Aktuāls

”Huawei” prezentē jauno ”Huawei Mate 10 lite” – viedtālruni ar kamerā iestrādātām dubultajām lēcām

Tālruņi, mobilās ierīces

Nominēts Latvijā visstraujāk augošais tehnoloģiju uzņēmums

IT sasniegumi, bizness

”iOS” lietotāji ar ”Gmail” aplikāciju drīzumā varēs lasīt arī citu servisu epastus

Mobilās aplikācijas

Kontakta parkošanās un pārpildīti auto – braukšanas kultūra citviet pasaulē

Auto, Moto

Jaunais ”Audi A7 Sportback” – sportisks luksusa klases modelis

Auto, Moto

Tagad arī Latvijā pirkumus no ”App Store”, ”Apple Music”, ”iTunes” un ”iBooks” varēs apmaksāt ar “Tele2” rēķinu

Internets

LG un ”Qualcomm” sadarbosies, lai izstrādātu nākamās paaudzes savienojumu risinājumus automašīnām

Auto aprīkojums
post-image

Lietotāji pievēršas sociālajiem medijiem, lai padižotos draugu priekšā, savāktu pēc iespējas vairāk «Patīk» un justos labi. Taču šajos sociālās atzinības meklējumos viņi rotaļājas ar patiesību un izskaistina savu dzīvi. Kaspersky Lab jaunajā pētījumā ir konstatēts, ka sociālajos medijos desmitdaļa sagrozītu patiesību, lai pēc iespējas daudziem iepatiktos viņu ziņas. Pētījums arī parāda, ka, tiecoties pēc «Patīk», vīrieši biežāk nekā sievietes publicē ziņas par privāto dzīvi. Desmitdaļa (9 %) vīriešu publicētu savu kailfoto salīdzinājumā ar tikai 5 % sieviešu, un 13 % vīriešu publicē draugu fotogrāfijas, kurās viņi ir redzami atklātā apģērbā.

Lai piesaistītu uzmanību un nodrošinātu ievērojamu skaitu «Patīk», aptuveni desmitdaļa (12 %) izliekas, ka atrodas kaut kur vai dara kaut ko, kas īsti neatbilst patiesībai. Vīriešu vidū šis daudzums palielinās līdz 14 %, kas liecina, ka daudzi labprātāk saņemtu sociālo mediju uzmanību nekā dalītos savas dzīves reālistiskā attēlojumā.

Pētījums parāda, ka vīrieši jutīgi uztver to, cik daudz «Patīk» viņi saņem sociālajos medijos, un, dzenoties pēc «Patīk», vīrieši biežāk nekā sievietes izpauž kaut ko apkaunojošu vai konfidenciālu par kolēģiem, draugiem vai darba devējiem. Piemēram, salīdzinājumā ar 7 % sieviešu 14 % vīriešu sacīja, ka viņi izpaustu kaut ko konfidenciālu par kolēģi, 13 % ir gatavi publicēt kaut ko konfidenciālu par savu darba devēju, un 12 % izpaustu kaut ko apkaunojošu par draugu salīdzinājumā ar 6 % sieviešu.

Turklāt vīrieši ir sarūgtināti, ja nesaņem cerēto daudzumu «Patīk». Salīdzinot ar 17 % sieviešu, 24 % vīriešu raizējas, ka tad, ja viņu ziņas patīk tikai nedaudziem, viņu draugi domās, ka viņi nav populāri. 29 % vīriešu arī atzina, ka saīgst, ja kāds, kas viņiem ir svarīgs, neatzīmē «Patīk» pie viņu ziņām.

«Patīk» medībās vīrieši mēdz iet tālāk nekā sievietes, publicējot lietas, kas viņus un viņu draugus atspoguļo kompromitējošā gaismā, kas, pēc Vircburgas Universitātes mediju psiholoģes Dr. Astrīdas Karolusas domām, «sakrīt ar pieņēmumu, ka vīrieši ir mazāk orientēti uz sociālo harmoniju un vairāk gatavi uzņemties risku.» Piemēram, salīdzinājumā ar 8 % sieviešu 15 % vīriešu pastāstīja, ka publicētu iereibušu draugu foto, 12 % vīriešu publicētu savu foto atklātā apģērbā, un 9 % vīriešu ir pat gatavi publicēt savu kailfoto salīdzinājumā ar tikai 5 % sieviešu.

Saistītās tēmas: KasperskyLabsociālie tīkli

Izsaki savu viedokli