Aktuāls

”NASA” drīz paziņos par jaunas dzīvības esamību visumā jeb kā cilvēki notic viltus ziņām

IT sasniegumi, bizness
post-image

Smart-ID unikālo lietotāju skaits Baltijas valstīs ir pārsniedzis 200 tūkstošus. Jauno elektroniskās identifikācijas risinājumu, ko izmanto autorizācijai Swedbank un SEB bankas internetbankās, Latvijā izmanto jau vairāk nekā 100 tūkstoši cilvēku, 60 500 cilvēku Lietuvā un 50 000 Igaunijā.

Kopš Smart-ID ieviest Latvijā, tā lietotāju skaits ir strauji audzis. Lai piekļūtu savai internetbankai, aprīlī Smart-ID risinājumu izmantoja 50 tūkstoši cilvēku. Maija beigās lietotni izmanto jau vairāk nekā 100 tūkstoši iedzīvotāji. Latvijā Smart-ID, ko radījusi Igaunijas e-identitātes risinājumu kompānija SK ID Solutions, tiek izmantota kā autentifikācijas metode, piekļūstot SEB bankas un Swedbank privātpersonu internetbankām.

“Iepriekš Latvijā principā nav bijušas ērtas elektroniskās identifikācijas sistēmas, tāpēc esam lepni par sasniegtajiem rezultātiem un plānojam aizvien augt. 50 tūkstoši jaunu lietotāju aprīlī un vēl tikpat maijā rāda, ka cilvēki ir gaidījuši sistēmu, lai ērtāk piekļūtu saviem kontiem. Papildu, arī Eiropas Savienības regula nosaka, ka nepieciešama droša autentifikācijas metode, lai piekļūtu internetbanku kontiem. Iesaku pēc iespējas ātrāk pāriet uz Smart-ID risinājumiem, pirms kodu karšu lietošana tiek ierobežota vēl vairāk,” saka Līsa Lukina (Liisa Lukin), SK ID Solutions Biznesa attīstības ar pievienoto vērtību direktore. “Lai gan šobrīd Latvijā Smart-ID var izmantot kā piekļuvi internetbankai, Smart-ID pakalpojumi ir ievērojami plašāki. Piemēram, Igaunijā to izmanto arī kā autentifikāciju un e-pasarkstu lielākajā datu portālā, kā arī lai piekļūtu e-pakalpojumiem kabeļtelevīzijas kompānijai Starman. Mēs gaidām, kad arī Latvijā būs iespējam pielāgot Smart-ID e-servisiem.”

SEB bankas privātpersonu un MVU apkalpošanas biznesa vadītājs, valdes loceklis Arnis Škapars: “Atsauksmes, ko dzirdam no klientiem, ir viennozīmīgas. Tie, kas ir pamēģinājuši Smart-ID, vairs nevēlas atgriezties pie kodu kartēm. Smart-ID lielākās priekšrocības ir ne vien drošība un vienkārša lietošana, bet arī ērtums un tas, ka aplikācija vienmēr ir līdzi telefonā. Tādēļ tas ir primārais risinājums internetbankas lietošanai, ko piedāvājam mūsu klientiem. Tikai tad, ja kāda iemesla dēļ Smart-ID neatbilst klienta vajadzībām, meklējam citus risinājumus, piemēram, kodu kalkulatoru.”

“Pārsteidzoši īsā laikā jaunais internetbankas lietošanas rīks Smart-ID iekaroja tik lielu popularitāti Latvijas iedzīvotāju vidū. Tas liecina gan par mūsu sabiedrības atvērtību inovatīviem digitālajiem risinājumiem, gan par to, ka šis rīks ir tiešām ērts un būtiski vienkāršo finanšu pakalpojumu lietošanu gan pie lielā ekrāna mājās vai birojā, gan pie mazāka viedierīcē. Pats būtiskākais ir tas, ka Smart-ID lietotāji jau šobrīd var izmantot visas priekšrocības, ko sniedz modernā banka kabatā vai uz nakts galdiņa. Tā ir banka, kurā nav jāiet, kas ir vienmēr mums līdzi – mobilā lietotne,” saka Vadims Frolovs, Swedbank valdes loceklis un Klientu servisa pārvaldes vadītājs.

Pierādot Smart-ID vērtību, Lietuvā tā nominēta Nacionālajām biznesa balvām (National Business Awards) kategorijā “Gada serviss”, ko rīko Lietuvas Biznesa konfederācija. Lietuvas Nacionālā biznesa balva tiek pasniegta kompānijām, kas paradījušas augstu sniegumu un piedāvā inovatīvus, konkurētspējīgus un ar augstu pievienoto vērtību apveltītus servisus.

Smart-ID darbība balstās vienkāršos principos – lietotājs lejupielādē Smart-ID lietotni no Google Play veikala vai App Store viedierīcē un veic identifikāciju, izmantojot mobilo vai personas identifikāciju. Tāpat kā mobilajā identifikācijā, arī Smart-ID lūdz ievadīt un izmantot PIN1 un PIN2 kodus, ko lietotājs pats izveido. Smart-ID ir bezmaksas aplikācija, kas rūpējas par lietotāja datu drošību. Vairāk informācijas: www.smart-id.com    

Saistītās tēmas: norēķinismart idswedbank

Izsaki savu viedokli