Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Jaunajam Apple iPhone tirgū šobrīd veicās varen labi, tomēr arī konkurenti nesnauž. Ja neesat Apple produktu iPod un MacBook cienītājs, iespējams arī kā savu nākamo viedtālruni labprātāk izvēlēsieties kāda cia ražotāja veikumu ar Microsoft Windows Mobile operētājsistēmu. Un iPhone nav ideāls tālrunis. Tam ir gana daudz aparatūras un programmatūras trūkumu, kas nepiemīt citiem viedtālruņiem.

HTC Touch P3450


Kas to lai zina, kurš no kura kopējis, tomēr nevar noliegt, ka abi tālruņi – gan Touch, gan iPhone, ir ļoti līdzīgi – milzīgs skārienjūtīgais ekrāns, kas nosedz turpat vai visu tālruņa virsmu un vientuļš virzientaustiņš zem tā. Par acīm redzamo līdzību negribētos pārmest ne vienam, ne otram ražotājam, jo manuprāt tā ir nenovēršama nākotnes virzība mobilo tālruņu dizainā. Ievades instrumenti kļūst virtuāli un ekrāns līdz ar tālruņa numuriem un SMS ataino arī interneta resurus, ofisa dokumentus, attēlus un video failus, tadēļ nepieciešams lielāks laukums. HTC Touch nosaukums jau pats par sevi izceļ tālruņa displeja skārienjūtības funkciju, pie kuras HTC inžinieri piegriezuši īpašu vērību. Runā, ka šis tālrunis atpazīs, vai lietotājs informāciju ievada ar pirksta pieskārinu, vai stailusu attiecīgi mainot skārienjūtīgumu un interpretāciju. Diemžēl laukums, pa kuru pirkstiem slidināties ir ievērojami mazāks nekā iPhone – tikai 2,8 collas pa diagonāli (Apple iPhone displeja diagonāle ir trīsarpus collas gara).

Ekrāna izmērs diemžēl nav vienīgais rādītajs, kurā HTC Touch atpaliek no Apple iPhone. Tāpat pieklibo arī ekrāna izšķirtspēja, iebūvētās atmiņas apjoms, gaidīšanas/runāšanas laiks un tā tālāk. Patiesībā, Touch tehniskajā ziņā no iPhone atpaliek pilnīgi visā, atskaitot vienu – izmēru. Touch ir ievērojami mazāks un vieglāks, līdz ar to arī ērtaks līdzi nēsāšanai. Arī noapaļotais korpuss varētu būt patīkamāks, ja ne acīm tad vismaz jūsu rokām.

Touch šobrīd ir nopērkams tikai Apvienotajā Karalistē, bet jau pavisam drīz nonāks pārdošanā arī citur Eiropā un ASV. Tālruņa cena – aptuveni 300 eiro. Ievērojami mazāka kā Apple iPhone, kas pilnībā atsver Touch tehniskos trūkumos. Arī Windows Mobile 6.0 operētājsistēma manuprāt ir labak pārdomāta, kā OS X mobilais variants.

HTC Omni

Šis Windows Mobile 6.0 viedtālrunis nepavisam nelīdzinās ne iPhone, ne radiniekam HTC Touch. Dizaina koncepcija drīzāk atgādina Nokia E90. Miniatūram laptopam līdzīgais viedtālrunis piedavā pilnu qwerty tastatūru un atlokāmu 4 collu 800 x 480 punktu displeju, kas izmēros un it īpaši izšķirtspējā ievērojami pārspēj iPhone. Tomēr lietotājam pieejamā 1,2 GB iebūvētā atmiņa salīdzinājumā ar iPhone 4 – 8 gigabaitiem tāpat šķiet niecīga. Arī izmērs un svars, kas bija Touch trumpis cīņā ar iPhone, Omni gadījumā jāuzskata par trūkumu. Tālrunis ir 13 x 8,1 x 1,6 centimetrus liels – iPhone tikai 11,5 x 6,1 x 1,2 cm. HTC Omni cena un pieejamība pašlaik vel nav zināma, tomēr es jau tagad varu paredzet, ka šis HTC supertālrunis būs vismaz tikpat dārgs kā iPhone ja ne vēl dārgāks. Par lietošanas ertībām, kā mēs visi labi zinām, arī jāmaksā.

HTC, protams, nav vienīgais mobilo tālruņu ražotājs, kas piedāvā tehniski spējīgus un pārdomātus digitālos līdzgaitniekus ar Microsoft Windows Mobile operētājsistēmu. Baumo, ka pats Microsoft izstrādā ar mobilā tālruņa funkcijām papildinātu Zune versiju “Zune Moniker”. Diez cik labi ar Apple izsvēpēšanu Microsoft līdz šim nav veicies. i-tālrunim pamatīgu konkurenci sagādās arī LG un Samsung ar “Prada” un “F700”. Minētajiem Windows Mobile viedtālruņiem, laikam ejot, pievienosies vēl ļoti daudz citi, tomēr ir pamats šaubām, vai kāds no tiem izpelnīsies tādu popularitāti kā iPhone. Dēļ nu jau “maģikskā” Apple tālruņa simtiem gribētāju bija gatavi pārvākties uz dzīvi pie lielveikalu durvīm jau piecas dienas pirms iPhone oficiālās debijas. Un jau pirmajās trīs dienās pēc tās, pustūkstoti dolāru verto iPhone savā īpašumā iegādājās vairak nekā pusmiljons cilvēku.

Spriežot pēc visa tā, šķiet, ka nebūtu nekāds brīnums, ja iPhone pēc gada vai diviem, kļūtu tikpat populārs kā fenomenālais iPod mp3 atskaņotājs. Cilvēki labprāt uzticas tā dēvētajam “bara instinktam” un labprātāk iegādājās to produktu, kuru praksē pirms viņiem ir pārbaudījuši tūkstošiem vai pat miljoniem citu lietotāju. Un nevar noliegt arī zīmola nozīmību. Apple ir pielīdzināms tādiem “veselīgā uztura” brendiem kā “Coca Cola”, “McDonalds” vai “Audi” un “Mercedes-Benz” auto pasaulē, kurus pazīst it visur pasaulē un kurus dažs labs iemācījies izrunāt ātrāk nekā vārdus “mamma” un “tētis”. To pašu nu nekādi nevarētu attiecināt uz HTC, ar kuru būšu atklāts, tuvāk iepazinos tikai tagad.


Kā pasargāt iPhone ekrānu un korpusu no skrāpējumiem?


Arī tavu HTC viedtālruni ir iespējams pasargāt no skrāpējumiem!

Izsaki savu viedokli