Aktuāls

Industriālo tehnoloģiju līderis ABB sadarbosies ar Latvijas iesācējuzņēmumu “Adaplab”

Datori, IT, bizness
post-image

Tehnoloģiju gigants “Apple”, kā ierasts, par sevi ir ļoti augstās domās. Kompānija uzskata, ka tā logo – iekostais ābols – ir unikāls un katrs līdzīgais logo noteikti ir nokopēts tieši no “Apple”.

Stīva Džobsa radītais uzņēmums ir noraizējies par kādu citu uzņēmumu ar nosaukumu “Pear Technology”. Tā logo tiešā veidā ir attēlots bumbiera siluets. “Apple” uzskata, ka augļu siluetu logo ideja ir aizgūta tieši no “Apple”.

“Pear Technology” piedāvā digitālo karšu pakalpojumus un bumbiera silueta logo ieguva 2014. gadā. “The Cupertino” intelektuālā īpašuma advokāti uzskata, ka par spīti tam, ka abos logo ir attēloti dažādi augļi, ir manāmas plaģiātisma iezīmes.

Piemēram, abstraktā stilizācija, paužot, ka “Pear” logo stils ir praktiski tāds pats kā “Apple”. Viņuprāt, kontūras ir zīmētas ļoti līdzīgā stilā un to forma spēcīgi atgādina “Apple” identitātes zīmi.  Tāpat pēc advokātu domām nosaukums “Pear” veido zināmu līdzību ar nosaukumu “Apple”, kas attiecīgi rada līdzīgas asociācijas.

“Apple” par šo situāciju bija tiktāl noraizējies, ka talkā sauca Eiropas Savienības Intelektuālā Īpašuma nodaļu, kas stingri iestājās pret “Pear” logo. Rezultātā “Apple” uzvarēja un “Pear” izmainīja logo sturktūru. Tagad “Pear” logo ir mainījis identitāti un “Apple” var dzīvot mierā, zinot, ka viens kopētājs no spēles ir izslēgts.

Izmantotie resursi: https://www.theregister.co.uk

Izsaki savu viedokli