Aktuāls

ASV prezidents dod zaļo gaismu Īlona Maska ”Hyperloop” projektam, taču to sagaida šķēršļi

IT sasniegumi, bizness

Ātrums un izklaide – jaunā „BlueShockRace” elektrokartingu trase Rīgā

Auto, Moto

”Microsoft” ar jauno ”Windows 10” atjauninājumu oficiāli iznīcinās ”Paint”

Programmatūra
post-image

Lietotāji pievēršas sociālajiem medijiem, lai padižotos draugu priekšā, savāktu pēc iespējas vairāk «Patīk» un justos labi. Taču šajos sociālās atzinības meklējumos viņi rotaļājas ar patiesību un izskaistina savu dzīvi. Kaspersky Lab jaunajā pētījumā ir konstatēts, ka sociālajos medijos desmitdaļa sagrozītu patiesību, lai pēc iespējas daudziem iepatiktos viņu ziņas. Pētījums arī parāda, ka, tiecoties pēc «Patīk», vīrieši biežāk nekā sievietes publicē ziņas par privāto dzīvi. Desmitdaļa (9 %) vīriešu publicētu savu kailfoto salīdzinājumā ar tikai 5 % sieviešu, un 13 % vīriešu publicē draugu fotogrāfijas, kurās viņi ir redzami atklātā apģērbā.

Lai piesaistītu uzmanību un nodrošinātu ievērojamu skaitu «Patīk», aptuveni desmitdaļa (12 %) izliekas, ka atrodas kaut kur vai dara kaut ko, kas īsti neatbilst patiesībai. Vīriešu vidū šis daudzums palielinās līdz 14 %, kas liecina, ka daudzi labprātāk saņemtu sociālo mediju uzmanību nekā dalītos savas dzīves reālistiskā attēlojumā.

Pētījums parāda, ka vīrieši jutīgi uztver to, cik daudz «Patīk» viņi saņem sociālajos medijos, un, dzenoties pēc «Patīk», vīrieši biežāk nekā sievietes izpauž kaut ko apkaunojošu vai konfidenciālu par kolēģiem, draugiem vai darba devējiem. Piemēram, salīdzinājumā ar 7 % sieviešu 14 % vīriešu sacīja, ka viņi izpaustu kaut ko konfidenciālu par kolēģi, 13 % ir gatavi publicēt kaut ko konfidenciālu par savu darba devēju, un 12 % izpaustu kaut ko apkaunojošu par draugu salīdzinājumā ar 6 % sieviešu.

Turklāt vīrieši ir sarūgtināti, ja nesaņem cerēto daudzumu «Patīk». Salīdzinot ar 17 % sieviešu, 24 % vīriešu raizējas, ka tad, ja viņu ziņas patīk tikai nedaudziem, viņu draugi domās, ka viņi nav populāri. 29 % vīriešu arī atzina, ka saīgst, ja kāds, kas viņiem ir svarīgs, neatzīmē «Patīk» pie viņu ziņām.

«Patīk» medībās vīrieši mēdz iet tālāk nekā sievietes, publicējot lietas, kas viņus un viņu draugus atspoguļo kompromitējošā gaismā, kas, pēc Vircburgas Universitātes mediju psiholoģes Dr. Astrīdas Karolusas domām, «sakrīt ar pieņēmumu, ka vīrieši ir mazāk orientēti uz sociālo harmoniju un vairāk gatavi uzņemties risku.» Piemēram, salīdzinājumā ar 8 % sieviešu 15 % vīriešu pastāstīja, ka publicētu iereibušu draugu foto, 12 % vīriešu publicētu savu foto atklātā apģērbā, un 9 % vīriešu ir pat gatavi publicēt savu kailfoto salīdzinājumā ar tikai 5 % sieviešu.

Saistītās tēmas: KasperskyLabsociālie tīkli

Izsaki savu viedokli