Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto
post-image

Aizvadītajā nedēļā Latvijas Universitātē norisinājās Tele2 Shared Service Center organizētais sarunu cikls „Tech Espresso” par to, kā tehnoloģiju attīstība jau šobrīd ietekmē dažādas industrijas Latvijā un un kā dažādu nozaru profesionāļiem sagatavoties izmaiņām darba tirgū nākotnē. Rīta sarunu viesis bija jaunuzņēmuma Juro – līgumu pārvaldības rīka, kas uzņēmumiem piedāvā efektīvāku un ērtāku veidu, kā integrēt, apspriest, parakstīt un mācīties no juridiskiem līgumiem – līdzdibinātājs Pāvels Kovaļēvičs. Zemāk rakstā apkopotas atziņas no sarunas par to, kā mainās juridiskā pasaule un kā iedzīvotāji var labāk pielāgoties tehnoloģiju klātesamībai ierastajās profesijās kopumā.

 

Par juridiskajiem pakalpojumiem sagaida rezultātu par atbilstošu samaksu

 

Kā norāda Pāvels, tad ideja par Juro izstrādi radusies jurisprudences nozares pamatos – tā ir salīdzinoši vecmodīga, juristi un viņu palīgi lielākoties meklē un apkopo informāciju manuāli, vairums gadījumos strādā tikai ar papīru, kā arī speciālistiem ir limitētas zināšanas tehnoloģiju izmantošanā savā darbā. Līgumu pārvaldības rīks palīdz juristiem un viņu palīgiem būt daudz efektīvākiem. „Iepriekš juristi nebija ieinteresēti būt efektīvi, jo viņiem tika maksāta likme par padarīto darbu. Klientiem bija iespēja vai nu maksāt, vai nē. Taču tagad klienti pieprasa izmaiņas – sagaida rezultātu par atbilstošu samaksu, un to atļauj tehnoloģijas,” norāda Pāvels. Viņš arī min, ka šobrīd atbalsts tehnoloģijām pasaulē juridiskajā sektorā strauji aug – iepriekš daudzi juristi tās neizmantoja vispār.

 

Automatizācijas ceļā atbrīvosimies no garlaicīgu uzdevumu veikšanas jebkurā nozarē

 

Pēc Pāvela domām, vienmēr būs nepieciešami juristi, kuri “pārvaldīs” mašīnas, taču paliks tie, kuri būs spējuši pielāgoties jaunai domāšanai un izpratnei par tehnoloģiju izmantošanu savā darbā. Protams, automatizācijas ceļā salīdzinoši daudz cilvēku tiek pakļauti darba zaudēšanai, taču, ir jāskatās arī no otras puses – automatizācija ikvienā nozarē palīdzēs izvairīties no garlaicīgu un laikietilpīgu rutīnas uzdevumu veikšanas. „Domāju, ka tiks automatizēti tādi juridiskie pakalpojumi kā informācijas meklēšana pēc atslēgas vārdiem, informācijas salīdzināšana – to visu var aizstāt programma. Šobrīd tas tiek jau daļēji ieviests, jo ierīces pieļauj mazāk kļūdu, kā arī sniedz juristiem iespēju pievērsties pievienotās vērtības bagātākiem uzdevumiem kā mediācija, abpusēji izdevīgas situācijas meklēšana abām iesaistītajām pusēm un tamlīdzīgi,” par izmaiņām jurisprudencē ir pārliecināts Pāvels.

 

Cīņā ar robotiem par darba vietu nepieciešamas kompleksas zināšanas

 

Diskusijas laikā gan Pāvels, gan Tele2 Shared Service Center vadītājs Kims Leandersons piekrita, ka, strādājot ar jaunajām tehnoloģijām, ir nepieciešams kompleksas zināšanas un pieredze dažādos jautājumos. Tā, piemēram, Juro ir nepieciešami speciālisti gan ar programmēšanas prasmēm, kā arī zināšanām par jurisprudenci un mākslīgo intelektu. Svarīgas iemaņas ir „dizaina domāšana” jeb kā produktu padarīt klientam ērtāku. Savukārt K. Leandersons dalījās ar Pasaules Ekonomikas Foruma (WEF) ieteikumiem par 2020. gadā nepieciešamajām prasmēm, kas palīdzēs konkurēt ar robotiem, proti, sarežģītu problēmu risināšana, kritiskā domāšana un radošums.

Saistītās tēmas: Tele2 Shared Service Center

Izsaki savu viedokli