši iedzīvotāji, kas par internetu maksā vairāk kā 15 eiro mēnesī, ir visneapmierinātākie ar interneta cenas un kvalitātes attiecību. Savukārt visapmierinātākie ar interneta pakalpojuma kvalitāti ir lietotāji, kas par internetu mēnesī izdod ievērojami mazāku summu. Tas ļauj secināt, ka augstāka pakalpojumu cena negarantē tai atbilstošu pakalpojuma kvalitāti.

“Tendences rāda, ka līdz ar video straumēšanas un tiešsaistes spēļu popularitātes pieaugumu, aug arī pieprasījums pēc aizvien lielāka interneta datu apjoma un stabilitātes. Vienlaikus cilvēki arvien lielāku nozīmi piešķir kvalitātes un cenas attiecībai. Šī ir laba ziņa gan Baltcom un citiem fiksētā interneta pakalpojumu sniedzējiem, gan interneta lietotājiem. Aug prasības, aug konkurence, kas loģiski novedīs arī pie kvalitātes celšanās un cenas krituma. Tā, piemēram, Baltcom, sekojot prasībām tirgū, jau aizvadītajā gadā būtiski samazināja interneta cenu,” stāsta Baltcom valdes priekšsēdētājs Nikolā Buasēns (Nicolas Boissin).

80,8% aptaujāto repondentu atzīst, ka labprāt ietaupītu trešdaļu summas no sava mājas interneta rēķina, ja būtu šāda iespēja. Lielākā daļa respondentu, 43,5%, ietaupīto summu atvēlētu citu ikdienas vajadzību nodrošināšanai, taču vairāk nekā 15% šos līdzekļus veltītu atpūtai un ceļojumiem, veselībai un skaistumkopšanai, kā arī ietaupīto labprāt uzkrātu.

“Skaitļi ir pārsteidzoši. Lai gan vairums respondentu apgalvo, ka labprāt ietaupītu, to Latvijas interneta lietotāju īpatsvars, kas par interneta pakalpojumiem pārmaksā, ir ļoti augsts. Redzam, ka bieži vien cilvēki nemeklē sev izdevīgāku risinājumu, viņi pirms daudziem gadiem noslēguši līgumus ar interneta pakalpojumu sniedzējiem un turpina maksāt uzpūstas cenas. Lietotāju vajadzības aug ar katru dienu, līdz ar tām arī pakalpojumu kvalitāte un konkurence,” uzsver Nikolā Buasēns.

Izsaki savu viedokli