Aktuāls

Industriālo tehnoloģiju līderis ABB sadarbosies ar Latvijas iesācējuzņēmumu “Adaplab”

Datori, IT, bizness
post-image

Sociālos tīklus ir pārņēmusi jauna epidēmija. Tās nosaukums ir “Stories”, kas pirmo reizi parādījās 2013. gadā. Lietotājiem speciālā “Stories” joslā ir iespējams pievienot video vai attēlus, kas uzglabājas 24 stundas un pēc tam izgaist.

2017. gada marta izskaņā šī iespēja ir parādījusies praktiski visās lielākajās sociālo tīklu platformās. Kam izdevās radīt šo veiksmīgo produktu? “Stories” fenomenu uzsāka Evans Spīgels un viņa izveidotais saziņas līdzeklis Snapchat.

Snapchat bija pirmais sociālais tīkls, kas ieviesa ”Stories’‘ funkciju. Snapchat strauji kļuva populārs un Spīgelu 26 gadu vecumā padarīja par četriem miljardiem eiro bagātāku. Snapchat “Stories” pievienotā vērtība (grūti gan to nosaukt par vērtību), ir iespēja savai sejai pievienot dažādus efektus, kas cilvēku padara par kādu multfilmu varoni vai piešķir citādu dīvainu efektu. Kurš gan nav mēģinājis sev uzlikt laizošā suņa seju?

 

Pēc trīs gadiem, saprotot, cik veiksmīga ir “Stories” opcija, to ieviesa arī Instagram. Arī Instagram tā kļuva ārkārtīgi populāra. Taisnības labad jāsaka, ka Instagram no Snapchat nokopēja tikai ideju, bet pārējo pārveidoja pa savam. Piemēram, ieviesa zīmēšanas rīkus un teksta efektus, kā arī pievienoja ļoti populāro Boomerang video funkciju.

 

Uz to visu klusām noraudzījās Facebook un sāka savu gājienu. Facebook piederošajā saziņas lietotnē WhatsApp tika pievienota WhatsApp Status papildjosla, kur, protams, cilvēki var publicēt attēlus un video, kas saglabājas 24 stundas. WhatsApp Status savukārt praktiski visu nokopēja no Instagram, turklāt līdz šim nav kļuvis visai pieprasīts.

 

Facebook Messenger Day īsā laika sprīdī bija nākamais Snapchat klons. Tajā gan tika ieviestas jaunas opcijas, piemēram, uzlīmju veida efekti.

 

Un visbeidzot, arī Facebook galvenajā aplikācijā nonāca “Stories”. Tajā ir ieviesti daži amizanti efekti, kas līdz šim nav bijuši citās aplikācijās.

 

Šomēnes pavisam klusi ”Stories” savā mobilajā aplikācijā ieviesa arī Tumblr. Noslēgumā var nonākt pie secinājuma, ka Snapchat izveidotais ”Stories” kļuvis par neatņemamu tendenci sociālajos tīklos. Lai arī kā gribētos teikt, ka pārējie ir kopētāji, tomēr Facebook šajā ziņā izcēlies visvairāk, kas pilnīgi visās sev piederošajās aplikācijās iekļāvis dažādu veidu ”Stories” joslas un pat uzdrošinājies nokopēt slaveno reālā laika efektu ideju.

Saistītās tēmas: facebookinstagramSnapchat

Izsaki savu viedokli